Porsche Roadshow


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Porsche Roadshow a kelet-európai Porsche kereskedők naptárának csúcspontja. A Porsche ügyfelei, potenciális vásárlói, és a rajongók izgatottan várják a felvonultatott pompás autókat, és azt a nagyszerű lehetőséget, hogy személyesen tapasztalhassák meg a Porsche varázsát. Ennek a show-nak a keretében érkeztek hazánkba a legújabb Porsche modellek, egy igen fázós és viharos májusi napon. A roadshow lényege, megtapasztalni egy felejthetetlen vezetési hatást, olyan körülmények között, ami még a tulajdonosoknak is egy igazi élmény. 17 autó, profin kiépített pálya, gyári instruktorok, mi…

A Porsche Roadshow a kelet-európai Porsche kereskedők naptárának csúcspontja. A Porsche ügyfelei, potenciális vásárlói, és a rajongók izgatottan várják a felvonultatott pompás autókat, és azt a nagyszerű lehetőséget, hogy személyesen tapasztalhassák meg a Porsche varázsát. Ennek a show-nak a keretében érkeztek hazánkba a legújabb Porsche modellek, egy igen fázós és viharos májusi napon. A roadshow lényege, megtapasztalni egy felejthetetlen vezetési hatást, olyan körülmények között, ami még a tulajdonosoknak is egy igazi élmény. 17 autó, profin kiépített pálya, gyári instruktorok, mi kellhet még? Valami újdonság!

A budapesti show talán legfontosabb mondanivalója az új Cayenne bemutatója is volt. Az új Porsche dinamikusabb és hatékonyabb, tágasabb és könnyebb, technológiailag jövőbe mutató, valamint sportosan elegáns – az új Cayenne még inkább Porsche, mint korábban. A Cayenne S Hybriddel, az első szériagyártású Porsche hibriddel az új generáció modelljei a hatékonyság terén osztályelsőként húznak el. Az elődmodellekkel összevetve, a fogyasztás 23 százalékkal csökkent, mert az új Cayenne is – mint minden más Porsche – a Porsche Intelligens Teljesítmény jegyében született: jobb menetteljesítmények, alacsonyabb fogyasztás mellett, nagyobb hatékonyság, és kevesebb széndioxid-kibocsátás.

Öt motor közül választhatunk. Az alap motor 3,6 literes, V6-os 300 lóerővel, hatsebességes kézi váltóval; majd a Cayenne Diesel háromliteres, V6-os 240 lóerővel; a Cayenne S 4,8 literes, V8-as motor 400 lóerővel; a Cayenne Turbo 4,8 literes biturbó, V8-as 500 lóerővel; és az igazi újdonság, a Cayenne S Hybrid párhuzamos teljes hibrid, háromliteres, V6-os kompresszoros motor és elektromotor 380 lóerős összteljesítménnyel.

A Cayenne S Hybrid elsődleges meghajtásáról egy háromliteres, közvetlen befecskendezéses V6-os kompresszorfeltöltésű motor gondoskodik, amely 333 lóerőt teljesít, és összeköttetésben áll egy 34 kW-os (47 lóerős) elektromotorral. Az elektromotor a Cayenne-t képes egyedül, vagy pedig a benzinmotorral közösen hajtani, ezen felül pedig generátorként és indítómotorként is szolgál. Ez a hibridmodul kuplungjával épül egybe, amely benzinmotor és az új nyolcsebességes automata között található. Ezen felül a hibridrendszer részét képezi egy 288 Volt feszültségű nikkel-metálhibrid akkumulátor is, amely a csomagtartó szintje alatt fekszik, és a fékezés-, illetve a vezetés során visszanyert elektromos energiát tárolja. A Cayenne S hibrid hathengeres motorral egy nyolchengeres teljesítményét nyújtja, annál jóval szerényebb fogyasztással kombinálva.

Az öt modell közül három az NEFZ ciklusa szerint tíz liternél is kevesebb üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren. Ezen célokat többek között egy új, nyolcfokozatú, Tiptronic S névre hallgató, automatikus start-stop funkcióval kombinált, széles áttételskálával rendelkező automataváltó alkalmazásával, a motor, és a váltó hűtéskörének hőszabályozásával, a fedélzeti rendszerek újragondolásával, változtatható tolóerő-lekapcsolással, illetve nem utolsó sorban intelligens könnyűépítéssel lehetett elérni.

A Porsche tehát mindent megtett a Roadshow alkalmával, hogy kedvébe járjon a rajongóknak és ezt reméljük az eladásokból is viszontlátjuk.

Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. május 10.

Ferihegy – Újabb útirányok és rekordok

Már 130-nál is több városba repülhetünk el közvetlenül Budapestről, 2025-ben pedig talán Észak-Amerika néhány metropoliszába is újra eljuthatunk.

2024. április 30.

Hogyan fogadd jól a visszajelzést – könyvajánló

Világszerte a vállalatok évente 825 millió munkaórát töltenek el a munkavállalók éves értékelések előkészítésével és lebonyolításával. A visszajelzés – a munkahelyi éves értékelésen túl is – elkerülhetetlen része társas életünknek, még akkor is, ha sokszor nem visszajelzésnek hanem megjegyzésnek, jó tanácsnak vagy baráti beszélgetésnek hívjuk.