Erős a munkahelyi önbizalmunk


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magyarok háromnegyede a munkahelyi terhek növekedésére számít, hatból öt munkavállaló úgy gondolja, hogy ezzel együtt minden feladatot el tud majd végezni. Ezzel mi vagyunk a legmagabiztosabb nemzet a Randstad Workmonitor kutatásban szereplő 32 országból. A készség alapú munkavégzésben azonban rosszul állunk.


A magyar munkavállalók többsége arról számolt be, hogy a munkahelyén nőtt a terhelés az elmúlt öt évben, és 77 százalék gondolja úgy, hogy ez a továbbiakban is folytatódni fog. Ennek ellenére hatból öt magyar biztos abban, hogy a jövőben is minden feladatát el tudja majd végezni, ami a legmagasabb arány a Randstad Workmonitor 32 országra kiterjedő, 2013 nyarán készített felmérése szerint.

„Jellemzően az ázsiai országokban aggódnak leginkább a munkavállalók amiatt, hogy meg tudnak-e felelni a növekvő elvárásoknak. A magyar értékek azonban a hagyományosan magabiztos amerikaiakhoz képest is kiugróak, mivel még ott is 27 százalék tart attól, hogy nem tudja majd ellátni a munkáját” – mondta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. Bár a közép-európai régióra az adatok szerint kevésbé jellemző az aggodalmaskodás, a lengyelek 32 százaléka, a válság által jobban érintett olaszok és spanyolok több mint 40 százaléka kételkedik abban, hogy bírni fogja a növekedő nyomást.

A magabiztosságunk ellenére hazánkban állították leghatározottabban a megkérdezettek, hogy mindent megtesznek azért, hogy a jövőben is megfeleljenek az elvárásoknak. „Érdekes a magyar adatokat összehasonlítani a maximalista japánok válaszaival, ahol csak 57 százalék vállalta válaszában, hogy bármit elkövet a feladatok teljesítéséért, viszont 60 százalék aggódik amiatt, hogy mégsem lesz képes minden feladatot elvégezni” – tette hozzá Baja Sándor.

Sokszor nem a kompetenciák alapján döntenek

A Randstad Workmonitor 2013 nyarán kiküldött kérdőíve arra is kereste a választ, hogy a munkához kapcsolódó, alapvető készségek és ismeretek közül melyik jelentősége növekedik. „Úgy tűnik, hogy hazánkban a kompetenciákra mind a munkavállalók, mind a munkaadók kevesebb hangsúlyt fektetnek a globális trendeknél” – mondta az ügyvezető.

Míg világszerte a megkérdezettek 86 százaléka mondta, hogy a cégvezetők egyre több készség szintű ismeret – például szociális vagy digitális tudás – alkalmazását követelik meg a mindennapokban, addig a magyar válaszadók szerint ez csak a munkáltatók 66 százalékára igaz, ami a világon a legalacsonyabb arány. A magyarok többsége szerint például a szociális képességek jelentősége egyáltalán nem nőtt az elmúlt öt évben, miközben globálisan csak 27 százalék vélekedik így.

Ezzel együtt Magyarországon az átlagnál jóval kevesebben számítanak arra is, hogy a készség szintű ismeretek jelentősége növekedni fog a munkájukban. A globális átlaghoz hasonló mértékben egyedül a munkatapasztalat fontosságának növekedését várjuk, de például a digitális ismeretekre csak a magyarok 65 százaléka szerint lesz nagyobb szükség 5 év múlva, miközben világszerte 80 százalék gondolja így.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.