Középpontban a lézeres látásjavító műtétek
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Változatlan névvel, más szegmensben érkezett az új 5008, amely a hétszemélyes, nagy szabadidő-autók között mutatkozik be. Valóban, a modell minden porcikájában a tavaly az Év Autójának választott kis öccsére, a 3008-asra hasonlít. Egyetlen dolog, amiben kiérdemli a bátyus szót, az a hétszemélyes utastér.
A külseje első pillantásra nyilvánvalóvá teszi, hogy az új Peugeot 5008-as bizony egy szabadidő-autó, hosszú, vízszintes motorházfedél, függőleges orr-rész, magas övvonal, minden vonalnak, élnek és legömbölyített résznek megvan a helye, az autó egész megjelenése harmóniát, eleganciát áraszt.
4,64 méteres hosszúságával 19 cm-el hosszabb a 3008-asnál, ez pont elég a második sor fejedelmi helykínálatához (A szerző felvételei)
A forma terepjárós, nincs hozzá négykerékhajtás, pedig hasmagassága és terepszögei alkalmassá tennék erre
Az egyterűből lett SUV-modell 5008-as tulajdonképpen a 3008-as nyújtott tengelytávú változata. Pontosan 19 centiméterrel növelték hosszúságát, ennek eredményeképpen hatalmas, tágra nyíló hátsó ajtókat kapott, ahonnan kényelmesen indulhatunk neki, ha a harmadik sorban szeretnénk helyet foglalni. Persze ennek vannak feltételei, nem lehetünk pocakosak, sem magasak és rendelkeznünk kell valamiféle pozitív mozgáskoordinációval. 5008-asunk 24 centis hasmagassága és a második sor üléseinek korlátozott mozgathatósága egy felnőtt embernek már a látványával is elveszi a kedvét attól, hogy befészkelje magát a hátsó sorokba. Hagyjuk inkább ezt a fiatalságra, gyerekekre, akik nemes egyszerűséggel pattognak ki-be, és talán még jól is érzik magukat a szűkösebb helyen.
Fogyasztása egyenesen remek, városban sem mértünk többet 6,4 literes átlagnál
A pici kormány és a zongorabillentyűszerű gombok tovább fokozzák az amúgy is látványos belső dizájnt
De komolyra fordítva a szót, a harmadik sorban nincs helye felnőttnek, minimális a lábtér, pici a háttámla. Amúgy bosszantó, hogy a csomagtérrolónak nincs helye, ha menet közben ültetnénk utast hátra és esetleg otthon nem gondoskodtunk annak elhelyezéséről, akkor bajban lehetünk. Viszont, ha nincs öt főnél több a fedélzeten, akkor remek nagycsaládos autóról beszélhetünk, hiszen ez esetben a második sor üléseit teljesen hátratolva akár magasra nőtt felnőtteknek is fejedelmi fej- és lábtér áll rendelkezésre, ennek legfőbb oka, hogy hátul nemcsak hosszabb, de szélesebb is a 3008-nál.
A második sor ülései sínen állíthatóak, ülőlapjuk rövid, praktikus megoldás a háttámlából kihajtható tálca
Nem könnyű bejutni a leghátsó sorba és nem is felnőttnek való a helykínálat
Előre is kényelmes a beszállás. A hatalmas ajtók tágra nyílnak és a küszöb alá érnek, ez okos megoldás, nem koszolódik nadrágunk ki- és beszálláskor, továbbá az ajtók kellemes hanggal, finoman záródnak. A belső dizájn kedvünkre való, pici kormánya jó fogású, hatalmas, konfigurálható 12,3 colos műszerfala és a szövetbetétek otthonos és egyben modern belsőt kölcsönöznek. Ülései kényelmesek, a kormány is nagy határok között állítható, remek pozícióban vezethetünk és a látványosan kialakított gombsor is kedvünkre van. A könyöklő mély, hűthető rekeszt rejt, de sajnos magassága nem állítható, így az előtte található pohártartóban elhelyezett félliteres palack is zavaró lehet a váltásoknál, így leginkább kacatok elhelyezésére használható.
Ha esetleg áruszállításban is gondolkozunk, nem fog minket csalódás érni, alapból 780 literes a csomagtér
A harmadik sor üléseit használva is marad rakodni való hely az egészen 1940 literig bővíthető térből
A középkonzol 8 colos kijelzője kellően magasra került, erről irányíthatjuk a benne rejlő infotainment rendszert. A navigációhoz és a légkondihoz külön gombokkal férhetünk hozzá, nem kell bolyongani az amúgy megszokást igénylő menürendszerben, de a további beállítási lehetőségeket már a kijelzőről tudjuk folytatni.
Irányjelzője futófénnyel dolgozik, látványosan kialakított fényszórói LED-technikát alkalmaznak
Tökéletes utazóautó az 5008-as, remek fogyasztással, minőségi belső térrel, de kár a pattogós hátsó futóműért
A formája mellett futóművét is a kis öccsétől örökölte, hátsó felfüggesztését keményre és feszesre hangolták, nagyon nem szereti a rázós helyzeteket, döccenőn áthajtva el-elpattog a hátsó része. A villanyszervós kormány nem közvetlen, de pontosan irányítható, kanyarban előnyt jelent a futómű feszes hangolása. Megszokást igényel, hogy indításkor hosszan kell nyomni az indítógombot, amivel életre kelthetjük a még hidegen is kulturáltan viselkedő négyhengeres erőforrásunkat. A kétliteres dízel 150 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, 370 Nm nyomatékával minden helyzetet könnyen megold, a hozzá rendelt hatfokozatú manuális váltó jó partner a kellemes utazásban. Az 5008-as kényelmével, remek motorjával és fogyasztásával, praktikusságával, igaz, szükség harmadik ülésorral szépen oldotta meg a kategóriaváltást kisbuszból csúcskategóriás utazásra invitáló SUV-vá.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Imádja a világ, egyre nő iránta az igény, de a kávécserje termesztése erdőirtással is jár. Az EU új jogszabályokat tervez a környezeti károk megfékezésére.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!