A megújuló energia támogatásának főbb kérdései
Az EUB egy lett jogvita nyomán a többletvillamos-energia értékesítési díjának megállapítását érintő esetleges (vélt vagy valós) állami támogatás kérdésében hozott döntést.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Biden-adminisztráció globális korrupció elleni küzdelemének középpontjában az a pénzügyminisztériumi törekvés áll, amellyel létrehoznák a jogi személyek tényleges tulajdonosi nyilvántartást fogalmazott Scott Rembrandt az USA Pénzügyminisztériumának stratégiai politikáért felelős helyettes államtitkára, a múlt héten nyilatkozott a pénzmosás elleni küzdelemről rendezett konferencián.
„Legfőbb prioritásunk a tényleges tulajdonosi nyilvántartás kiépítése, amely nemcsak az amerikai bűnüldöző szervek számára hasznos, hanem a pénzügyi intézményeink számára is” – fogalmazott Remrandt.
„Úgy véljük, ez segíthet abban, hogy határozottabban lépjünk fel a korrupció ellen.” Rembrandt észrevételei a Pénzmosás Elleni Szakértői Szövetség (ACAMS) által tartott éves konferencián hangzottak el.
„A jogi személyekkel kapcsolatos visszaélés lehetősége nagy hiányosság az Egyesült Államokban, amelyet ki kell küszöbölnünk” – tette hozzá.
A Biden-adminisztráció június 3-án indította el korrupció-ellenes kampányát, amelyben egy olyan tanulmányt tettek közzé, amely nemzetbiztonsági kérdésként kezeli az állami korrupciót. A tanulmány 200 napot adott az amerikai kormánynak, hogy felvázolja a korrupcióhoz kapcsolódó illegális pénzügyek elleni küzdelem módszereit, tegyen lépéseket a korrupciós pénzek ingatlanba való befektetése miatt és új módszereket találjon ki a külföldi partnerekkel való együttműködésre – jegyezte meg Rembrandt, aki az Egyesült Államok delegációjának tagja a globális pénzmosás elleni szabványalkotó pénzügyi cselekvési munkacsoportban (FATF).
„A FATF célja, hogy a korrupció elleni küzdelem kulcsfontosságú nemzeti prioritássá váljon” – fogalmazott Rembrandt.
„A korrupció pedig kulcsfontosságú nemzetbiztonsági fenyegetés, mert nemcsak aláássa a jogállamiságot, sérti a demokráciát, elősegíti a radikalizmust, de súlyosbítja a tömeges migrációt is.” Rembrandt kifejtette, hogy azoknak a személyeknek, akik olyan országokban nőnek fel, ahol kenőpénzt kell fizetni azért, hogy jó osztályzatokat szerezzenek az iskolában, jogosítványt szerezzenek, sikeresek legyenek az üzleti életben, csökken a kormányba vetett bizalom.
„Ez a demokratikus kormányzás támogatásának hiányához vezet, ami végső soron árt nekünk.”
Többet várnak a pénzintézetektől
Amikor az ACAMS (Minősített Pénzmosás Elleni Szakértők Testülete) képviselője, William Grob, aki moderálta a vitát, megkérdezte, hogy a tanulmány milyen üzenetet kíván küldeni a pénzügyi intézményeknek, Rembrandt megerősítette, hogy az egyik cél a magánszektor nagyobb aktivitásának elérése.
„Igen, részben a pénzügyi szektornak kell észlelnie, hogy mit lehet még tenni a korrupció leküzdése érdekében” – mondta Rembrandt.
„Úgy érzem, hogy elvárható a pénzintézetektől, hogy megértsék – az általuk kínált termékekhez és szolgáltatásokhoz, valamint az ügyfeleik földrajzi helyzetéhez kapcsolódó korrupciós kockázatokat, valamint a vevői átvilágításra és a fokozott átvilágításra vonatkozó következményeket.”
A pénzügyi intézményeknek vizsgálniuk kell, hogy politikailag érintett személyeket (PEP -ket) vagy magas rangú külpolitikai személyeket szolgálnak -e ki, vagy vannak -e olyan típusú tranzakció-ellenőrző programok, amelyeket az intézmény kockázatok alapján bevezethet.
„Sok pénzintézetnél már haladnak ezen az úton, de a cél az, hogy ezt megerősítsék az itt és külföldön élők számára” – tette hozzá Rembrandt.
