NGM: munkaerőhiány van a kereskedelemben


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A kereskedelemben általánosságban munkaerőhiány van, ezért Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára nem számít elbocsátásokra a vasárnapi pihenőnap bevezetése miatt – közölte a minisztérium szerdán.


„Minden félreértés elkerülése végett, semminemű adat nem áll rendelkezésre arról, hogy elbocsátások lesznek” – hangsúlyozták. A közleményben megjegyezték, a külföldi példák is azt mutatják, hogy sem a kereskedelmi áruk mennyisége, sem a vásárlók száma nem változik azzal, hogy 7 napról 6 napra csökkent a nyitvatartási idő. Ezzel ellentétben, ezeken a helyeken a 6 napra jutó többletvásárlás a nyitvatartási idő módosítását, azaz több műszak bevezetését eredményezte – fogalmazott az NGM.

A minisztérium azt követően juttatta el közleményét az MTI-hez, hogy a Czomba Sándor a Hír TV Magyarország élőben című műsorában kedden este riogatásnak nevezte a 20-30 ezres elbocsátásról szóló beszámolókat. „Azt, hogy 20-30 ezer ember fogja elveszíteni az állást, azt én nem tartom reálisnak” – mondta, arra a kérdésre pedig, hogy mennyit tart reálisnak, úgy felelt, hogy „nyilván, ha egy ember elveszti a munkahelyét, az is rossz mindenki számára, főleg annak, akit érint. Én nagyságrendileg jóval kevesebb emberre gondolok”.

Szavait több hírportál is azzal a címmel idézte: hogy a minisztérium is elismerte, hogy lesznek elbocsátások a vasárnapi zárva tartás miatt.

(Forrás: MTI)

Az áfa-kötelezettség keletkezésének időpontja és a teljesítés helye

Áfa kiskönyvtárunk negyedik része két kucsfontosságú területet dolgoz fel: az adófizetési kötelezettség keletkezésének időpontjára vonatkozó szabályokat, illetve a teljesítési hely szabályrendszerét. A kiadvány a jogszabályi rendelkezések részletes, magyarázatokkal tűzdelt ismertetésén túl számos példával segíti a jogalkalmazókat.

További információ és megrendelés >>


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 26.

Mi lehet a cégem neve?

Egy új vállalkozás megszületésekor az egyik központi kérdés, hogy a tulajdonosok milyen nevet adjanak az új cégük részére, főként, ha azt szeretnék a tevékenységük reklámozásához, akár egy új brand létrehozásához is felhasználni. De a cégnév felhasználása kapcsán vannak olyan szabályok, amelyek a tagok, részvényesek fantáziájának korlátokat szabnak.