Veterán autók fesztiválja


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Gyönyörű autók, kellemes, reggel kicsit esős, de napsütéses idő és jó hangulat – minden adott volt, hogy sikerrel záruljon az III. Retro Mobil Hegyi Felfutó és Túra.


Augusztus utolsó előtti hétvégéjén, a Pilisben zajlott az III. Retro Mobil Hegyi Felfutó és Túra, melynek során közel 160 km-es, átlagtartó versenyben mérhették össze tudásukat a résztvevők. A mezőny délelőtt Viseg­rádról indult, Pilisszentkereszt felől érkezve Dobogókőre, az első időmérő állomáshoz. Innen Szentendre következett – a második időmérő állomással –, majd kora délután újra Visegrádon volt a befutó. Mivel a versenyt közúton, a KRESZ szabályainak betartásával rendezték, nem a lóerők számítottak, hanem az előírt átlagsebesség tartása, amit több speciális szakaszon, GPS kapcsolatos, külön erre a célra írt applikációval rendelkező mobiltelefonnal ellenőriztek a szervezők. A futam közúton zajlik, és az autók átlagsebességét mérik, ám nem a megszokott módon, hanem okostelefonnal. Összesen 10 kijelölt speciál szakaszt kell teljesí­teni, ezek az útvonalba építve „leselkednek” az autósokra. A telefon egy e célra kitalált applikációt használ, és GPS segítségével ­követi az autókat. A telefonok GPRS-en keresztül küldik az adatokat egy szerverre, hogy az adott autó az adott gyorsaságin ­éppen hol jár. Ebből aztán ki lehet számolni a sebességét, amit csak össze kell vetni a szakaszra megadott, előírt átlagtempóval. Ha gyorsabb vagy lassúbb, mint az elvárt, hibapontot kap. Menet közben kizárólag az etapok végein, az időellenőrző állomásokon lesz megállás, a speciál szakaszok kezdetén és végén nem, utóbbiakat a kinyomtatott ítinerben láthatják a csapatok.

Érdekes járművekből nem mutatkozott hiány, a korelnöki szerepet a bemutatott Moszkvics 403 Rallye (1964) töltötte be, de volt itt Renault 17 Gordini, Porsche 911 Targa, Opel Gt, 1971-es Alfa Montreal V8-as motorral és a hétvége verseny győztese egy gyönyörű állapotban lévő Bertone által tervezett Bmw 3200 CS.

Fotó: Buday Dénes

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Greta Thunberg: Klímakönyv – ajánló

Bár az 1970-es évek óta téma a klímaváltozás a globális fórumokon, de valójában a mai napig nem dőlt el még az sem, hogy a bolygót akarjuk megmenteni vagy az életmódunkat.