Honda Civic Tourer – bemutató


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A 2014-es Civic Tourert az európai vásárlók igényeit szem előtt tartva tervezték a Honda szakemberei, fejlesztése a Honda európai kutatási és fejlesztési központjában zajlott. Mivel a Civic régóta jelen van a piacon, és kifejezetten sokcélú, kompakt autóként vált ismerté, a mérnökök az ötajtós kivitelt választották alapnak, erre épül a vadonatúj kombi karosszériaváltozat is. 


A Tourer nem az első kombi Honda Európában, a nyolcvanas években nagy sikere volt az Aerodeck modelleknek, az elmúlt két évtizedben pedig az Accord Tourer tett szert komoly népszerűségre. Emellett az 1998-ban bemutatott Civic Aerodeck is rendkívül közkedvelt volt az európai vásárlók körében, ami nem véletlen, hiszen ez volt az első Honda modell, amit kifejezetten a kontinens lakóinak fejlesztett a márka. A típus a Honda angliai gyárában készült, s a vállalat hagyományainak megfelelően praktikum, stílus és teljesítmény terén is jócskán felülmúlta az átlagot.

A Civic Tourernek sok közös vonása van az ötajtós modellel, ilyen például a szofisztikált, lendületes vonalvezetés, illetve a sportos, mégis elegáns megjelenés. Emellett egyezik a 2014-es évre felfrissített orr-rész is, beleértve az új fekete hűtőmaszkot, valamint a meredeken emelkedő első szélvédőt, az ablakkeretbe integrált hátsó ajtókilincset, a feketébe öltöztetett kerékjárati ívet és az új, 17 colos alumíniumfelnit, ami ezüst-fekete színkombinációban pompázik.

A számos közös részlet ellenére a Tourernek megvan a maga egyénisége. Ebben nagy szerepe van a markáns tetővonalnak, ami olyan benyomást kelt, mintha lebegne az autó felett. A fejlesztőcsapat arra törekedett, hogy a hátsó rész még magasabb esztétikai szintre emelje a Civic-et, s kihangsúlyozza a modell kifinomult, prémium mivoltát. Ezért a hátsó oldalablak túlnyúlik a D-oszlopon, és stílusosan elfedi azt, a hátsóajtók ablakkerete pedig 17 milliméterrel magasabbra került az ötajtós Civic-hez viszonyítva.

Bár a kombi modellváltozat mindössze 235 mm-rel hosszabb az ötajtós kivitelnél, a csomagtér az alsó-középosztály legnagyobbja. Ha a hátsó ülések alaphelyzetben vannak, akkor 624 liternyi poggyászt, azaz nagyjából három méretes bőröndöt képes elnyelni, s ehhez még csak nem is kell magasabbra pakolni az oldalablakok alsó vonalánál. Amennyiben ez kevésnek bizonyulna, a hátsó ülés előredöntésével tovább bővíthető a befogadóképesség, ilyenkor nem kevesebb, mint 1668 litert pakolhatunk be, ha padlótól plafonig kihasználjuk a helyet. A széles, alacsony vonalvezetésnek köszönhetően a Civic a kategória egyik legtágasabb utasterével büszkélkedhet, a vezető és az első utas válla közötti távolság 1431 milliméter, míg a hátsó utastól 795 mm választja el a sofőrt. A Civic Tourer magassága megegyezik az ötajtós Civic-ével, ugyanakkor a – kissé megemelt tetővonal révén – a hátsó sorban nagyobb a fejtér. Akárcsak az ötajtós modell esetében, a Civic Tourernél is az első ülések alatt kapott helyet az üzemanyagtartály, így az utastér párját ritkítóan tágas és a Honda-féle varázsülések (Magic seats) is bekerülhettek az autóba. Utóbbiak egyetlen mozdulattal a padló síkjába dönthetők, s mivel tucatnyi módon állíthatók, rendkívüli variálhatósággal ajándékozzák meg a tulajdonost. Hatalmas előnyük például, hogy az ülőlapok felhajthatók, ezáltal hatalmas, síkpadlójú raktér alakítható ki az első ülések mögött. A 60/40 arányban dönthető háttámlák segítségével egyszerre szállíthatók utasok, valamint hosszabb tárgyak, és akkor is megpakolható a csomagtér, ha az ötödik ajtó éppen nem hozzáférhető (pl. szűk parkolóhelyen).

Mindemellett még rengeteg ötletes megoldás teszi kényelmesebbé és praktikusabbá a Civic Tourert. A csomagtérroló a klasszikus elven működik, azaz könnyedén eltakarhatók vele a poggyászok, és szükség esetén egy pillanat alatt eltávolítható, hogy a rakodótér teljes magasságában kihasználhatóvá válhasson.
A Civic Tourerhez 1,6 literes i-DTEC dízelmotort 120 lóerővel vagy 1,8-literes, benzines i-VTEC erőforrást 140 lóerősen rendelhetnek a vásárlók.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.

2024. május 17.

Az Élet kulturális Menete

Színházi előadás, kiállítás és egy történelmi kötet révén is lehet emlékezni a holokauszt 80. évfordulójára. 

2024. május 10.

Ferihegy – Újabb útirányok és rekordok

Már 130-nál is több városba repülhetünk el közvetlenül Budapestről, 2025-ben pedig talán Észak-Amerika néhány metropoliszába is újra eljuthatunk.