Példás osztályelső – Audi A4 Limousine 2.0 TDI S tronic
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Nyolc év után teljesen megújult a márka legnépszerűbb modellcsaládja. Az összes technikai megoldását továbbfejlesztették, hogy új mércét állítsanak a kategóriájában.
Az előd modellhez képest az autó méretei megnövekedtek, mindössze 20 centivel marad el az A6 hosszúságától, tömege mégis kevesebb lett az intelligens anyagok vegyes felhasználásának és a könnyűszerkezetes konstrukciónak köszönhetően.
Stílusos és egyedi külsőt kapott, van mire büszkének lennie
4,72 méteres hosszával és 2,82 méteres tengelytávjával, magabiztos és szigorú tekintetével új, egyedi arcot kapott. Az új Singleframe hűtőrács széles és alacsony, amelyet az extrafelszerelésként választható LED technikájú fényszórók fognak közre nagyon látványos, dinamikus irányjelzővel.
Jó fékek, komfortos futóművek, takarékos, csendes motor, kellhet ennél több?
Az autó elején és hátulján futó vízszintes vonal a jármű szélességét hangsúlyozza. Az összefutó élekkel kialakított áramvonalas karosszéria a márka sportos eleganciáját jelzi.
Igényes és tágas belső, a kormánykerék új formát kapott
Hátulja tipikus összetéveszthetetlen Audi forma maradt, itt is szintén LED technikával felvértezet lámpákkal és futóindex fénnyel. Tesztautónk sport felszereltsége mellett egy S line csomagot is kapott, amely matt szürke hűtőrácsot krómozott lamellákkal, hátsó diffúzort és egyedi 18 colos alufelnit
tartalmaz.
A tekerőgombos érintőpadhoz pont jó támaszt ad a váltókar
Nagyra nyílnak az ajtók a bejutáshoz, igaz mélyre kell ülnünk, de a látvány mindenért kárpótol. És ha már bent ülünk, az ajtó puha, de határozott csukódásától érezzük, hogy minőségi térbe csöppentünk.
S line ülések, kézzel állíthatóak, kényelmük sportos, de nem fárasztó
Az anyagok nem csak fogásra, hanem már ránézésre is minőséget sugároznak, tapintásuk hibátlan, a kidolgozási minőség nem ismer kompromisszumokat. Benne ülni kimondottan kényelmes, az S line csomaghoz tartozó sportülések nem elektromosan állíthattok, sportosan kényelmesek, jó az oldaltartásuk és változtatható az ülőlap hosszúsága.
A szabadon konfigurálható digitális műszerfalat az Audi TT-től örökölte, szenzációs minőséggel
A digitális műszerfal egy csodálatos jelenség az autóban. A lapított aljú 3 küllős bőr sportkormány mögött található a 12,3 col átlójú folyadékkristályos kijelző, nagy felbontású grafikával és tűéles képpel. A kormányon elhelyezett nézetgombbal irányíthatjuk, mit is mutasson nekünk a kijelző.
Mindössze 1,3 centiméter vékony és 8,3 colos a központi monitor, de nem lehet lecsukni
Az MMI navigációval egybekötött rendszer a Google Earth térképet is megjeleníti teljes kijelző szélességgel. A középkonzolon elhelyezkedő MMI kezelőfelület szintén az új tervezési koncepció része és fő kezelőelemként működik.
A kétliteres dízelerőforrás 400 Nm nyomatéka és 190 lóereje kacérkodik az elsőhajtású kerekekkel.
Az infotainment rendszer, az MMI touch funkcióval kiegészített navigációs rendszer egy nagy, 8,3 colos képátlójú kijelzővel és a forgó vezérlőelembe integrált írásfelismerővel rendelkezik.
Tágas és kényelmes, minőség minden részletében
Minden utasnak bőségesen elegendő hely áll rendelkezésre és a finom, egyenletes vonalak is a belső tér tágasságát hangsúlyozzák. Kár, hogy kevés a tárolásra alkalmas hely és azok is kicsik, az ajtózsebben egy palack fér el, de abból is csak a félliteres. Az A4 csomagtartója alaphelyzetben 480 literes, ha azonban a hátsó üléseket is lehajtjuk, akkor összesen 1400 literes, jól használható raktér áll rendelkezésre.
LED-es lámpák elöl-hátul, a mai trendeknek megfelelően
Az új Audi hajtásláncát, valamint futóműveit teljes egészében újrafejlesztették. A kétliteres dízelerőforrás 400 Nm nyomatéka és 190 lóereje kacérkodik az első kerekekkel. De így is remek 7,7 másodperc alatt gyorsul százra, csúcssebessége pedig 237 km/óra. Az elsőkerék-hajtás és a 7 fokozató S tronic automataváltó párosítás újdonságnak számít az Audinál, amelyben már üzemanyag-megtakarítást jelentő szabadonfutásra is képes.
A kétliteres dízel 190 lóerővel alapáron 10,2 millió, a tesztautóért 16,3 milliót kérnek
Az A4 irányítására sem lehet panasz, egyrészről rendkívül pontos és teljesítményorientált, más részről pedig kifejezetten kényelmes. Futóművén állítható a csillapítás, ami a Drive Select rendszernek köszönhető, de itt a futóműn kívül még a szervokormány rásegítését, a gázpedál karakterisztikáját is változtatja, mindezt a 190 lóerős motoroknál alapáron.
(Fotó: Buday Dénes)