Kormányzati prioritások és szabályalkotás
Rembrandt megjegyezte, hogy nagyobb elvárások vannak azzal kapcsolatban is, hogy „mit kell tennie az Egyesült Államok kormányának”. A Pénzügyminisztérium kiemelt célja az olyan szabályok kidolgozása, amelyek életbe léptetik a Vállalati Átláthatósági Törvény (CTA) – a Kongresszus által január 1 -jén az átfogó AML -reformok részeként elfogadott jogszabályok – követelményeit.
A CTA célja annak megakadályozása, hogy a bűnözők hamis vállalatokat használhassanak anonim módon jogellenes tevékenységhez kapcsolódó pénzügyi tranzakciókban, lehetővé téve számukra, hogy virtuális büntetlenséggel mossanak pénzt.
Előrelépés ezért egy olyan nyilvántartás létrehozása, amely információkat tartalmaz az amerikai jogi személyek tényleges tulajdonosairól, valamint a korrupciós pénzek ingatlantranzakciókon keresztül történő tisztára mosásának csökkentése is „számos olyan kérdés közé tartozik, amelyeket a szövetségi kormánynak kezelnie kell”.
Április 1-jén a Pénzügyminisztérium Pénzügyi Bűnözés Elleni Végrehajtó Hálózata (FinCEN) megtette az első lépést a több hónapos szabályalkotási folyamatban a CTA életbe léptetéséhez, és közleményt adott ki a tervezett szabályalkotásról. A FinCEN köteles a nyilvántartás végrehajtására vonatkozó végső szabályozást jövő év január 1 -ig közzétenni.
A következő lépés az lesz, hogy a FinCEN közleményt ad ki a javasolt szabályalkotásról (NPRM), amelyben felvázolja a végrehajtási tervét, és ismét nyilvános véleményt kér. A folyamatot a pénzügyi szolgáltató szektor szorosan figyelemmel kíséri, mivel a végső szabály jelentős hatással lehet a bankok és más pénzügyi intézmények ügyfél -átvilágítási (CDD) kötelezettségeire.
„Amikor a FinCEN közzéteszi az NPRM -et haszonélvezeti jogviszonyban, ők és mi is szívesen vesszük a megjegyzéseket arról, hogy a rendszerleíró adatbázis valójában hogyan fog működni, és végül hogyan lehetne felhasználni CDD célokra, ami bizonyos hatással van a korrupció elleni küzdelemre” – magyarázta Rembrandt.
Globális együttműködés
Hozzátette, hogy a globális partnerekkel való szorosabb együttműködés kiemelt prioritás a Biden-adminisztráció számára, mivel „a korrupciós bevételek határokon átnyúló áramlása továbbra is nagyon jelentős kérdés”. Már folynak az előkészületek az idei „demokráciák csúcstalálkozójának” megrendezésére, amely magában foglalja a demokratikus kormányok meghívását egy virtuális találkozóra „, hogy konkrétan megvitassák, mit tehetünk még az autoriterizmus, az emberi jogok megsértése és a korrupció leküzdése érdekében” – magyarázta Rembrandt.
„Általánosságban azt gondolom, hogy elősorban a saját házunk táján akarunk rendet tenni, és befoltozzuk az ingatlanokkal kapcsolatos kiemelkedő hiányosságokat” – mondta. „Azt akarjuk még kitalálni, hogyan tudunk technikai segítséget nyújtani a külföldi kormányoknak a korrupció elleni küzdelem továbbfejlesztetésére”.
Az EUB egy lett jogvita nyomán a többletvillamos-energia értékesítési díjának megállapítását érintő esetleges (vélt vagy valós) állami támogatás kérdésében hozott döntést.
A tagállamok és az EU versenyjogi rendelkezéseinek megsértésével kapcsolatos uniós irányelv időbeli hatályának problematikájáról, az ezen alapuló kártérítési kerestek jogszerűségéről döntött a luxembourgi bíróság. Az ítélet számos hasonló, a nemzeti bíróságok előtt zajló ügyben is irányadó lehet.
A szerző az alábbi cikkében az iskolai fejkendő hordásról szóló németországi vitáról értekezik. A Szövetségi Alkotmánybíróság két évtizede ítéletet hozott a muszlim fejkendő ügyében. A társadalmi konfliktus azonban azóta is tart. Nemrégiben egy berlini döntés korbácsolta fel az indulatokat.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!