Mégsem vízálló az iPhone?
Az olasz versenyhatóság 10 millió euró bírságot szabott ki az Apple-re, mert a cég megtévesztette a fogyasztókat az iPhone vízállóságával kapcsolatban.
Az olasz versenyhatóság 10 millió euró bírságot szabott ki az Apple-re, mert a cég megtévesztette a fogyasztókat az iPhone vízállóságával kapcsolatban.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatként lesz szankcionálható a kettős minőség 2022 májusától.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatként lesz szankcionálható a kettős minőség – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a tárca törvénymódosítási javaslatát ismertetve kedden Budapesten.
A vállalkozás megtévesztő módon sugallta a fogyasztóknak, hogy szoláriumai „egészségesek”, „bőrkímélőek”, illetve „hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez”.
Új trükkökkel próbálják behálózni az időseket, akiknek hamis diagnózisokat állítanak ki és étrend-kiegészítőket adnak el.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a be2.hu és az academicsingles.hu társkereső weboldalak számos módon tisztességtelenül jártak el a fogyasztókkal szemben.
A Max-Immun Kft. a Vargapeptide termék népszerűsítése során azt állította, hogy a proinzulin C-peptidet tartalmazó kozmetikai bőrápoló spray számos betegség, így például különböző rákbetegségek, a cukorbetegség és a koronavírus gyógyítására is alkalmas. A GVH ezért májusban versenyfelügyeleti eljárást indított a vállalkozással szemben. A Hivatal most – a további fogyasztói károk megelőzése érdekében – vizsgálatának lezárásáig eltiltotta a céget a termékek reklámozásától.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) panaszeljárása nyomán észlelte, hogy a tesztkoronavirus.hu weboldal valószínűsíthetően azt a benyomást keltette a fogyasztókban, hogy a COVID-19 (SARS-Cov-2) IgG/IgM antitest teszt készlet terméke jogszerűen forgalmazható. Bár a honlap 2020. július eleje óta nem elérhető, a GVH az alábbiakat tanácsolja a fogyasztók számára.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata alapján Berki Renáta anélkül reklámozta egy kereskedő cég óráit a közösségi oldalán, hogy megjelölte volna a posztok fizetett jellegét. A bújtatott reklámozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ami miatt már számos alkalommal járt el a GVH.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelentős, összesen 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozásával kapcsolatban. A versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakok során tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is és így a fogyasztók valós kedvezmények közül választhassanak.