GVH: másnaposság ellen nem véd


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Regenera revitalizáló és másnaposság elleni ital gyártója és forgalmazója, az SSHS Group Kft. és a Regenera Hungary Kft. alaptalanul állították a termék másnaposság elleni hatását, ezzel megtévesztették a fogyasztókat, emiatt a GVH a vállalkozásokat megfelelési program bevezetésére kötelezte, valamint megtiltotta a jogsértő kommunikáció további folytatását.

Az MTI-nek küldött közlemény szerint a GVH februárban indított vizsgálatot a Regenera másnaposság elleni ital gyártójával és forgalmazójával, az SSHS Group Kft.-vel és a Regenera Hungary Kft.-vel szemben. A vállalkozások többek között közösségi média felületeken, a weboldalukon és országos televíziós csatornán népszerűsítették a Regenera terméket, annak másnaposság elleni hatását kiemelve. A cégek reklámjai kifejezetten azokat a fiatalokat szólították meg, akik aktív életet élnek, szórakoznak, fesztiválokon, bulikon vesznek részt, miközben tanulnak vagy dolgoznak is.

A GVH vizsgálata megállapította: a másnaposság elleni (annak utólagos enyhítésére vagy annak megelőzésére vonatkozó), az alkoholfogyasztást követő napi egészségi állapotot, közérzetet javító hatás nem volt igazolható, emiatt a másnaposság elleni hatásra utaló valamennyi üzenet jogsértőnek minősült. A cégek állításai az élelmiszerekre irányadó ágazati szabályoknak sem feleltek meg.

A GVH versenytanácsa a döntésnél figyelembe vette, hogy a vállalkozások első alkalommal követtek el jogsértést és az eljárás során végig együttműködőek voltak, ezért a bírság kiszabása helyett figyelmeztetést adott. Emellett a nemzeti versenyhatóság kötelezte a cégeket, hogy alakítsák ki a versenyjogi előírásoknak való megfelelési programjukat és a jogsértés megelőzését biztosító saját belső eljárásrendjüket – írta GVH.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 18.

A kulcs te vagy – Szervezetten a kibercsalások ellen

A magyarországi Kiberpajzs Program bemutatása is szerepelt az idei, immár a VII. Alternatív Vitarendezési Konferencián, melynek részleteit dr. Fülöp Katalin, a Magyar Nemzeti Bank vezető compliance szakértője ismertette.

2024. június 17.

Kampányt indít az EU Szellemi Tulajdoni Hivatala a sportvilág IP jogsértései ellen

Európai lakosok milliói néznek illegálisan sporteseményeket és vásárolnak hamisított sporteszközöket, ami 850 millió eurós veszteséget okoz a gyártóknak – hívja fel a figyelmet az EU Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) „Play Fair” (Játsszunk sportszerűen) kampányában a sportesemények kapcsán felmerülő IP (szellemi tulajdon) jogsértésekre. A kampány emellett ösztönzi a sportrajongókat a legális sportcsatornák követésére és az eredeti sporttermékek vásárlására is – olvasható a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatal honlapján.

2024. június 17.

111 jogorvoslati eljárást kezdeményezett tavaly a Közbeszerzési Hatóság

Összesen 2869 milliárd forint összértékben folytattak le eredményes közbeszerzéseket a magyarországi ajánlatkérők 2023-ban. A verseny fokozódott, hiszen tavaly eljárásonként átlagosan már 7,6 ajánlat érkezett a gazdasági szereplőktől. A közbeszerzések értékéből a kis- és középvállalkozások részesedése 8%-kal nőtt a megelőző évhez képest, így minden közbeszerzésben elköltött 100 forintból 58 forint került a kkv-szektorba – közölte honlapján a Közbeszerzési Hatóság.