Súlyos GVH bírság az ÉkszerTV-nek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelennek találta az ÉkszerTV ékszer-értékesítési gyakorlatát, ezért 480 millió forintos bírságot szabott ki a műsor gyártójára.

Az ÉkszerTV című televíziós műsor jelentős – akár 80-90% – kedvezménnyel hirdet telefonon keresztül megrendelhető ékszereket. A Gazdasági Versenyhivatal most lezárult vizsgálata feltárta, hogy az adás ékszer-értékesítési gyakorlata több szempontból is tisztességtelen volt a fogyasztókkal szemben.

A műsor üzemeltetője ún. agresszív kereskedelmi gyakorlatot tanúsított, amikor valótlanul azt állította, hogy a bemutatott ékszerek csak nagyon korlátozott ideig és mennyiségben állnak rendelkezésre a reklámozott, kedvező áron, abból a célból, hogy a fogyasztókat azonnali vásárlásra ösztönözze. A műsor ezeket a kedvezményes árakat egyébként – mint a vizsgálat során kiderült – fiktív, korábban sosem alkalmazott és piaci árszínvonalnak sem tekinthető alapárakhoz viszonyította. Az adás emellett az ékszerek egyes tulajdonságai kapcsán közzétett, nem bizonyított állításokkal is megtévesztette a fogyasztókat (pl. „a Pápa áldásával”; „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje”, stb).

A versenyhatóság 480 millió forintos bírságot szabott ki a műsort működtető Emporia Style Kft.-re. A cég továbbá olyan belső eljárásrend bevezetését vállalta a versenyhatóság felé, amellyel elkerülhetőek a jövőbeni, hasonló jogsértések, amelyek ellen a Versenyhivatal továbbra is fellép a magyar fogyasztók védelmében.

(gvh.hu)




Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.