Lancia Voyager 2.8CRD


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A buszlimuzin kategória legnagyobb képviselője 27 éve van úton, és ezalatt a világ 120 országában 13 millió példányban talált gazdára. Most az amerikai modell és az olasz stílus házasságának lehetünk tanúi. Ebből a kapcsolatból egy olyan, exkluzív, felső kategóriás buszlimuzin született, amely a Chrysler ezen a téren szerzett tapasztalatát és szakértelmét a Lancia által fejlesztett vezetési élménnyel, részletekbe menő kidolgozással és hamisítatlan olasz stílussal elegyíti.


A Lancia Voyager nem az első MPV a Lancia stílusában. A Voyager „elődje” a Phedra (4,75 m) közel fél méterrel volt rövidebb, mint utódja. A Voyagerben szó szerint minden túlméretezett, még az italtartóban az XL méretű poharak is lötyögnek. A teljes méretű buszlimuzinok kategóriájának mértékadó modelljeként az új Voyager 5,21 méter hosszú, 1,99 m széles és 1,75 m magas, tengelytávja nagyjából 3,1 méter. A belső adatok ennek megfelelően ha­talmasak. A 2+2+3 ülésrendezést átalakítva, az ­autót kétszemélyessé téve garzonlakásnyi méreteket kapunk. Egy pontosan 3296 literes hely alakul így ki, amiben egy normál franciaágy és a végében elhelyezett szennyeskosár koppanás nélkül befér. A belső tér az ülések kiszerelése nélkül alakítható. A Stow ‘n Go egy olyan, exkluzív rendszer, amely anélkül biztosít maximális helyet az utasok és csomagjaik számára, hogy ki kellene szerelni az üléseket. Az innovatív konfigurációs rendszer ülései a padlóba hajtogathatók, és ezzel az öt személynek helyet adó, második és harmadik üléssor helyén játszi könnyedséggel alakíthatunk ki hatalmas, minden munkára vagy szállítási feladatra alkalmas rakodóhelyet. A maximális sokoldalúság érde­kében az új modell oldalsó tolóajtókat, valamint csomagtérajtót kapott – elektromos működtetéssel.

 

Az új modell vadonatúj orrkialakítást ­kapott, a hűtőmaszkot pajzsként díszíti a Lancia emblémája. Az orr és a far kialakítása egyaránt áthúzódik az oldalfalakra, a lámpatestekben LED fényforrásokat találunk. ­Keskeny tetőoszlopok és a nagyméretű ­ablakok párosa kiváló kilátást garantál. A Voyager kifinomult multimédiás szóra­koztató rendszere 30GB kapacitású merevlemezzel, érintőképernyővel, valamint Blue­tooth kompatibilis, hangvezérléssel és a ­belső tükörbe beépített mikrofonnal szerelt eszközzel rendelkezik. A fedélzetén töltött órákat egy kilenc hangszóróval, mélynyomóval, valamint egy 506 wattos erősítővel felszerelt audiorendszer, továbbá a második és harmadik üléssoron élvezhető, dupla LCD képernyős DVD-lejátszó teszi még élvezetesebbé. Szintén az autó felszereltséghez tartozik a tolatókamera-rendszer, amely nélkül ebben a méretben szinte elképzelhetetlen a biztonságos tolatás.

 

A modell Euro5-ös motort kínál, amelyek a technológia és a teljesítmény összjátéka nyomán semmihez sem fogható menetkomfortot kínál, új távlatokat nyitva a hosszú távú utazás terén. Az élénk 2.8 CRD közös nyomócsöves dízelmotor alapkivitelben kínált részecskeszűrővel 163 lóerőt és 360 Nm forgatónyomatékot teljesít. A motor üzemanyag-fogyasztása kiváló, ha figyelembe vesszük a 2,2 tonnás súly mellé rendelt 9,5l/100km fogyasztást, mely így tekintélyes hatótávolságot tesz lehetővé.

 

A cikk az Ügyvédvilág 2013. februári számában jelent meg.


Kapcsolódó cikkek

2024. november 5.

Az energiatermelés zöldítése mellett a keresletet is indokolt átstrukturálni

Magyarország napelem kapacitása az utóbbi években látványosan fejlődött, és már 2023-ra meghaladta a korábban kitűzött 2030-as célt. Jelenleg közel 7850 MW megújuló villamosenergia-termelési kapacitás áll rendelkezésre. Globálisan azonban ijesztő az elmaradás a Párizsi Megállapodás céljainak eléréséhez szükséges erőfeszítések terén.