Újra az ókori Rómában – Itt a Gladiátor II!
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A gyárak egyre másra számolgatják a grammokat, mind önsúly, mind a széndioxid-kibocsátás kapcsán, hogy megfeleljenek a környezetvédelmi normáknak. A Ford picit szembe megy az elképzelésekkel és Európába hozta az öt méternél is nagyobb Explorert, igaz, kizárólag Plug-in hybrid-rendszerrel.
A hatalmas masina meghajtásáról egy V6-os 350 lóerős 3,0 literes EcoBoost-benzinmotorból, egy elektromotor/generátorból és egy menet közben regeneratív töltéssel, álló helyben pedig külső áramforrásról tölthető, 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból álló hajtáslánc gondoskodik, ami 457 lóerő összteljesítményt és 825 Nm forgatónyomatékot biztosít. Ez a hajtáslánc-kombó csak Európában lesz elérhető, amerikai piacon az Explorer picivel eltérőbb adatokkal kerül forgalomba.
5050 mm hosszú és tükrökkel együtt 2,3 méter széles, elkel benne a sok vezetéstámogató rendszer, amelynek jelenléte igencsak megkönnyíti a városi forgalomban való helyezkedést (A szerző felvételei)
Egy külső, 230 voltos csatlakozóról a teljes feltöltés kevesebb, mint hat órát vesz igénybe, amivel kereken 50 kilométeres hatótávval számolhatunk, persze légkondi és a fűtési lehetőségek használata nélkül. Tesztautónk vendégszereplése alatt folyamatosan szakadó eső és így a párásodó ablakok rontották a kedélyeket és a hatótáv hosszát. Védekezve a környezeti hatások ellen, 28 kilométer után már csak a V6-os erőforrásra számíthattunk. De e pár kilométer alatt is kellemes menetdinamikával találkoztunk, a 100 lóerős villanymotor ügyesen mozgatja az autó 2,5 tonnáját.
Futóműve átlagos, feszesre hangolt, de semmi plusz kényelmi extra, így is megfelel a hazai utakra, ringat, mint egy igazi amerikai hodály
Ha szükség van rá, egy intelligens összkerékhajtás is a rendelkezésre áll. A tucatnyi szenzorral ellátott rendszer, egy elektromechanikus nyomaték-tengelykapcsolóval működő osztómű egytized másodperc alatt zökkenőmentesen változtatja meg a vonóerő elosztását az első és a hátsó kerekek között, így a tapadás érezhetően mindig stabil marad. Mindvégig ez a célja, hiszen terepjáráshoz sem felező, sem differenciálzárak nem állnak rendelkezésre. Egyedül egy terepválasztó üzemmóddal lehetünk gazdagabbak, ahol a normál mellett sportút-, földút-, csúszósút-, vontatás-, spórolósabbaknak Eco-, valamint rosszabb viszonyokhoz igazodva hó- és homokbeállítások állnak rendelkezésre, akár lejtmenetvezérlővel felvértezve. Ha e menükből válogatunk, akkor a műszerfal grafikája ebben a szellemben alakul át. Ebben a szegmensben már a vontathatóság is fontos szempont, 2500 kilogrammos tömegig magabiztosan vontathatók a lószállító-utánfutók vagy a hajók.
Az intelligens összkerékhajtás segítségével akár 2500 kilogrammos tömegig magabiztosan vontathat és rendelkezik a vontatás állapotát figyelő rendszerrel
Hatalmas nyomatéka már alacsony fordulaton rendelkezésre áll, finomhangolás még elkel nála, az elektromos kézifék automatán működik, kioldása gázadásra történik, amit, ha finoman adagolunk, nem történik semmi, nagyobb gázadásra erőteljes rántással válaszol.
