Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line – Birkózó fürdődresszben

Szerző: Buday Dénes
Dátum: 2019. január 11.
Címkék: , , , ,
Rovat:
Divat lett, hogy nagy testű SUV-modelleket is sportos, látványos kinézettel ruháznak fel. A 2018-ra megújult Sorento sem akart kimaradni ebből, így a frissítés során csatlakozott ama Kia-modellek közé, amelyek sportos hangulatú GT Line csomaggal is elérhetőek.

A 4,8 méter hosszú modell sziluettje mit sem változott, a tervezők számos, de apró módosítást hajtottak végre a Sorento karosszériáján annak érdekében, hogy láthatóan frissnek hasson a nem is olyan régen, 2014-ben piacra került, harmadik-generációs modell. A módosítások közé tartoznak az átrajzolt formájú első és hátsó lökhárítók, az új LED-es fényszórók, amelyeket kanyarkövető technológiával és LED-es nappali menetfénnyel is elláttak, továbbá a lámpák közé szorított, márkavédjegynek számtó „tigrisorr” hűtőmaszk sötét, fémes hatású bevonata, míg hátul a lámpák rajzolatán kívül semmi sem változott.

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

Szép látvány a Sorento, elölről csak az egyedi ködlámpák utalnak a GT Line felszereltségre (A szerző felvételei)

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

Sziluettje maradt a régi, de az apró változtatások miatt friss és erőteljes a látványa, 19 colos kerekei mögött vörösre festett féknyergek bújnak

Az új modellvariáns – a GT Line csomag részeként, és ahogy már a többi nagy teljesítményű Kia-modelltől megszoktuk –, a Sorento is megkapta az oldalanként négy-négy LED-egységből álló ködfényszórókat, a vörösre festett féknyergeket és a kettős végződésű krómozott kipufogóvégeket. Amit kihagynánk, az a csomag részeként megtalálható vaskosabb küszöbök. Ugyanis eredetileg az ajtók, okos megoldásként, a karosszéria aljáig érnek, így nem lehet piszkos a nadrágunk szára, de a vaskos küszöb ezt felülírja, kiszálláskor megpróbáljuk átlépni, ami még magasabb utasoknak sem kényelmes. Ahhoz pedig, hogy rálépjünk, nem elég széles. Tehát a látványos megoldás felülírja a praktikumot.

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

Dynamax elnevezésű összkerékhajtású rendszerét nem terepjárásra tervezték, inkább a biztonságos utazás a cél, jó tapadással rendelkező kerekekre küld hajtóerőt

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

A belső tér kiváló minőségű, sok a műanyag, de az illesztések szépek, a műszerfal tetején látható imitált bőrvarrás pedig ad egy kis hangulati pluszt

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

Nyolcfokozatú, automataváltó-karja mögött található többek között a 360 fokos kamera, az automataparkoló, a zárható összkerékhajtás és az üzemmódválasztó gombja, mely Normál, Eco, Sport és Smart funkciókat kínál

Belül, azonnal szembetűnő a váltófülekkel ellátott, újonnan tervezett kormány, valamint modernebbre cserélték a vezető előtti műszerpanelt és a légkondicionáló LCD-kijelzőjét, valamint utasterében mostantól még nagyobb arányban vannak jelen puha tapintású anyagok és finom kidolgozású, bőrrel bevont felületek. Ülései kényelmesek, az elektromos működtethetőség mellett két irányban állítható deréktámasszal is felszerelték. A GT Line logós fekete bőrüléseket szürke cérnás tűzések díszítik. Méreténél fogva a második sorban is pazar a helykínálat, sőt a harmadik sorban is átlag feletti a kínálat. Ez azt jelenti, hogy ha az összes ülésen 180 cm feletti utasok ülnek, akkor sem fog senki panaszkodni, de még a kényeztetésről sem feledkeztek meg, a hátsó soroknak saját klímavezérlőjük és légbeömlőjük van, a rengeteg pohártartóról már nem is beszélve.

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

A második sor ülései sínen tologathatóak, a háttámlájuk állítható, a helykínálat pazar, de ha kell, az üléssor háttámlái három részben le is dönthetők, akár két méter hosszú tárgyat is szállíthatunk az 1700 literes térben

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

A LED-es lámpák szépen és határozottan világítanak, a benne rejlő kanyarvilágítás is jól teljesít

A középen elhelyezett 8,0 colos képátlójú érintőképernyő új infotainment rendszert kapott, amely a TomTom fejlesztéseként műholdas navigációval is rendelkezik. De emellett a rendszer az Apple CarPlay és az Android segítségével képes teljesen integrálni az okostelefonokat, a korlátlan használat érdekében a középkonzolon vezeték nélküli indukciós telefontöltő is található. Ha zenei élményekre vágyunk, egy 640 watt teljesítményű, tíz hangszórós, térhatású surround hangzásra képes Harman/Kardon típusú hangrendszert kínál a Sorentónk.

