Bejegyzések járattörlés címkével

2024. szeptember 16. Napi

A pórul járt légi utasok békéltető testületi eljárást is választhatják

Többórás, esetleg többnapos késés, problémás utasfelvétel, elveszett poggyász – az ilyen kellemetlenségekért akár több százezer forintos kártérítés is járhat. Miközben az Európai Unióban jogszabályok védik az utasok jogait, a légitársaságok nem restek kibújni a felelősség alól. Ha nem sikerül megegyezni, akkor a követelés érvényesítésének egyik hatékony módja, hogy a vitás ügy ingyenes, gyors és szakszerű rendezése céljából az utas a Budapesti Békéltető Testülethez fordul.

Jogszabályfigyelő 2024 – 6. hét
2024. február 12. Szakma

Jogszabályfigyelő 2024 – 6. hét

Alábbi cikkünkben, tekintve, hogy a 2024/13-14. számú Magyar Közlönyben szakmai közérdeklődésre számot tartó újdonság nem jelent meg, az Alkotmánybíróság honlapján megjelent legfrissebb döntések közül válogattunk.

A harapós utas és a légi utasok kártalanítása
2020. október 21. Világjogász

A harapós utas és a légi utasok kártalanítása

A szerző az Európai Unió Bíróságának az L. E. kontra Transportes Aéreos Portugueses SA-ügyben hozott ítéletét[1] elemzi, mely a légi járat – egyik utas erőszakos magatartása miatti – késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanításról rendelkezik.

A légiutasok jogai az egyenlő bánásmód tükrében
2020. szeptember 21. Szakma

A légiutasok jogai az egyenlő bánásmód tükrében

Évek óta folyamatosan érkeznek a légi utasok jogait érintő panaszok, megkeresések az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz (EBH). E panaszok jelentős része járattörléssel, késéssel, illetve az e sérelmekért való kártérítési igénnyel kapcsolatos, amelyek esetében az EBH-nak nincs hatásköre eljárni. Az EBH most összefoglalja, hogy mikor érdemes a hatósághoz kérelmet benyújtani.