Bejegyzések versenyjog címkével

Versenyjog – Az engedékenységi politika I.
2020. december 10. Szakma

Versenyjog – Az engedékenységi politika I.

A Wolters Kluwer gondozásában megjelenő, Tóth Tihamér által írt Uniós és magyar versenyjog című könyv célja, hogy a versenyjog egészéről átfogó képet adjon, mind az uniós, mind a magyar, illetve mind a vállalati, mind a tagállami szabályokat felölelve, nagy hangsúlyt fektetve a normatív szabályok mögött meghúzódó közgazdasági, versenypolitikai kérdésekre. Az alábbiakban a könyv EUMSZ 101. és 102. cikkének, valamint a Tpvt. 11. és 21. §-ának alkalmazásával foglalkozó fejezetéből olvashatnak egy részletet az engedékenységi politikáról.

Versenyjog – Eljárási garanciák az Európai Bizottság és a GVH eljárása során
2020. december 8. Szakma

Versenyjog – Eljárási garanciák az Európai Bizottság és a GVH eljárása során

A Wolters Kluwer gondozásában megjelenő, Tóth Tihamér által írt Uniós és magyar versenyjog című könyv célja, hogy a versenyjog egészéről átfogó képet adjon, mind az uniós, mind a magyar, illetve mind a vállalati, mind a tagállami szabályokat felölelve, nagy hangsúlyt fektetve a normatív szabályok mögött meghúzódó közgazdasági, versenypolitikai kérdésekre. Az alábbiakban a könyv EUMSZ 101. és 102. cikkének, valamint a Tpvt. 11. és 21. §-ának alkalmazásával foglalkozó fejezetéből olvashatnak egy részletet az eljárási garanciákról az Európai Bizottság és a GVH eljárása során.

Versenyjog – Versenytársak közötti információcsere
2020. december 3. Szakma

Versenyjog – Versenytársak közötti információcsere

A Wolters Kluwer gondozásában megjelenő, Tóth Tihamér által írt Uniós és magyar versenyjog című könyv célja, hogy a versenyjog egészéről átfogó képet adjon, mind az uniós, mind a magyar, illetve mind a vállalati, mind a tagállami szabályokat felölelve, nagy hangsúlyt fektetve a normatív szabályok mögött meghúzódó közgazdasági, versenypolitikai kérdésekre. Az alábbiakban a könyv versenykorlátozó megállapodásokkal foglalkozó fejezetéből olvashatnak egy részletet a versenytársak közötti információcseréről.

A merchandising szerződés – III.
2020. december 1. Szakma

A merchandising szerződés – III.

Julia Roberts és a Calzedonia, Leonardo di Caprio és a Fiat – a marketing egy sajátos, izgalmas világába kalauzol minket A merchandising szerződés című kötet, melyből az alábbi sorozatunkban adunk ízelítőt. Az utolsó részben a tisztességes kereskedelmi magatartást elemzi a szerző, Strihó Krisztina, ami a fogyasztókért versengő cégekkel szemben alapvető társadalmi és jogi elvárás; a „fair play” két fő színtere a fogyasztóvédelem és a versenyjog.

20 millióra bírságolta a DIGI-t a GVH
2020. július 31. Napi

20 millióra bírságolta a DIGI-t a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal módosította a DIGI-Invitel fúziót jóváhagyó tavasszal kiadott határozatát és egyúttal eljárási bírságot szabott ki a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft-re ismételten hibás információ-szolgáltatás miatt. Az eljárás alá vont vállalkozás újfent nem tájékoztatta a hatóságot a valós helyzetről, mely azonban utólag kiderült.

Hogyan használja a Google a felhasználók adatait?
2020. július 28. Napi

Hogyan használja a Google a felhasználók adatait?

Az ausztrál versenyhatóság véleménye szerint a Google tulajdonosa, az Alphabet Inc. a felhasználók megtévesztésével szerezte meg a személyes adataikat, hogy azokat célzott reklámozásra használja. A versenyhatóság több millió dolláros bírságot helyezett kilátásba és precedensként kezeli az ügyet.