Lexus IS 300h – Agresszív elegancia


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az első generációs IS agresszív stílusához és agilis, élvezetes vezethetőségéhez a Lexus márkára jellemző, sima járású, erős motorkínálat, zajtalan futás és luxusszínvonalú minőség társult. A hatfokozatú manuális sebességváltó, valamint az új fejlesztésű 2,0 és 3,0 literes motorok újszerű, sportos jelleget honosítottak meg. Most a harmadik generáció bemutatásával ezt a vonalat tovább erősítették, de plusz még valami elképesztő minőséget és precizitást produkálva.


A vadonatúj IS külső formatervének meg- határozó eleme a Lexus új, orsó formájú hűtőrácsa által uralt orr-rész kifinomult dinamizmusa, amely agresszív eleganciával, erőteljes  kiállással  és  határozottabb  márkaazonossággal ruházza fel a kompakt li muzint. A lehető legalacsonyabb orrkialakítást és a Lexusnál elsőként alkalmazott, optimális gyalogosvédelmet biztosító, felugró motorháztető alatt húzódó hűtőrácsot a légbeömlőnél egyértelműen magasabban elhelyezett fényszórók fogják közre.

Oldalnézetből jól látható, hogy a határozott, vízszintes övvonal nagyobbnak mutatja a hátsó kerekeket, és alacsonyabb tömegközéppont benyomását kelti. A kabin formaterve ugyancsak azt a benyomást kelti, mintha tömegét hátra koncentrálták volna, így az utastér súlya a hátsó kerekeket terhelné. A limuzin sportos sziluettjét még dinamikusabbnak mutatja a karosszéria alsó részétől a hátsó sárvédőkön át a hátsó lámpatestig végigfutó, erősen emelkedő karaktervonal. De az F Sport felszereltségben pompázó tesztautónk még erre is rátesz egy lapáttal! A sötétített 18 colos Y-küllős könnyűfém keréktárcsák és a prospektus szerinti ultrahang kék szín nagyon jól illik a sportos karakteréhez, a látvány szinte ellenállhatatlan. De az IS F SPORT modellek  azonnal felismerhetők exkluzív kialakítású hűtőrácsukról és lökhárítójukról is. Az első légbeömlő erőteljesebb, mint a széria modelleken, így a megnövelt felületű légbeömlőn – a sportosabb teljesítményhez szükséges erőteljesebb hűtés érdekében – több levegő áramlik a motortérbe.

Az utastér szembetűnő eleme az LFA-ból származó műszeregység, amelynek középső gyűrűje jobbra-balra elmozdul. A kiváló tartású sportülések „integrált habosítással” készülnek; mivel a kárpit és a hab párnázat közt nincsenek rések, ezek az ülések kiváló komfortot és kiemelkedő oldaltartást biztosítanak. A különleges kárpitozás része a kormánykerék és váltógomb perforált bőrborítása is, az üléskárpitok fekete öltései, valamint az alumíniumból készült pedálok és küszöbdíszlécek. A hőfokot érintésre reagáló kis csíkon tudjuk szabályozni, ami igen egyedi ötlet. A hátsó ülések is kényelmesek, sportosak, de három felnőttnek már nem való, és magas növésűeknek a fejtér is kicsi lehet.

Az első és hátsó futóművet, valamint az Elektromos Szervokormányt kifejezetten az F SPORT csomaghoz hangolták, így az IS sportosabb irányíthatósága nem ment a rugózási komfort rovására. Ez által kimozdíthatatlan egy gyorsabb ívről, szerpentines úton nagyobb tempóban is teljes biztonsággal közlekedhetünk.

A Lexusnak a full hybrid technológia jövőjébe vetett hitét tükrözi a második generációs Lexus Hybrid Drive rendszer beépítése az új IS 300h modellbe. A full hybrid hajtásrendszerben egy erőteljes, 143 LE teljesítményű elektromotor egészíti ki az új fejlesztésű, 2,5 literes, 181 lóerős, négyhengeres benzinmotor teljesítményét.

A rendszer együttes teljesítménye 223 LE, ami az Elektronikus Vezérlésű Fokozatmentes Váltón keresztül jut el a meghajtott hátsó kerekekhez. Az IS 8,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órás tempóra, és végsebessége 200 km/óra.

Mindeközben az új Lexus full hybrid átlagos üzemanyag-fogyasztása a Sport+ gomb és a kormányon elhelyezett váltó fülecskék használata mellett is csupán 6,6 l/100 km. Ha nem szeretnék versenyautós élményeket, akkor az Eco üzemmódban 1-1.5 litert is spórolhatunk 100 kilométeren. De higgyék el az autó látványa után, beüléskor azonnali Sport üzemmód bekapcsolását jelenti, hiszen ilyen fogyasztási átlagok mellett nincs okunk aggódni a fogyasztás miatt, de az élmény miatt nagyon is megéri.

Képek: Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. április 30.

Hogyan fogadd jól a visszajelzést – könyvajánló

Világszerte a vállalatok évente 825 millió munkaórát töltenek el a munkavállalók éves értékelések előkészítésével és lebonyolításával. A visszajelzés – a munkahelyi éves értékelésen túl is – elkerülhetetlen része társas életünknek, még akkor is, ha sokszor nem visszajelzésnek hanem megjegyzésnek, jó tanácsnak vagy baráti beszélgetésnek hívjuk.

2024. április 26.

Mi is az a Time Out Market?

Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.