Bejegyzések a ‘facebook’ címkével ellátva

#Ez #most #akkor #reklám?

Az influencerek fizetett együttműködései, terméket vagy szolgáltatást reklámozó posztjai, videói, bejegyzései sokszor a szürkezónában mozognak. Reklám vagy nem reklám, fel kell tüntetni vagy nem, és ha igen, hogyan?

Hirdethető-e jogszerűen ingyenesként és biztonságosként a Viber?

A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított annak kiderítésére, hogy a Viber alkalmazással kapcsolatos egyes kereskedelmi gyakorlatok tisztességtelennek minősültek-e.

Jogrendszerek a Digitális Társadalomban – IV.

Az infokommunikációs világban az adatvédelem sokkal nagyobb deficitet halmozott fel, mint gondolnánk, megoldatlan problémái összekapcsolódhatnak a társterületek szabályozási konfliktusaival. Adataink védelme változatlanul a jogrendszer alakulásának próbaköve, különösen, ha a digitális adatok kiterjednek az igazságszolgáltatás adataira.

A német kormány szigorúbban lépne fel a jogsértő online tartalmak ellen

A német kormány szerdán jóváhagyta a törvényjavaslatot, amely kötelezi a nagyobb közösségi média platformokat, hogy a felületükön közzétett gyűlöletbeszédről értesítsék a rendőrséget.

A Google brit felhasználói kikerülnek a GDPR védelme alól

A Google úgy is reagálhatott volna a Brexit okozta változásokra, hogy létrehoz egy brit leányvállalatot, de a cég mégis az USA-ba költöztetés mellett döntött.

Jogellenesen blokkolta a Facebook titkosszolgálati alkalmazottak fiókjait?

A tel-avivi bíróság elrendelte, hogy a Facebook, oldja fel az NSO Group izraeli titkosszolgálati cég munkavállalójának felhasználói fiókjára vonatkozó korlátozást, és hasonló döntések várhatók más alkalmazottak ügyében is a következő napokban – mondta az NSO szóvivője kedden.

Az ír adatvédelmi hatóság vizsgálja a Google helyadatok kezelését

A DPC elmondta, hogy azért indított vizsgálatot, mert rengeteg panasz érkezett az EU tagállamok fogyasztóvédelmi szervezeteitől.

Rés az Adatvédelmi Pajzson

Másfél év telt el a GDPR hatályba lépésétől és a kezdeti fellángolás után lassan ez a terület is érdektelenné válik a nagyközönség számára. Az adatvédelemben a vállalkozások nem az általa elérni hivatott célt, hanem az azzal járó – kétségkívül jelentős – adminisztratív terheket látják. Az adatvédelem elvesztette a trendi-jellegét, kerékkötővé vált. Történik mindez akkor, amikor nemzetközi szinten elfogadottá vált, hogy az adat lesz a 21. század olaja és a következő évtizedekben annak birtoklásáért fog folyni a harc.