Megbüntette az Extreme Digitalt a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forint bírságot szabott ki az Extreme Digital Zrt.-re, mert az tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a 2015-ös Black Friday kampányában – közölte a GVH.


A hivatal közleménye szerint az Extreme Digital 2015. november 20-ára (Black Friday) hirdetett kommunikációs kampányában azt ígérte a fogyasztóknak a „Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70 százalék kedvezménnyel!” szlogennel, hogy az akcióban nagymértékű kedvezménnyel érhetők el termékei.

A különböző felületeken megjelent reklámok értékelésekor a GVH figyelt a kampány célzott jellegére, a tárgyára, valamint időszakára, mivel ezekkel hatékonyan lehetett felkelteni a fogyasztók figyelmét, és így lehetővé vált a forgalom jelentős növelése. 

Megállapították, hogy az Extreme Digital tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert a reklámjaiban megjelölt kedvezmény kizárólag olyan termékekre volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek. Emellett a kínált termékek mindössze kevesebb, mint egy százaléka volt elérhető a reklámjaiban megjelölt „akár 70 százalékos kedvezménnyel”, illetve jóval kevesebb, mint 10 százaléka „akár féláron”.

A hivatal gyakorlatában az „akár állítások” megtévesztők, ha a promócióban elérhető termékek nem tekinthetők a vállalkozás által forgalmazott vagy a reklámban megjelölt termékkört illetően tipikus termékeknek, és az „akár állítással” érintett termékkör reálisan nem elérhető, mert nem éri el a termékkínálat 10 százalékát.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. 

Súlyosító körülményként értékelte, hogy a vizsgált kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, erőteljes üzenetet közvetített, tekintettel az üzenet egyszerűségére, egyértelműségére, hangsúlyosságára és fogyasztói árra vonatkozó jellegére, eredményeként az Extreme Digital megrendeléseinek száma – és így bevétele is – jelentősen nőtt.

[htmlbox Fogyasztói_adásvétel]

 

A hivatal enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás a jogsértés elkövetésekor kis- és középvállalkozásnak minősült.

Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója a GVH döntését kommentálva közölte: ahogy 2015-ben, úgy a pénteki Black Friday-en is lesznek 70 százalékos, sőt 77 százalékos akciók. Két évvel ezelőtt mintegy ötvenezren vásároltak a Black Friday-en, csaknem 30 százalékkal többen, mint az előző évben, és idén is jelentős vásárlói létszámnövekedéssel számolnak. A cég tapasztalatai szerint a fogyasztók pontosan értik, mi zajlik egy ilyen akciós napon, ahol rövid ideig óriási kedvezményeket érhetnek el – tette hozzá.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

A jegybank felméri a magyarországi kriptopiaci szereplőket

A kriptopiaci szereplők, így a kriptoeszköz-szolgáltatók szabályozott keretek között történő engedélyezéséről és felügyeléséről szóló uniós és magyarországi jogszabályok elfogadásával párhuzamosan a jegybank felméri, hogy hány itthoni szereplő kíván elindulni a piacon – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

2024. április 19.

Jogi tudatosság a profit érdekében

Megalakult a KKVHÁZ Jogi Bizottsága Dr. Gábriel Gyula ügyvéd vezetésével, aki a Bogsch és Társai Ügyvédi Iroda irodavezetője. A Bizottság célja, hogy felhívja a KKV-k figyelmet a jogi tudatosságra, hogy a jogi munka ne legyen tűzoltás.