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

A jó fogású, váltófülekkel ellátott kormánykerék új rajzolatot kapott, innen minden fontosabb infó állítható

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

A harmadik üléssoron is meglepően kényelmes ülni, 180 cm magasságig felnőtteknek is kellemes, plusz 300 ezer forintba kerül, ha megrendeljük

Erőforrás területén nincs újdonság, a mérnökök úgy gondolták, felesleges hozzányúlni a jól bevált 2,2 literes négyhengeres dízelhez. Energia területén nincs hiány, 200 lóereje és 441 Nm nyomatéka kellő dinamikát biztosít már egészen alacsony fordulattól kéttonnás tömege mellé. Így a százas tempót 9,4 másodperc alatt teljesíti, amelyben új fejlesztésű, nyolcfokozatú automata váltója is remekül helytáll, zökkenőmentesen pakolgat a fokozatok közt, de érdemben kellemesen végzi a dolgát.

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

Hatalmas test, hatalmas tömeg, 200 lóerős erőforrás, mégis 9 literes átlagot produkál száz kilométeren

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

Továbbra is a leghosszabb garanciát vállalja a Kia a Sorento modellre, GT Line felszereltséggel 12,6 millió forintba kerül. Amitől még drágább lett tesztautónk, az a prémium csomag 1,2 millióért

Amire sokat adtak, az a biztonság. Most elsőként a Sorento kapta meg a Kia legkorszerűbb, friss fejlesztésű Drive Wise nevű rendszerét. Ez fogja össze a legfontosabb biztonsági egységeket, mint a fáradságérzékelő, amely tapasztalatból kiindulva igen érzékenyre van állítva, ha úgy ítéli meg, hogy lankad a figyelmünk, azonnal hangjelzést ad és felvillan egy piktogram is a műszerfalon. Innovatív biztonsági újdonságai közé tartozik a sávtartó, a fényszóróasszisztens, valamint a szépen dolgozó kanyarvilágítás.

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

A Sorento szépen eladja magát, jó minőségű belső térrel és immár látványosabb külsővel

Az alapból barátságos óriás Sorento, GT Line felszereltséggel inkább tűnik még jobban utazó autónak, mint sportos vonalat képviselő Kia-modellnek. Mindenesetre a prémium konkurensek felé kacsingató Sorento szépen eladja magát, takarékos, de dinamikus erőforrással, tágas, jó minőségű belső térrel és immár picivel látványosabb külsővel.

Kapcsolódó cikkek:


Volt egyszer egy… Hollywood
2019. augusztus 23.

Volt egyszer egy… Hollywood

… És volt egyszer egy Tarantino, aki korhűen repítette vissza nézőjét a tragikus 1969-es évbe.

A szabadság fokai
2019. augusztus 9.

A szabadság fokai

Két vadonatúj, izgalmas könyv hihetetlen, de igaz történetek alapján.

Lexus RC 300h Luxury – Élekkel határolt
2019. augusztus 2.

Lexus RC 300h Luxury – Élekkel határolt

Kevés olyan kupémodell van a piacon, ami erőforrások területén ennyire a szélsőségek határait feszegeti. Az RC erősebbik verziója öt literes V8-as 464 lóerővel kecsegtet, míg tesztalanyunk 6,5 literes átlagfogyasztásával kápráztat el és mindkettő őrjítően jól néz ki.

Michelle Obama: Így lettem
2019. július 26.

Michelle Obama: Így lettem

Tanulságos könyvet írt az Amerikai Egyesült Államok első afroamerikai, jogász végzettségű first ladyje.

Lexus ES 300h Luxury – Útra készen
2019. július 19.

Lexus ES 300h Luxury – Útra készen

A sikeres GS kiváltásával a hetedik generációs ES új korszakot nyit a márka legrégebbi és legnépszerűbb modelljeinek történetében. Az ES 1989-es piaci szereplése óta nem szerepelt a Lexus európai modellprogramjába, most az LS-hez hasonlóan egy szélesebb vásárlóközönséget szeretne megszólítani.