Az MNB 35 millió forintra bírságolta meg a Raiffeisen Biztosításközvetítőt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

30 millió forint felügyeleti és 5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a jegybank a Raiffeisen Biztosításközvetítő Kft.-re, mivel a társaság nem kínált kellő számú versengő biztosítási terméket, továbbá az ügyféltájékoztatása és adatszolgáltatása is hiányosnak bizonyult.

A társaság a nem-életbiztosítások esetében részben, míg az életbiztosításoknál egyáltalán nem teljesítette az engedélye szerinti, többes ügynöki működésére vonatkozó alapvető jogszabályi követelményeket – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétfőn.

A jegybank megállapította, hogy a többes ügynök belső nyilvántartásában szereplő adatok több esetben eltértek a biztosításközvetítői nyilvántartásban rögzített adatoktól. Egyes táblákat, értékeket nem az adatszolgáltatási jogszabályokban szereplő kitöltési útmutatóknak megfelelően adtak meg. A vizsgálat továbbá feltárta azt is, hogy a fogyasztók részére a szerződéskötést megelőzően átadott tájékoztató nem felelt meg maradéktalanul a vonatkozó jogszabályi előírásoknak.

Fogyasztóvédelmi Jog Online

Az MNB azt is kifogásolta, hogy a vállalkozás nem gondoskodott a termékek jogszerű értékesítésének feltételét jelentő képzések, továbbképzések megtartásáról sem.

A jegybank előírta határozatában a társaságnak, hogy a feltárt hiányosságok kijavításáról január 31-ig írásban számoljon be a jegybanknak.

A bírság összegét enyhítette, hogy a Raiffeisen Biztosításközvetítő együttműködött a vizsgálat során – olvasható az MNB közleményében.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.