Uniós vizsgálat a Facebook ellen
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Vizsgálatot indít a Facebook ellen az Európai Bizottság. Az eljárás célja, hogy kiderítsék, valóban megsérti-e a versenyszabályokat a közösségi oldal az apróhirdetések piacán.
Az EU szakértői már három körben kérdezték ki a Facebookot és versenytársait. Azt szeretnék kideríteni, hogy torzítja-e a piacot az, hogy az amerikai óriásvállalat ingyenes hirdetési felületet nyújt kétmilliárd felhasználójának.
A szolgáltatást 2016-ban indította a cég, a felhasználók azóta ingyen adhatnak és vehetnek bármit a Facebook Marketplace nevű felületén.
Az Európai Unió és az amerikai cég között már hosszú ideje feszült a viszony, de egyelőre ők az egyetlenek, amelyek eddig el tudták kerülni a hivatalos eljárást. A Microsoft, az Amazon, az Apple és a Google ellen már korábban vizsgálatot indított az Unió.
A Facebook ellen zajlik egy brit vizsgálat is. Ebben azt szeretnék kideríteni, hogy a cég valóban gyűjt-e olyan adatokat, amelyekkel károkat okozhat versenytársainak az online hirdetési piacon.
(hu.euronews.com)