Bejegyzések a ‘online hirdetés’ címkével ellátva

Jogellenesen osztották fel az online hirdetési piacot?

A Facebook Inc. és a Google anyacége az Alphabet Inc. megállapodott abban, hogy “együttműködnek és segítik egymást” az online hirdetésekkel kapcsolatos megállapodásuk bírósági vizsgálata során – közölte a Wall Street Journal.

Jogsértően hirdetik vírusölőként a termékeket Koronavírus

A tavaszihoz hasonló ellenőrzést tartott a GVH a hamisan vírusellenes terméket kínáló weboldalaknál, amely során ismét sok jogsértésre bukkant a hatóság.

Fizetni fog a Google az újságíróknak az átvett tartalmakért

A Google fizetni fog a francia hírszolgáltatóknak azért, hogy cikkeiket a saját platformján is megjeleníthesse. Az óriáscég egy francia fellebbviteli bíróság döntésére reagálva jelentette be, hogy hamarosan megegyezik a szakszervezettel. A forradalmi változást a szerzői jogok uniós felülvizsgálata tette lehetővé.

Koronavírussal kapcsolatos fogyasztóvédelmi ellenőrzések Koronavírus

A Gazdasági Versenyhivatal is csatlakozott azon európai fogyasztóvédelmi hatóságokhoz, akik az Európai Bizottság koordinálása mellett átfésülik az online platformokon a koronavírus járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait. Az ellenőrzés célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat és ezáltal megelőzzék, hogy az európai fogyasztók ezek áldozataivá váljanak.

A hozzájárulás érvénytelenségéről döntött az EUB

Az EUB kimondta, hogy nem tekinthető érvényesnek az érintett hozzájárulása, ha a jelölőnégyzet előre ki van pipálva, még akkor sem, ha az érintettet tájékoztatták, hogy a pipát eltávolíthatja.