35 éve omlott le a Berlini Fal, jön az újabb ünnepségsorozat
Az állandó múzeumok és ideiglenes kiállítások mellett a Berlini Fal maradványai szolgálnak egy letűnt rendszer mementójául.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Semmi fizika, csak egyszerűen erre a névre keresztelték a Ceed család legvagányabb tagjának pont ilyen jelzővel illethető, egyedi sárga színét. A szín persze nem minden, alapból látványosra sikeredet a Kia XCeed formavilága.
Mindenképpen a stílusos jelző illik rá, modern formatervével a Kia XCeed alternatívája a hagyományos terepjáróknak, SUV-oknak. Akinek nem elég a Ceed alapkaraktere, és picit többet akar, de a Sportage már sok vagy nagyon SUV, annak lesz az XCeed az arany középút. Ez a méretekben is tükröződik, az XCeed 1490 mm-es magasságával 43 mm-rel magasodik a normál Ceed fölé, de 155 mm-rel alacsonyabb a Sportage-nél, miközben alacsonyabb súlypontja miatt vezethetősége a hagyományos Ceedéhez áll sokkal közelebb.
Az ötajtós Ceed alapjaira építkezik az XCeed, de formavilága teljesen eltér attól, vagyis egyetlen közös karosszériaelemük sincs (A szerző felvételei)
Első és hátsó kialakításával az XCeed határozottan elkülönül, de nem távolodik el a hagyományos Ceedektől. A karosszéria 1826 mm széles az ötajtós Ceed 1800 mm-vel szemben és frontrésze jóval markánsabb a kiemelkedő rácsozattal, valamint a nagyobb alsó légbeömlőkkel, amik selymes színű fényezést kaptak. A lámpabúra mögött maga a LED-es fényszórótest akár egy Star Wars-os űrhajó is lehetne, a négy szárnyacska a nappali menetfényt adja, felette az irányjelző fénye fut hevesen. Hátul szintén LED-fények világítanak, s ezek különleges kialakításukkal olyan hatást keltenek, mintha az övvonalak folytatásai lennének. A csomagtérajtón és a lökhárítón futó vízszintes vonalak szélesebbnek láttatják az autót.
Minden szemszögből látványosra tervezték, hátulról kimondottan csinos, vékony lámpái szintén LED-es technológiát hordoznak. Az ezüstbetétes kipufogónyílásai csak a dizájn részei
Hossza 4395 mm, ezzel 85 mm-rel nyúlik túl az alapját adó ötajtós Ceeden és 43 mm-rel magasodik fölé, ez viszont a futómű emelésének és a 18 colos kerekeknek az eredménye
A terepjárós feelinget erősíti megemelt felfüggesztése, ennek köszönhetően robosztusságot sugároz, amelyhez hatásosan csatlakoznak hatalmas kerekei. Hasmagassága 184 mm 18 colos kerekekkel, ez négy cm-rel több az alapjait adó ötajtós modellénél. A kerekek mintázata, az oldalsó burkolatok és az ezüstszínű tetősínek vagány, terepjárósan robosztus kiállást adnak, amit tovább erősít a hátsó lökhárító fémhatású betétje, amiben egy szimmetrikusan elhelyezett kipufogó-imitáció is helyet kapott, aminek valódi énjét a lökhárító mögött rejtegetik.
Szép kormány kellemes fogással, az ezüstszínű gombokat külön mintázattal látták el, így könnyebben felismerjük, melyik melyik, a kormányfűtés praktikus téli extra
12,3 colos, teljesen digitális műszerfal a legmagasabb felszereltség kiváltsága, középső részén az információkat a kormányról tudjuk kezelni
Könnyen, egyszerűen kezelhető a központi érintőkijelző, amely 10,2 colos méretben profi grafikával pompázik a belső tér központjában, menüje természetesen magyar nyelven kommunikál velünk, ami szabadon konfigurálható, de kezdőlapként általunk beállított három alkalmazás képét részletgazdagon, jól leolvashatóan megjeleníti. Két telefonnal is tudja tartani a kapcsolatot, támogatja mind az Apple CarPlay-, mind az androidos szolgáltatásokat.
12-féle fényezéssel választható, de a Quantum sárgával igazán meggyőző és látványos
Minden szépen, logikusan elrendezve, 10,2 colos kijelzőrendszere tökéletesen kezeli a telefonokat és a Live-funkcióval valós idejű útvonal-információkhoz juthatunk
A kijelző alatti sorban érintésvezérelt gombok kaptak helyet, ahonnan a legfontosabb alkalmazásokat tudjuk elérni. Egyedül a telefon alkalmazása nem kapott külön gombot, ezt a kormányról tudjuk közvetlen elérni, majd tudjuk további gombok segítségével kezelni, ami szintén a kormányon helyezkedik el. Okosan gondolták a tervezők, hogy az alumíniumhatású billenőgombok különbözően kidolgozott felületet kaptak, így rövid idő alatt érintésre elsajátíthatjuk pillantás nélkül, mit szeretnénk kapcsolgatni az amúgy jó kidolgozású, szép rajzolatú kormánykeréken. Továbbá a kormánya minden irányba állítható, magasságállítással ellátott ülésével összhangban minden testmagassághoz remek vezetői pozíciót tudunk beállítani. Az amúgy kényelmes, memóriás üléseket a vezető oldalán elektromosan állítható deréktámasszal is ellátták, combtámasza nem állítható, de kellemes tartást ad, úgymint fejtámlája, amely nemcsak a megszokott módon függőlegesen, hanem vízszintesen is állítható tökéletesen tartva fejünket, hosszú távon is tökéletes kényelmet varázsolhatunk az amúgy vidám, sárga cérnával hímzett szövet/műbőr ülésekben. A vidám hangulat a műszerfalon is folytatódik, de ez csak az egyes színekhez elérhető, úgynevezett „sárga csomag” részeként, mely tesztautónk esetében a Platinum-felszereltséggel karöltve szabadon választható. De örömre ad okot a helykínálat is. Széltében és hosszában sincs okunk panaszra, de a kényelmünket tovább szolgálják olyanok, mint a kormányfűtés, kétzónás digitális klíma és a hátsó sorokban is elérhető ülésfűtés, de legmagasabb felszereltsége még kiegészíthető egy Luxus csomaggal, amely elektromos csomagtérajtót, indukciós telefontöltőt és szép hangzású JBL hangrendszerrel is kényeztet minket. A már-már kupésan döntött, vastag C oszlop miatt nehéz a kilátás srégen hátra, valamint ebből adódóan a hátsó ablak sem túl nagy, így mindenképpen indokolt a tolatókamera megléte, ami a magasabb felszereltséghez alapból tartozik.
