Kevésbé bírságol keményen a GVH

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2016-ban több mint 5,3 milliárd forint, míg tavaly már csak mintegy 1,4 milliárd forint bírságot szabott ki, miközben tevékenységével jelentős megtakarítást eredményezett a fogyasztóknak - közölte a versenyhivatal.

A hivatal szerint a csökkenés a megfelelés ösztönzésének köszönhető, amelynek érdekében a GVH számos együttműködési lehetőséget ajánl a vállalkozások számára, és több olyan lépést tett, amelyekkel hatékonyabban biztosítható a jogkövetés, valamint egy-egy káros joggyakorlat kiiktatása a piacról. 

A versenyhivatal közölte: 2016-hoz képest tavaly az indított eljárások száma 112-ről 66-ra, míg a lezártaké 130-ról 109-re csökkent. 

Az összes ügyhöz viszonyítva magas maradt a fúziós ügyek megoszlási aránya, mindkét évben azok adták az összes, lezárt eljárás több mint felét. A befejezett ügyek mintegy 30-40 százaléka a fogyasztóvédelem területéhez kapcsolódott, a klasszikus antitröszt (kartell, erőfölény) ügyek 10-15 százalékot tettek ki. 

A GVH kiemelte, hogy a versenytörvényben biztosított lehetőséggel élve tavaly 300 millió forint bírságkedvezményt nyújtott azon cégeknek, amelyek együttműködtek a hatósággal, és megfelelési programot dolgoztak ki a jövőbeni jogsértések elkerülése érdekében. 

Fogyasztói adásvétel, kellék- és termékszavatosság

Fuglinszky Ádám legújabb könyve a fogyasztói adásvétel, a kellékszavatosság és a termékszavatosság kérdéskörével foglalkozik, különös tekintettel azokra a problémás pontokra, amelyek az új Ptk. és az uniós jog találkozásával függenek össze.

Megnézem >>

 

A versenytörvény szerint a GVH az első alkalommal jogsértő magatartást tanúsító, kis- és középvállalkozásnak (kkv) minősülő vállalkozások esetében bírság helyett figyelmeztetést alkalmazhat, ha feltételezhető, hogy a vállalkozás jövőbeni magatartásának jogszerűsége, az újabb jogsértés elkövetésétől való tartózkodása így is biztosítható. A GVH tavaly három ügyben élt figyelmeztetéssel: egy utazásszervező vállalkozás megtévesztő hirdetése esetében, egy natúr kozmetikumokat gyártó cégcsoport ügyében, valamint két olyan vállalkozás esetében, amelyek jogsértően reklámoztak szoláriumcsöveket.

(MTI)

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az jogaszvilag.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!