35 éve omlott le a Berlini Fal, jön az újabb ünnepségsorozat
Az állandó múzeumok és ideiglenes kiállítások mellett a Berlini Fal maradványai szolgálnak egy letűnt rendszer mementójául.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Divat lett, hogy nagy testű SUV-modelleket is sportos, látványos kinézettel ruháznak fel. A 2018-ra megújult Sorento sem akart kimaradni ebből, így a frissítés során csatlakozott ama Kia-modellek közé, amelyek sportos hangulatú GT Line csomaggal is elérhetőek.
A 4,8 méter hosszú modell sziluettje mit sem változott, a tervezők számos, de apró módosítást hajtottak végre a Sorento karosszériáján annak érdekében, hogy láthatóan frissnek hasson a nem is olyan régen, 2014-ben piacra került, harmadik-generációs modell. A módosítások közé tartoznak az átrajzolt formájú első és hátsó lökhárítók, az új LED-es fényszórók, amelyeket kanyarkövető technológiával és LED-es nappali menetfénnyel is elláttak, továbbá a lámpák közé szorított, márkavédjegynek számtó „tigrisorr” hűtőmaszk sötét, fémes hatású bevonata, míg hátul a lámpák rajzolatán kívül semmi sem változott.
Szép látvány a Sorento, elölről csak az egyedi ködlámpák utalnak a GT Line felszereltségre (A szerző felvételei)
Sziluettje maradt a régi, de az apró változtatások miatt friss és erőteljes a látványa, 19 colos kerekei mögött vörösre festett féknyergek bújnak
Az új modellvariáns – a GT Line csomag részeként, és ahogy már a többi nagy teljesítményű Kia-modelltől megszoktuk –, a Sorento is megkapta az oldalanként négy-négy LED-egységből álló ködfényszórókat, a vörösre festett féknyergeket és a kettős végződésű krómozott kipufogóvégeket. Amit kihagynánk, az a csomag részeként megtalálható vaskosabb küszöbök. Ugyanis eredetileg az ajtók, okos megoldásként, a karosszéria aljáig érnek, így nem lehet piszkos a nadrágunk szára, de a vaskos küszöb ezt felülírja, kiszálláskor megpróbáljuk átlépni, ami még magasabb utasoknak sem kényelmes. Ahhoz pedig, hogy rálépjünk, nem elég széles. Tehát a látványos megoldás felülírja a praktikumot.
Dynamax elnevezésű összkerékhajtású rendszerét nem terepjárásra tervezték, inkább a biztonságos utazás a cél, jó tapadással rendelkező kerekekre küld hajtóerőt
A belső tér kiváló minőségű, sok a műanyag, de az illesztések szépek, a műszerfal tetején látható imitált bőrvarrás pedig ad egy kis hangulati pluszt
Nyolcfokozatú, automataváltó-karja mögött található többek között a 360 fokos kamera, az automataparkoló, a zárható összkerékhajtás és az üzemmódválasztó gombja, mely Normál, Eco, Sport és Smart funkciókat kínál
Belül, azonnal szembetűnő a váltófülekkel ellátott, újonnan tervezett kormány, valamint modernebbre cserélték a vezető előtti műszerpanelt és a légkondicionáló LCD-kijelzőjét, valamint utasterében mostantól még nagyobb arányban vannak jelen puha tapintású anyagok és finom kidolgozású, bőrrel bevont felületek. Ülései kényelmesek, az elektromos működtethetőség mellett két irányban állítható deréktámasszal is felszerelték. A GT Line logós fekete bőrüléseket szürke cérnás tűzések díszítik. Méreténél fogva a második sorban is pazar a helykínálat, sőt a harmadik sorban is átlag feletti a kínálat. Ez azt jelenti, hogy ha az összes ülésen 180 cm feletti utasok ülnek, akkor sem fog senki panaszkodni, de még a kényeztetésről sem feledkeztek meg, a hátsó soroknak saját klímavezérlőjük és légbeömlőjük van, a rengeteg pohártartóról már nem is beszélve.
