Átláthatóbb árfeltüntetést vállalt a CCC, így nem állapított meg a GVH jogsértést
A CCC Kft. vállalta, hogy átláthatóbban tünteti fel az árait, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa így lezárta a társaság elleni eljárást – közölte a GVH.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Vegyes a munkaadók várakozása a harmadik negyedévre: a Manpower által megkérdezettek 11 százaléka munkaerő felvételre számít, ugyanennyien pedig elbocsátást terveznek, a cégek kétharmada semmiféle változtatásra nem készül – derül ki a Manpower munkaerő-piaci szolgáltató legfrissebb felméréséből.
A Manpower keddi közleménye szerint immár a 17. negyedévben teszik közzé magyarországi kutatásukat, most először szezonálisan kiigazított adatokkal. A felmérés 752 magyarországi munkaadó megkérdezésével készült.
A szezonális hatásoktól megtisztított Manpower munkaerő-piaci mutató értéke 0 százalék, vagyis ugyanannyi munkaadó tervez elbocsátást mint felvételt. Ez az érték negyedéves összehasonlításban két százalékpontos gyengülést, az előző év azonos időszakához viszonyítva viszont ugyanilyen arányú növekedést jelent.
A közleményben a cég idézi Kiss Juditot, a Manpower csoport magyarországi ügyvezető igazgatóját, aki kifejtette: bár a munkaadók 11 százaléka felvételt tervez, a magyar munkaerőpiac immár több negyedéve a stagnálás jeleit mutatja. „Úgy látjuk, a vállalkozásoknak még mindig nehézségeket okoz a termékek és szolgáltatások értékesítése, éppen ezért addig halogatják a munkaerő felvételt, ameddig csak lehet – még akkor is, ha a meglévő munkaerő elégtelen a kereslet kiszolgálására” – véli a szakértő.
Rodin munkaügyi rendezvények |
---|
2013.06.12. –A munkabér és a kártérítési felelősség 2013.06.27. –A munkaviszony megszüntetése
|
Kiss Judit szerint figyelmeztető jel, hogy a bizonytalan válaszadók aránya rekordmagasságra, 11 százalékra nőtt, csaknem háromszorosa annak, amit átlagosan mérnek a kutatás kezdete óta eltelt 17 negyedévben.
Kilenc szektorból ötben a munkaadók az alkalmazottak számának csökkenésére számítanak. A legnagyobb arányban a mezőgazdaság, vadászat, erdőgazdálkodás és halászat területén terveznek elbocsátásokat a munkaadók. A mutató értéke ebben a szektorban a legalacsonyabb, mínusz 7 százalék.
Az építőiparnak immár második éve nem sikerül kitörnie a negatív tartományból, jelenleg mínusz 5 százalékon áll a mutató, míg a vendéglátóipar munkaadói stagnálást jeleztek.
A legoptimistább várakozásokat a pénzügyi, biztosítási, ingatlan és üzleti szolgáltatások területéről jelentették. A munkaerő-piaci mutató értéke itt plusz 13 százalék. A gyártás területén a mutató plusz 3 százalékon áll, míg a köz- és szociális szférában plusz 1 százalékon.
Negyedéves összehasonlításban a munkáltatók kilenc ágazatból hatban jeleztek csökkenést. A nagy- és kiskereskedelemben valamint a mezőgazdasági, vadászati, erdészeti és halászati szektorban 8 százalékponttal csökkent a mutató értéke 2013 második negyedévéhez viszonyítva. Ugyancsak gyengültek a várakozások a közüzemi szolgáltatások, valamint a szállítmányozás, raktározás és kommunikáció területén, mindkét szektorban 5-5 százalékponttal. Ugyanakkor 6 százalékpontos növekedést jeleztek a vendéglátóiparból, 4 százalékpontot erősödött a mutató pénzügyi, biztosítási, ingatlan és üzleti szolgáltatások területén, míg az építőiparban 1 százalékpontos növekedést várnak az előző negyedévhez viszonyítva.
(Forrás: MTI)
A CCC Kft. vállalta, hogy átláthatóbban tünteti fel az árait, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa így lezárta a társaság elleni eljárást – közölte a GVH.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatokat indít az egyajánlatos közbeszerzések okainak feltárására, elsőként az orvosi képalkotó diagnosztikai berendezések piacát vizsgálják – közölte a nemzeti versenyhatóság csütörtökön.
Egy új vállalkozás megszületésekor az egyik központi kérdés, hogy a tulajdonosok milyen nevet adjanak az új cégük részére, főként, ha azt szeretnék a tevékenységük reklámozásához, akár egy új brand létrehozásához is felhasználni. De a cégnév felhasználása kapcsán vannak olyan szabályok, amelyek a tagok, részvényesek fantáziájának korlátokat szabnak.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!