Nincs váltókar, forgókapcsolóval irányíthatjuk a 10 fokozatú automatát, a 10,1 colos, álló helyzetben a beépített érintőképernyő osztott képernyővel is használható
A Platinum felszereltség elegánsabb, komfortosabb, mint az ST-Line-változat, ami inkább sportos hangulat felé viszi az irányt, itt selyemfényű a hűtőrács, a tetősínek és az ablakkeretek
Muszáj kordában tartani, méretei nem a hétköznapi adatokkal rendelkeznek, 50 centivel hosszabb, mint öt méter, két méter magas és teljes szélessége tükrökkel együtt 2,3 méter, ami több mint fejedelmi, hiszen hét személy számára kell kényelmes és bőséges helyet kínálnia. Méretei mellett arányai is tökéletesek, rövid túlnyúlás az elején, majd több mint háromméteres tengelytáv és egy hosszabb túlnyúlás a végén igazi SUV-jelleg, de a Ford esetében a legjobbakból való.
Mint kívül, olyan hatalmas belül is, fotelszerű kényelmet adnak ülései, amelyhez masszázsfunkció is társul, Platinum felszereltségnél a műszerfal dekorációs elemei valódi fából készülnek
Az ülések kialakítása amerikai hangulattal bír, nagyon foteles jellegűek. A vezető és utasai kényelméről olyan megoldások gondoskodnak, mint a hűthető/fűthető, 10 irányban motorosan állítható, masszázsfunkciót is kínáló első ülések, fűthető ülések a második sorban, a vezeték nélküli töltő a kompatibilis készülékekhez, a kihúzható napárnyékolók a második üléssorban és sötétített üvegezés a második és harmadik üléssorban.
A középső sorban is fokozott a kényelem, mind a három ülés külön állítható, ha kétszemélyesként használjuk, az ülések lehajtásával sík padlót kapunk 2274 liternyi befogadóképességgel
Az alapból hétszemélyes modell mellé a már említett háromméteres tengelytáv és kétméteres magasság társításával nehezen felülmúlható belső térrel van dolgunk. A mindhárom üléssorban közel egyméteres fejtérnek, illetve az első és második üléssorban több mint másfél méteres váll- és csípőtérnek köszönhetően minden utas majdnem maradéktalanul élvezheti kabinjának luxusát, csak a harmadik sorban kell felnőtt utasként továbbra is a térdünket magasan tartani. Praktikus megoldás a nem kevesebb, mint öt darab 12 voltos elektromos csatlakozó, mellé dupla USB-portok és a 12 pohártartó, mindezt 14 hangszórós, 980 wattos prémium B&O-hangrendszer egészíti ki és a kedélyeket lehűtendő háromzónás légkondira számíthatunk.
A nagycsaládos 2,5 milliós kedvezmény is igénybe vehető rá és még a zöld rendszám adta előnyök is járnak hozzá, az alapára Platinum felszereltséggel 26,1 millió forint
A belső tér éke az első látásra furcsa, hatalmas, állítva elhelyezett tabletszerű központi kijelző, amely leginkább a közönségnek szól, hiszen teljesen merőleges az utasokra. Olyan, mint egy tartóba szerelt állótablet, amelyet ha kell, teljesen kitölt a navigációs térkép, de ha kell, a kijelző meg is osztható, hogy az audiorendszer adatait is megjelenítse. De a 10,1 colos állókijelző nem mindenben a legjobb, a tolatókamera képét csak a monitor felső felén mutatja, de ott is csak 2/3 arányban, mert a másik felén a 360 fokos kamera madártávlati képével barátkozhatunk. Még nagyobbra sikeredett a vezető előtti műszerfal, amely jelen esetben már 12,3 colos mérettel rendelkezik, tipikus fordos kezelhetőséggel és megjelenítéssel.
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Imádja a világ, egyre nő iránta az igény, de a kávécserje termesztése erdőirtással is jár. Az EU új jogszabályokat tervez a környezeti károk megfékezésére.
TikTok-videók hatására a fiatalok majdnem fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel, valamint a fiatalok sok esetben hajlamosak kritikus kétely nélkül valósként elfogadni az online térben eléjük táruló, bizonytalan eredetű információkat – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!