Koronavírusos viccelődésből lett vádemelés Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy férfi ismerősére ijesztett rá azzal, hogy annak pozitív a tesztje, és megy érte a mentő – az ügyészség büntetővégzés meghozatalát és pénzbüntetés kiszabását indítványozza.

A vádirat szerint a vádlott, egy ötvenegy éves férfi ismerőse volt egy másik férfinak, a sértettnek. A vádlott tudomást szerzett tarról, hogy a sértettet a munkahelyén 2020. április 6-án koronavírus tesztnek vetették alá, és ha az eredmény pozitív, akkor aznap este telefonon fogják értesíteni a sértettet. A vádlott az esti órákban felhívta a sértettet azzal, hogy a teszteredménye pozitív lett, csomagoljon össze, mert érkezik hozzá a mentő, hogy karanténba szállítsák. A sértett megijedt, összekészítette a holmiját, azonban  a mentő – mivel a sértett tesztje valójában negatív lett – nem érkezett meg.

A Budapesti XIII. kerületi rendőrök azonosították és gyanúsítottként hallgatták ki a terheltet. A Budapesti V. és XIII. Kerületi Ügyészség a férfi ellen félelemkeltéssel elkövetett zaklatás vétsége miatt emelt vádat a Pesti Központi Kerületi Bíróságon.

Az ügyészség indítványozta, hogy a bíróság – tárgyalást mellőzve – büntetővégzésben szabjon ki pénzbüntetést a vádlottal szemben – derül ki az ügyészség közleményéből.

(Jogászvilág)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.