Ford EcoSport hazai bemutató – Életrevaló


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Itthon is bemutatkozott a Ford legkisebb SUV modellje, az új EcoSport. A minden részletében megújult modell gyártása átkerült a Ford romániai Krajova üzemében, amit 200 millió eurós befektetéssel készítettek fel a legmodernebb gyártási folyamatokra. Ezzel a minőség terén óriásit fejlődött az EcoSport, melyet már az első pár méterek megtétele után pozitívan értékeltünk.

 


Ráadásul próbautunkhoz egy, az új modellel bevezetett sportos ST-Line modellváltozatot próbálhattunk ki. Látványos elemei a Ford Performance izomautóinak formavilágát idéző lökhárítók és oldalsó légterelő szoknyák, a feketére fényezett tetősínek és fényszórókeretek, a 17 colos könnyűfém keréktárcsák, az ST-Line emblémák, az eltérő színű tető és külső tükörházak az újdonság legfőbb jellemzői, persze mindez az autó alapfelszereltségéhez tartozik. Az utastérből sem hiányoznak az ST-Line megoldások. Bőrborítású és alul lapított karimájú kormánykerék, a vörös öltésekkel varrott bőrkárpitozás, a bőrborítású kézifékkar és váltógomb, valamint a rozsdamentes acélból készített sportpedálok.

De nem is kell a legvagányabb felszereltséget választanunk, hogy lássuk a dinamikusabb, keményebb kisugárzású, mégis kifinomultabb külsővel megjelenő új modell szépre sikeredett. A középen domborúra formált motorháztető letisztultabbá varázsolja az autó orr részének összhatását. Első részét az új, nagyméretű, trapéz alakú hűtőrács és a látványosan megdöntött fényszórók uralják, melyek gázkisüléses technológiával működnek, és a stílusos LED nappali menetfényt is magukba foglalják. A formatervezők a hátsó lökhárítóját és hátsó világítását is átalakították, hogy letisztultabb és harmonikusabb látványt teremtsenek.

A belseje is velejéig megváltozott, könnyebben használható kezelőszerveivel és lágy tapintású anyagaival az utastér a kifinomultság új szintjét kínálja, ráadásul az ergonomikus kialakítású középkonzolon is kevesebb gomb található. A felhasználó-központú, frissebb hatású kabin komfortját „lebegő hatású” 8 colos érintőképernyő és fűthető kormánykerék fokozza, míg a zenehallgatás élményét egy B&O hangrendszer tíz hangszórójával emeli új szintre. Az új tervezésű ülések mind az első, mind a hátsó sorban kényelmesebbek lettek. A csomagtér okos tárolási megoldásokat kínál, köztük az állítható magasságú raktérpadlót, amit magasabbra emelve növelhető a rejtett rakodórekesz mérete, lejjebb engedve pedig nagyobb, akár 334 literes csomagtér alakítható ki.

Az erőforrások leggyengébbje egy 1,5 literes EcoBlue dízelmotor 100 lóerővel, míg benzines fronton a díjnyertes 1,0 literes háromhengeres EcoBoost szerepel 125 és 140 lóerővel. A 125 lóerős verzióhoz egy hatfokozatú automata is választható lesz, amelyet a kormányoszlopra szerelt váltófülekkel is kapcsolhatunk, a többi motor esetében 6 fokozató manuális váltóval számolhatunk. Az EcoSport kínálatában most először jelenik meg a sebességkorlátozások betartását segítő, állítható sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika, valamint a biztonságos parkolást biztosító tolatókamera is.

A Ford kitett magáért az új EcoSporttal még karakteresebb stílust, még több kényelmet, sokoldalúságot és választási lehetőséget kínál érezni, mennyire fontos neki ez a piaci szegmens. Ez nem véletlen, a modell 2014-es bemutatása óta a Ford 166 ezer darab EcoSport kompakt SUV-t értékesített Európában és az autó eladásai tavaly 40 százalékkal nőttek. Magyarországon a kompakt SUV szegmens az összes új személyautó eladás 17 százalékát tette ki 2017-ben, ez a szegmens tavaly 53 százalékkal bővült. A későbbiekben 2018 közepétől rendelhető lesz összkerékhajtással, valamint érkezik a vadonatúj 1,5 literes dízelmotor 125 lóerővel és 300 Nm-es forgatónyomatékkal.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.