Bepanaszolható végrehajtók


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 

AZ IM rendeltet alkotott az  önálló bírósági végrehajtó intézkedése ellen benyújtott panaszügyek intézéséről, a panaszügyek felügyeletéről és a fegyelmi eljárások nyilvántartásáról.


A 3/2015. (II. 25.) IM rendelet  szerint panasszal bárki szóban vagy írásban fordulhat a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamarához.

Szóbeli panasz esetén a kamara jegyzőkönyvet vesz fel 3 példányban, amely az alábbiakat tartalmazza:

–  a panaszos neve,

– a panaszos lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe,

–  a panasz részletes leírása,

–  a panasszal érintett végrehajtási ügy száma,

–  a panaszolt neve, nyilvántartási száma,

–  a panaszos által benyújtott iratok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

–  a jegyzőkönyvet felvevő személy és a panaszos aláírása,

–  a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.

 

A kamara a jegyzőkönyv egy példányát átadja a panaszosnak. Szóbeli panasz esetén a kamara köteles a panaszossal közölni a panasz azonosítására szolgáló adatokat. A kamara lehetővé teszi, hogy a panaszos az írásbeli panasz benyújtásához – a választása szerint – a kamara honlapján közzétett formanyomtatványt alkalmazzon.  Ha a panaszos az írásbeli panaszt a panaszolt végrehajtónak vagy alkalmazottjának adja át, a végrehajtó legkésőbb a következő munkanapon az elektronikus kézbesítési rendszer útján továbbítja a panaszt a kamara részére, ahol azt nyilvántartásba veszik.  A panasz kamarához történő benyújtása esetén a panaszos által felmutatott eredeti irat másolatát kell csatolni a panaszhoz, amit a panaszos kérésére a kamara készít el a saját költségére.

 

A kamara a nyilvántartásba vételtől számított 2 munkanapon belül megvizsgálja, hogy a panasz elbírálása a tartalmánál fogva nem tartozik-e bíróság vagy más hatóság hatáskörébe. A panasz akkor alapos, ha a panaszolt végrehajtó intézkedése, mulasztása jogszabályt vagy kamarai iránymutatást sért


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

Így választ jogi adatbázist egy nagy ügyvédi iroda

A DLA Piper magyarországi csapata 1988 óta nyújt jogi szolgáltatásokat hazai és nemzetközi ügyfelei részére, jelenleg az egyik legnagyobb hazai ügyvédi iroda. Mi alapján választ egy ekkora ügyvédi iroda jogi adatbázist? Milyen szempontokat vesznek figyelembe, milyen funkciókat tartanak fontosnak a napi munkavégzés során? Erről beszélgettünk az ügyvédi iroda munkatársával.