Skoda Octavia RS 2,0 TSI DSG – Őrült, de barátságos


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A harmadik generációs Octavia sokkal nagyobb mint elődje, a VW moduláris MBQ platformjára épül. Tengelytávját 108 mm-rel megnyújtották, ennek köszönhetően parádésra nőtt az eddig legfeljebb átlagos hátsó lábtér. Helykínálata elöl is tágas, a középkonzol nem zavaróan széles. De hagyjuk a sablon szöveget, ez most nem arról szól…


Az új RS 248 km/h végsebességével a valaha készült leggyorsabb sorozatgyártású Octa­via. Az új RS már alapkivitelében sport­futó­művel készül, amely 15 millimé­terrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát az Octavia modellekhez viszonyítva. Elöl alsó háromszög-lengőkarral kialakított Mac­Pherson ­rugóstagos konstrukciók, míg hátul új fejlesztésű többkaros úgynevezett multi-link felfüggesztés gondoskodik pontos iránytartásról.

Az elektronikus menetstabilizáló rendszert a szintén alapfelszerelésként kínált elektronikus differenciálzár funkció egészíti ki, amely a gyors kanyaríveken a kerekek vonóerő-átadási képességének javításával segít megelőzni az alulkormányozottság kialakulását. Az XDS révén jóval sportosabbá, gyorsabbá és pontosabbá válik az autó kanyarbeli menettulajdonsága.

A 220 lóerős 2 literes TSI benzines aggregát álló helyzetből 6,8 másodperc alatt gyorsítja fel az Octavia RS-t 100 km/h sebességre, az 577 ezer forintos 6 fokozatú DSG váltó nagyon jól illik az autó prakti­kum­ orientált sportosságához. Gyors, gyakorlatilag megszakítás nélkül, szinte észrevétlenül közvetíti a nyomatékot, és nem utolsósorban kényelmes. Sport, Economy, Normál, valamint saját magunk által kon­figurált üzemmódok között válogathatunk. A TSI motor takarékos is, 11,5 litert fogyasztott indulatos gyorsítások közepette városban, de finom használat mellett 7 liter is lehet, autópályán pedig 6 liter körüli értéket mértünk.

Az autó elejét karakteres hűtőrácsa, a markáns, méhsejt-mintájú rácsozattal fedett légbeömlő nyílások, az új RS-lökhárító, illetve az RS-dizájn szerinti ködfényszórók és a LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített új, széria bi-xenon fényszórók kreatív összjátéka határozza meg. Az alapfelszerelésként kínált, vörösre fényezett féknyergek szintén intenzív sportos érzelmeket sugároznak, akárcsak a karosszéria feszes arányai, magas tornádóvonala és éles, precízen meghúzott vonalai. Nem akar mindenképpen sportkocsinak kinézni, elég, ha tudjuk róla, jól áll neki egy kis elegancia is és persze a versenykék fényezés. És hogy menyibe kerül? DSG váltóval 8 és félmillióba, ami a magas alapfelszereltég mellett nagyszerű ár/érték arányt eredményez!


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.

2024. május 17.

Az Élet kulturális Menete

Színházi előadás, kiállítás és egy történelmi kötet révén is lehet emlékezni a holokauszt 80. évfordulójára. 

2024. május 10.

Ferihegy – Újabb útirányok és rekordok

Már 130-nál is több városba repülhetünk el közvetlenül Budapestről, 2025-ben pedig talán Észak-Amerika néhány metropoliszába is újra eljuthatunk.