Átláthatóbb árfeltüntetést vállalt a CCC, így nem állapított meg a GVH jogsértést
A CCC Kft. vállalta, hogy átláthatóbban tünteti fel az árait, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa így lezárta a társaság elleni eljárást – közölte a GVH.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A felhasználók üzleti profilra váltottak, de nem tudták, hogy ezzel telefonszámuk és e-mail-címük is nyilvános lesz.
Az ír adatvédelmi hatóság 405 millió euróra, vagyis nagyjából 16,2 milliárd forintra büntette az Instagramot a kiskorú felhasználók magánéletének megsértése miatt – írta meg a BBC. A régóta húzódó ügy a gyerekek adataira, különösen a telefonszámukkal és az e-mail-címükkel kapcsolatos adatkezelésre fókuszált.
A lap beszámolója szerint néhányan üzleti profilra váltottak, hogy könnyebben elérjék a felhasználói fiókkal kapcsolatos adatokat, ám arról nem tudtak, hogy ezzel az adataik egy részét is nyilvánosságra hozzák. A cég anyavállalata, a Meta közölte: fellebbezni fog a döntés ellen.
A cég szóvivője szerint a kereset egy korábbi működési móddal foglalkozott, holott azóta már több lépést is tettek annak érdekében, hogy a felhasználók adatai biztonságban legyenek. „A 18 éven aluli felhasználók adatai eleve privátra vannak állítva, így azokat csak ők, illetve az általa ismert személyek láthatják” – emelte ki a szóvivő.
A BBC megjegyezte: az ír adatvédelmi hatóság soha nem szabott még ki ekkora bírságot a GDPR megsértése miatt.
(hvg.hu)
A CCC Kft. vállalta, hogy átláthatóbban tünteti fel az árait, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa így lezárta a társaság elleni eljárást – közölte a GVH.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatokat indít az egyajánlatos közbeszerzések okainak feltárására, elsőként az orvosi képalkotó diagnosztikai berendezések piacát vizsgálják – közölte a nemzeti versenyhatóság csütörtökön.
Egy új vállalkozás megszületésekor az egyik központi kérdés, hogy a tulajdonosok milyen nevet adjanak az új cégük részére, főként, ha azt szeretnék a tevékenységük reklámozásához, akár egy új brand létrehozásához is felhasználni. De a cégnév felhasználása kapcsán vannak olyan szabályok, amelyek a tagok, részvényesek fantáziájának korlátokat szabnak.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!