Hírszerzők teljesítménye


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.


Az MvM rendeletet alkotott az Információs Hivatal hivatásos állománya teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, az azok alkalmazásához kapcsolódó eljárási szabályokról, valamint a minősítés tartalmi és eljárási szabályairól.


A 3/2016. (I. 11.) MVM rendelet értelmező rendelkezése  szerint   

 

  • értékelő vezető: a munkáltatói jogkör gyakorlója, illetve akire a munkáltatói jogkör gyakorlója aki a teljesítményértékelés ajánlott elemeinek értékelésével kapcsolatos jogkört átruházza;
  • értékelt személy: az Információs Hivatal   hivatásos állományának tagja (a továbbiakban: hivatásos állomány tagja), akinek a teljesítményét e rendeletben meghatározott szabályok szerint kell értékelni;
  • fejlesztési célok: az egyén fejlődését és a munkavégzést együttesen támogató olyan célok, amelyek lehetnek munkavégzéshez kötődőek és a munkavégzésen kívüliek;
  •  kompetencia: a polgári hírszerzési tevékenységgel összefüggő feladatok ellátásához szükséges ismeret, jártasság, készség, képesség, szociális szerep vagy érték, az én-kép, valamint az alkalmazást segítő személyiségvonások és a hatékonysági motiváció együttese;
  • kontrollvezető: az értékelő vezető legalább osztályvezetői besorolású szolgálati elöljárója;
  • munkavégzésen kívüli fejlesztési cél: az értékelő vezető által támogatott, intézményes keretek között zajló iskolarendszerű vagy iskolarendszeren kívüli képzés, illetve önképzés eredményeként elérendő cél, amely elősegíti a hivatali feladatok ellátásához szükséges ismeret, jártasság, készség és képesség alkalmazását;
  • munkavégzéshez kötődő fejlesztési cél: az értékelő vezető által irányított, támogatott, a munkavégzéshez kapcsolódó tudatos egyéni fejlesztés;
  • vezető besorolású értékelt személy: osztályvezető, vagy annál magasabb besorolású vezető.

 
A rendelet 1. számú melléklete tartalmazza a  teljesítményértékelés kompetencia térképét, amely a következő elemekből áll:
 

I. Ajánlott vezetői kompetenciák

1. etikus magatartás/megbízhatóság

2. felelősségtudat

3. szakmai ismeretek alkalmazásának szintje

4. döntésképesség

5. csoportok irányítása

6. konfliktuskezelés

7. mások motiválása

8. változások irányítása

9. változásokra való nyitottság/kezdeményezőkészség

10. rendszergondolkodás

 

II. Ajánlott munkatársi kompetenciák

1. etikus magatartás/megbízhatóság

2. felelősségtudat

3. szabálytudat és fegyelmezettség

4. szakmai ismeretek alkalmazásának szintje

5. kapcsolattartás, kapcsolatteremtő- és fenntartó készség

6. változásokra való nyitottság/kezdeményezőkészség

7. szervezet iránti lojalitás

 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

Így választ jogi adatbázist egy nagy ügyvédi iroda

A DLA Piper magyarországi csapata 1988 óta nyújt jogi szolgáltatásokat hazai és nemzetközi ügyfelei részére, jelenleg az egyik legnagyobb hazai ügyvédi iroda. Mi alapján választ egy ekkora ügyvédi iroda jogi adatbázist? Milyen szempontokat vesznek figyelembe, milyen funkciókat tartanak fontosnak a napi munkavégzés során? Erről beszélgettünk az ügyvédi iroda munkatársával.