A második sor ülései sínen tologathatóak, a háttámlájuk állítható, a helykínálat pazar, de ha kell, az üléssor háttámlái három részben le is dönthetők, akár két méter hosszú tárgyat is szállíthatunk az 1700 literes térben
A LED-es lámpák szépen és határozottan világítanak, a benne rejlő kanyarvilágítás is jól teljesít
A középen elhelyezett 8,0 colos képátlójú érintőképernyő új infotainment rendszert kapott, amely a TomTom fejlesztéseként műholdas navigációval is rendelkezik. De emellett a rendszer az Apple CarPlay és az Android segítségével képes teljesen integrálni az okostelefonokat, a korlátlan használat érdekében a középkonzolon vezeték nélküli indukciós telefontöltő is található. Ha zenei élményekre vágyunk, egy 640 watt teljesítményű, tíz hangszórós, térhatású surround hangzásra képes Harman/Kardon típusú hangrendszert kínál a Sorentónk.
A jó fogású, váltófülekkel ellátott kormánykerék új rajzolatot kapott, innen minden fontosabb infó állítható
A harmadik üléssoron is meglepően kényelmes ülni, 180 cm magasságig felnőtteknek is kellemes, plusz 300 ezer forintba kerül, ha megrendeljük
Erőforrás területén nincs újdonság, a mérnökök úgy gondolták, felesleges hozzányúlni a jól bevált 2,2 literes négyhengeres dízelhez. Energia területén nincs hiány, 200 lóereje és 441 Nm nyomatéka kellő dinamikát biztosít már egészen alacsony fordulattól kéttonnás tömege mellé. Így a százas tempót 9,4 másodperc alatt teljesíti, amelyben új fejlesztésű, nyolcfokozatú automata váltója is remekül helytáll, zökkenőmentesen pakolgat a fokozatok közt, de érdemben kellemesen végzi a dolgát.
Hatalmas test, hatalmas tömeg, 200 lóerős erőforrás, mégis 9 literes átlagot produkál száz kilométeren
Továbbra is a leghosszabb garanciát vállalja a Kia a Sorento modellre, GT Line felszereltséggel 12,6 millió forintba kerül. Amitől még drágább lett tesztautónk, az a prémium csomag 1,2 millióért
Amire sokat adtak, az a biztonság. Most elsőként a Sorento kapta meg a Kia legkorszerűbb, friss fejlesztésű Drive Wise nevű rendszerét. Ez fogja össze a legfontosabb biztonsági egységeket, mint a fáradságérzékelő, amely tapasztalatból kiindulva igen érzékenyre van állítva, ha úgy ítéli meg, hogy lankad a figyelmünk, azonnal hangjelzést ad és felvillan egy piktogram is a műszerfalon. Innovatív biztonsági újdonságai közé tartozik a sávtartó, a fényszóróasszisztens, valamint a szépen dolgozó kanyarvilágítás.
A Sorento szépen eladja magát, jó minőségű belső térrel és immár látványosabb külsővel
Az alapból barátságos óriás Sorento, GT Line felszereltséggel inkább tűnik még jobban utazó autónak, mint sportos vonalat képviselő Kia-modellnek. Mindenesetre a prémium konkurensek felé kacsingató Sorento szépen eladja magát, takarékos, de dinamikus erőforrással, tágas, jó minőségű belső térrel és immár picivel látványosabb külsővel.
Az állandó múzeumok és ideiglenes kiállítások mellett a Berlini Fal maradványai szolgálnak egy letűnt rendszer mementójául.
A nyilvánosság számára küldenek figyelmeztetést, egyben javasolnak lehetséges megoldásokat az éghajlatváltozás enyhítése, a Föld élhető jövője érdekében.
Bár az 1970-es évek óta téma a klímaváltozás a globális fórumokon, de valójában a mai napig nem dőlt el még az sem, hogy a bolygót akarjuk megmenteni vagy az életmódunkat.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!