Fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Air ellen


Sok volt a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott panasz, így az Igazságügyi Minisztérium fogyasztóvédelmi eljárást indított.

A tárca közleménye szerint az elmúlt időszakban megnövekedett a Wizz Air Hungary Zrt. légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott fogyasztói panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott.

A panaszok szerint a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak; nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat; valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait – sorolták a közleményben.

Emiatt a szakmai irányító IM kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult a Budapest Főváros Kormányhivatalánál a magyar fogyasztók és magyar családok jogainak védelme érdekében. Az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása, hiszen a jogszabályokat valamennyi vállalkozásnak be kell tartani – írták.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2022. szeptember 21.

Európai Bizottság: a légitársaságok átháríthatják a különadót

Adina Valean közlekedésért felelős uniós biztos szerint a hatályos uniós rendelet nem akadályozza meg a légitársaságokat abban, hogy az adókat átvigyék a jegyárba, amennyiben ezt átlátható és megkülönböztetésmentes módon teszik – közölte Ujhelyi István, az MSZP EP-képviselője.