Különlegesség, hogy csak az XCeed-ekhez elérhető az új, belső, sárga színcsomag, a fekete kárpit kontrasztos sárga varrással az üléseken és a sárga dekoráció a műszerfalon, ajtókon hatásos a komor, fekete beltérben
Biztonsági felszereléseket sem mellőz az XCeed, van nekünk pontosan, de finoman beavatkozó sávtartó-asszisztens, éberségfigyelő, ráfutásos ütközést elkerülő rendszer az alapfelszereltség részekén, de ha még komolyabb rendszereket szeretnénk, csomagban rendelhetünk hozzá, amelyben már a frontálisütközés-elkerülő is helyet kapott gyalogos felismerővel és adaptív sebességtartó-automatikával, van holttér-asszisztensünk és a már említett rossz hátra-kilátás miatt lényeges a hátsó keresztirányú-forgalomfelügyelet is.
Star Wars-produkció a búra alatt, a lámpatest egy filmbe illő űrhajó is lehetne, a négy kisebb rész a nappali menetfényt adja, a főfényszóró meglepően erős fényű
Az emelt hasmagasságnak köszönhetően kényelmes a beszállás előre és hátra is, tágra nyílik az ajtó, a kényelmünket széles könyöklő és ülésfűtés is szolgálja
Hétfokozatú DCT-váltója néha kekeckedik, legfőképpen induláskor, de vannak visszaváltások is, amelyek bizonytalan érzetet keltenek, de ezt leginkább sportos vezetés mellett érezni. Hangsúlyozandó, nem teszi zavaróan, de nyugodt tempó mellett mindent megbocsátunk neki, kulturált viselkedése itt kiemelkedő. A városi használatot viszont fogyasztása nem támogatja. Bármennyire finoman bánunk a gázpedállal és a Start/Stop-rendszerrel együttműködve nyolc liter alá nem tudjuk lefaragni fogyasztását, viszont országúton amellett, hogy hihetetlen kulturáltan működő erőforrással dolgozik, lazán hatliteres átlagon tarthatjuk. Tesztünk majd 600 kilométeres távját 7,1 literes átlagfogyasztással zárta, amibe belekalkulálható negatív tényezőként a téli hideg időjárás.
A felhasznált anyagok minősége kifogástalan, a duplakuplungos váltó jó munkát végez. Kézi kapcsolásra csak a karral van lehetőség
Hópihemintázatú felnijei nemcsak jól mutatnak, de egészen frappáns kombinációt alkotnak a futóművel, 18 colos méretének ellenére kényelmes a kombináció, de kellően feszes is, így a hangulatosabb vezetésnél nem rajta múlik a dinamikus vezetés érzete. Ami persze mindenképp a 140 lóerős, négyhengeres erőforrásban rejlik, a gombnyomásra induló benzinmotor kellő dinamikát biztosít, de a Sport-állásban jobb gázreakció mellett is 9,5 másodperces gyorsulásával nem lep meg minket. 242 Nm-es nyomatékát 1500–3200 fordulat közt adja le, míg teljesítménye maximumát 6000/percig tartogatja. Ez a valóságban nem fordulhat elő, hogy eddig forogjon, az automata 2500/perc fordulatnál finoman kapcsolgatja a fokozatokat, a hosszú áttételű hetedik fokozatnak köszönhetően autópályás tempónál sem forog többet a motor, a 150 km/h sebességet átlépve még csak 3000/perc fordulat környékén járunk.
Platinum 1.4 T-GDi GPF 140 LE 7DCT, így szerepel az árlistán az ezer forint híján nyolcmilliós, benzines XCeed, amelyhez az automata félmilliós ára, valamint az üvegtető és egyedi színe tartozik
Pozitív és vidám személyiségéből adódóan az ára is ennek megfelelően alakul. Az alapból hatmilliós XCeed felszereltségét csomagokban tudjuk bővíteni. Maradva az 1,4 literes motornál, a tesztautónk legmagasabb felszereltségénél leparkolva nyolcmilliós árnál járunk, amit még a CVT-váltóval, üvegtetővel a magasabb szintű biztonsági csomaggal tudunk tetézni, meg persze különleges sárga színével, melyet a Ceed családon belül egyedül az XCeed modellek hordhatnak.
Az állandó múzeumok és ideiglenes kiállítások mellett a Berlini Fal maradványai szolgálnak egy letűnt rendszer mementójául.
A nyilvánosság számára küldenek figyelmeztetést, egyben javasolnak lehetséges megoldásokat az éghajlatváltozás enyhítése, a Föld élhető jövője érdekében.
Bár az 1970-es évek óta téma a klímaváltozás a globális fórumokon, de valójában a mai napig nem dőlt el még az sem, hogy a bolygót akarjuk megmenteni vagy az életmódunkat.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!