A Facebook szándékosan sértette meg a brit jogszabályokat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A brit vizsgálóbizottság szerint a Facebook “szándékosan és tudatosan” sértette meg az ország adatvédelmi és versenyjogi jogszabályait.

A brit parlament korábban 18 hónapos vizsgálatot rendelt el, amelyben az online szolgáltatók szerepét vizsgálták a félrevezető információk terjedésében. Ezzel összefüggésben az Egyesült Királyság Digitális, Kulturális, Média és Sportbizottsága által tegnap kiadott jelentés szerint a Facebook “szándékosan és tudatosan” sértette meg az ország adatvédelmi és versenyjogi jogszabályait.

A jelentés készítői kiemelték, hogy a Facebook vezetője megtagadta a brit parlament vizsgálóbizottsága előtti megjelenést. A jelentés szerint a Facebook szándékosan küldött olyan vezetőket a vizsgálóbizottsági tárgyalásra, akiknek fogalmuk sem volt a helyzetről, így nem is tudták megválaszolni a feltett kérdéseket.

[box title=”GDPR-Útikalauz Adatkezelőknek” style=”soft” box_color=”#007ac3″ radius=”0″]Ez a könyv az európai uniós általános adatvédelmi rendelet, azaz a GDPR hazai alkalmazásának olyan túlélőkalauza kíván lenni, amiből a legalapvetőbb gyakorlati információkat és fontos kérdésekre a válaszokat is könnyedén megtalálhatja. Várható megjelenés 2019. márciusa.

További információ és előrendelés >>[/box]

A jelentés arra is kitért, hogy „a bírósági dokumentumok vizsgálata során kiderült, hogy a Facebook úgy akarta megváltoztatni az adatkezelési beállításokat, hogy a felhasználók adatait a sokat fizető alkalmazásfejlesztőknek továbbíthassák, illetve bizonyos fejlesztőket elzárjanak ettől a lehetőségtől.”

A Bizottság javaslata szerint a brit jogalkotónak szigorúbba szabályozást kellene bevezetni. A Bizottság jónak tartaná egy online cégekre vonatkozó kötelező etikai kódex meghatározását, esetleg egy független szabályozó szervet is létre lehetne hozni, amely az adatvédelmi szabályok megsértése esetén jogi eljárást indíthat a végek ellen, illetve a közösségi médiában megjelenő reklámokat is auditálni kellene.

(jurist.org)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.