EUB: nem lehet emelt díjas a vevőszolgálat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy eladó, vagy szolgáltató által működtetett vevőszolgálati telefonvonal hívásának költsége nem haladhatja meg egy helyi vezetékes telefonvonalra, vagy belföldi mobiltelefonra irányuló hívás költségét – mondta ki ítéletében az Európai Unió Bírósága csütörtökön.


A luxembourgi székhelyű bíróság indoklásában arra emlékeztetett, hogy az Európai Unió szabályozása szerint a tagállamok biztosítják, hogy ha egy eladó, vagy szolgáltató telefonvonalat használ kapcsolattartásra, akkor a fogyasztó ne legyen köteles magasabb összeget fizetni, mint az e vonalra irányuló hívások alapdíja.

Az irányelv azonban nem határozza meg az alapdíj fogalmát – tették hozzá.

A bíróság szerint az alapdíj az általános nyelvhasználatban egy standard hívás költségének felel meg. Mind a szövegkörnyezet, amelyben e fogalmat az irányelv használja, mind az irányelv célkitűzése, vagyis a fogyasztóvédelem magas szintjének biztosítása megerősíti, hogy e fogalmat a szokásos jelentésében kell érteni – húzta alá a bíróság.

[htmlbox Fogyasztói_adásvétel]

 

Az ügy előzménye, hogy a Comtech elektronikus és elektromos cikkek forgalmazásával foglalkozó német társaság honlapján egy olyan telefonszámot tüntet fel, amelyet Németországban általában a nemzeti díjszabás alá tartozó vevőszolgálatok esetében használnak. A szám hívásának költsége azonban nagyobb, mint egy vezetékes számra kezdeményezett szokásos hívás költsége.

Ezért egy, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok ellen küzdő német szervezet azt kérte, hogy a cég hagyjon fel a szerinte tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal.

A bíróság úgy vélekedett, ha az eladók, vagy szolgáltatók magasabb díjakat is kiszámlázhatnának, mint egy standard beszélgetés díja, az elrettenthetné a fogyasztót, hogy vevőszolgálati telefonvonalat vegyen igénybe abból a célból, hogy a megkötött szerződésre vonatkozó információkat kérjen, illetve – többek között – a jótálláshoz vagy az elálláshoz való jogát gyakorolja.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 2.

NMHH: továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa (NMHH) által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését – közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága.

2024. május 2.

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát az amerikai Getty Múzeumban tárolt szoborra

Az Emberi Jogok Európai Bíróságának (EJEB) csütörtöki ítélete megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt, i.e. 4. századból származó görög bronzszobrot, amelyet az olasz hatóságok szerint illegálisan vittek ki az országból – közölte a strasbourgi székhelyű szervezet.

2024. május 2.

Több évre visszamenőleg fizet jogdíjakat az előadóknak az EJI

A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.