Bejegyzések európai uniós fogyasztóvédelem címkével

Merre tovább közösségi média? – Esetjogi döntések egy aktuális kérdés margójára
2024. január 23. Szakma

Merre tovább közösségi média? – Esetjogi döntések egy aktuális kérdés margójára

A globális közösségimédia-platformok mindent behálózó rendszere jelentős kihívások elé állítja a jogalkotást és -alkalmazást egyaránt. Az adatvédelmi, szerzői jogi, személyiségi jogi, fogyasztóvédelmi és versenyjogi területek különös jelentőséggel bírnak az olyan közösségi oldalak működésével kapcsolatban, mint a Facebook, az Instagram vagy a TikTok. Jelen rövid írás keretei között a szerző a közösségimédia-platformokkal szemben közelmúltban indult peres eljárások tanulságait teszi vizsgálat tárgyává.

Az európai fogyasztóvédelmi jogot megreformáló Omnibus irányelv bemutatása
2023. október 4. Cégvilág

Az európai fogyasztóvédelmi jogot megreformáló Omnibus irányelv bemutatása

A tanulmány célja, hogy bemutassa a több uniós irányelvnek az uniós fogyasztóvédelmi szabályok hatékonyabb végrehajtása és korszerűsítése tekintetében történő módosításáról szóló (EU) 2019/2161 irányelv (az ún. Omnibus irányelv) elfogadásának előzményéül szolgáló „Új Megállapodás a fogyasztói érdekekért” kezdeményezést, illetve az irányelv legfontosabb, az európai fogyasztóvédelmi jogot megújító rendelkezéseit és az ezeket értelmező új iránymutatásokat, különös tekintettel a fogyasztókkal szemben folytatott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatairól szóló irányelvet érintő módosításokra.

2020. május 7. Cégvilág

Pénz helyett utalvány

A német javaslat szerint a fogyasztók kötelesek elfogadni az utalványt, ha a korona-járvány miatt mondták le a rendezvényt vagy utazást.

Tanulságok a külföldi fogyasztóvédelmi döntések alapján
2020. május 4. A jövő jogásza

Tanulságok a külföldi fogyasztóvédelmi döntések alapján

Az online térben tevékenykedő vállalkozások – akár digitális szolgáltatókról, árösszehasonlító weboldalakról vagy webáruházakról van szó, akár weboldalt üzemeltető offline kereskedőkről van szó – fogyasztóvédelmi megfelelőségének biztosítása céljából érdemes áttekinti a külföldi fogyasztóvédelmi fejleményeket.

Futárérkezés mint szerződéskötés – agresszív kereskedelmi gyakorlat?
2019. szeptember 24. Világjogász

Futárérkezés mint szerződéskötés – agresszív kereskedelmi gyakorlat?

A szerző az alábbi cikkében az Európai Unió Bíróságának az ítéletét elemzi, mely a Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontra Orange Polska S.A.-ügyben[1] született, górcső alá véve a fogyasztókkal szemben folytatott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot, közelebbről: a futár általi átadási időpontot mint a szerződéskötés keltezésének modelljét.