Jól érezzük magunkat a munkahelyen


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magyar munkavállalók kevésbé elégedettek a munkájukkal, ennek ellenére jobban kijönnek a főnökükkel, kifejezetten baráti a viszonyuk a kollégákkal és jobbnak tartják a munkakörnyezetüket is az uniós átlagnál – derül ki a Profession.hu Munkahelyi Környezet című kutatásából. A közel 2500 válaszadó közül 38 százalék a fizetésével is elégedett volt.


Magyarország csupán 24. az európai uniós országok munkahelyi elégedettséget mérő listáján, amelyet Dánia vezet, Nagy Britannia és Norvégia foglalja el a második és harmadik helyet.

A részleteket tekintve azonban már nem ennyire borúlátóak a magyar válaszadók: 50 százalékuk kifejezetten baráti kapcsolatban van a munkatársakkal és összesen 84 százalék gondolja úgy, hogy a semlegesnél jobb a viszony. A demográfiai adatokból egyértelműen kitűnik, hogy minél idősebb a dolgozó, annál szorosabbak a munkahelyi kapcsolatai.

A Profession.hu megjegyzi: a közhiedelemmel ellentétben a főnökökkel sincs sok helyen komolyabb probléma, a megkérdezettek 64 százaléka a semlegesnél jobbnak ítélte a kapcsolatot és csak 2 százalék számolt be gyűlölködésről. Ezzel ellentétben az Egyesült Államokban a dolgozók alig több mint fele jön ki jól a felettesével és minden ötödik amerikai kifejezetten ártalmasnak tartja főnökét a karrierjére nézve. Nemzetközi felmérések alapján, világszinten 10-ből 4 dolgozó mondott már fel kimondottan a főnöke miatt.

Magyarországon a válaszadók negyede kifejezetten szereti a munkakörnyezetét is, 53 százalék pedig inkább tartja jónak, mint nem megfelelőnek. A vezető beosztásban dolgozók kétharmada kedveli a beosztottjait és csupán százból egy esetben utálják az illetőt. A megkérdezettek 5 százaléka teljes mértékben, 33 százalék pedig „inkább elégedett” a fizetésével.

„A recesszió és az elmúlt évek munkaerő-piaci változásai jól nyomon követhetők a kutatásunk eredményeiben. A munkavállalók egyre inkább reálisan értékelik munkahelyüket és megbecsülik ha korrekt feltételek mellett dolgozhatnak, a vezetők pedig szívesen motiválják a megbízható munkatársakat” – idézi a közlemény Zsédely Krisztiánt, a Profession.hu értékesítési vezetőjét. A szakértő hozzátette, hogy a borúlátás ettől függetlenül markánsan látszik, hiszen amikor nem konkrétumokról, hanem az összképről van szó, alig pár százalékkal elégedettebbek a magyar válaszadók, mint Európa legrosszabb gazdasági helyzetben lévő országának lakói, a görögök.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.