Méhek EU-s jogvédelem alatt
Bár a növényvédő szerek EU-s jóváhagyási folyamata világszerte a legszigorúbbak közé tartozik, bizonyos ügyekben mégis szükséges a vonatkozó rendelkezések luxembourgi jogértelmezése.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Bizottság május 26-án mutatja be a közösségi médiára és internetes cégekre vonatkozó frissített magatartási kódexet, amely arra kötelezné a Facebookot, az Alphabet Inc-hez tartozó Googlet és más nagy techcégeket, hogy hatékonyabban lépjenek fel az álhírekben való hirdetéselhelyezéssel elért bevételek visszaszorítása érdekében, számolt be a Reuters az Európai Bizottság megszerzett állásfoglalásáról.
A Bizottság azt is el kívánja érni, hogy a kisebb közösségi médiafelületekre vagy internetes kereső szolgáltatókra, privát üzenetküldő appokra, hirdetési szolgáltatókra, kommunikációs ügynökségekre és e-fizetési szolgáltatásokra, valamint e-kereskedelmi platformokra és közösségi finanszírozási / adományozási rendszerekre ugyanez a szabály vonatkozna.
A javaslat egyike azoknak, amelyek célja a 2018-ban bevezetett dezinformációra vonatkozó önkéntes magatartási kódex hiányosságainak kezelése, és amelyhez a Google, a Facebook, a Twitter, a Microsoft, a Mozilla és a TikTok is csatlakozott.
„Az álhírekből való haszonszerzés az egyik olyan terület, ahol a kódex nem tudott kellő előrelépést elérni, mert az online hirdetések továbbra is ösztönzik az álhírek terjesztését” – áll a dokumentumban.
A Bizottság azt szeretné, ha a platformok szigorítanák a szolgáltatásaikra vonatkozó tartalmi bevételszerzési és hirdetési bevétel-megosztási programok követelményeit és a tartalmak felülvizsgálatán, hogy megakadályozzák azoknak az álhíreket terjesztőknek a működését, akik szisztematikusan hozzák ezeket nyilvánosságra.
A hirdetés technológiai cégeknek viszont meg kell határozniuk a hirdetések elhelyezésére használt kritériumokat, és intézkedéseket kell elfogadniuk a hirdetések elhelyezésének ellenőrzésére.
A dokumentum szerint a Bizottság előírná, hogy a techcégek egyértelműen és hatékonyan jelöljék meg a politikai és bizonyos ügyekhez köthető hirdetéseket, megkülönböztetve őket a többi fizetett tartalomtól.
A frissített magatartási kódex meghatározza a fő teljesítménymutatókat is, hogy a hatóságok ellenőrizhessék, hogy a techcégek teljesítik-e a vállalásaikat.
A techcégeknek szeptember végéig kell közölniük a kötelezettségvállalásaikat.
Bár a növényvédő szerek EU-s jóváhagyási folyamata világszerte a legszigorúbbak közé tartozik, bizonyos ügyekben mégis szükséges a vonatkozó rendelkezések luxembourgi jogértelmezése.
Oroszország nem ratifikálta az ICC-t létrehozó egyezményt és nem írta alá a szervezet alapító okiratát sem, ezért nem ismeri el a szervezet joghatóságát az orosz katonák által elkövetett háborús bűncselekmények kivizsgálására.
Az Európai Parlament elfogadta azt az új rendeletet, amely új célértékeket vezet be, egyebek mellett 2030-ra a vállaltnál 15 százalékkal nagyobb arányú szén-dioxid-elnyelést irányoz elő a gáz hosszú távú megkötésére és légkörből való kivonására – tájékoztatott az uniós parlement kedden.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!