Az EU hatékonyabb fellépést vár az álhírek visszaszorítása érdekében


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Bizottság május 26-án mutatja be a közösségi médiára és internetes cégekre vonatkozó frissített magatartási kódexet, amely arra kötelezné a Facebookot, az Alphabet Inc-hez tartozó Googlet és más nagy techcégeket, hogy hatékonyabban lépjenek fel az álhírekben való hirdetéselhelyezéssel elért bevételek visszaszorítása érdekében, számolt be a Reuters az Európai Bizottság megszerzett állásfoglalásáról.

A Bizottság azt is el kívánja érni, hogy a kisebb közösségi médiafelületekre vagy internetes kereső szolgáltatókra, privát üzenetküldő appokra, hirdetési szolgáltatókra, kommunikációs ügynökségekre és e-fizetési szolgáltatásokra, valamint e-kereskedelmi platformokra és közösségi finanszírozási / adományozási rendszerekre ugyanez a szabály vonatkozna.

A javaslat egyike azoknak, amelyek célja a 2018-ban bevezetett dezinformációra vonatkozó önkéntes magatartási kódex hiányosságainak kezelése, és amelyhez a Google, a Facebook, a Twitter, a Microsoft, a Mozilla és a TikTok is csatlakozott.

„Az álhírekből való haszonszerzés az egyik olyan terület, ahol a kódex nem tudott kellő előrelépést elérni, mert az online hirdetések továbbra is ösztönzik az álhírek terjesztését” – áll a dokumentumban.

A Bizottság azt szeretné, ha a platformok szigorítanák a szolgáltatásaikra vonatkozó tartalmi bevételszerzési és hirdetési bevétel-megosztási programok követelményeit és a tartalmak felülvizsgálatán, hogy megakadályozzák azoknak az álhíreket terjesztőknek a működését, akik szisztematikusan hozzák ezeket nyilvánosságra.

A hirdetés technológiai cégeknek viszont meg kell határozniuk a hirdetések elhelyezésére használt kritériumokat, és intézkedéseket kell elfogadniuk a hirdetések elhelyezésének ellenőrzésére.

A dokumentum szerint a Bizottság előírná, hogy a techcégek egyértelműen és hatékonyan jelöljék meg a politikai és bizonyos ügyekhez köthető hirdetéseket, megkülönböztetve őket a többi fizetett tartalomtól.

A frissített magatartási kódex meghatározza a fő teljesítménymutatókat is, hogy a hatóságok ellenőrizhessék, hogy a techcégek teljesítik-e a vállalásaikat.

A techcégeknek szeptember végéig kell közölniük a kötelezettségvállalásaikat.

(reuters.com)




Kapcsolódó cikkek