Jogszabályfigyelő 2022 – 46. hét
Alábbi cikkünkben a 2022/186-189. számú Magyar Közlönyök újdonságai közül válogattunk.
Alábbi cikkünkben a 2022/186-189. számú Magyar Közlönyök újdonságai közül válogattunk.
A NAIH tájékoztatójában részletesen állást foglalt arról, hogy az adatkezelők milyen költségeket számíthatnak fel az adatigénylőknek és miről kell az igénylőket tájékoztatniuk.
A NAIH szerint a Kérelmező által hivatkozott linkeken nyilvános tömegrendezvényekről készült híradások linkjei találhatók, a tartalmak pedig nem voltak sértők a Kérelmezőre nézve, ezért a törlési kérelem elutasítása jogszerű volt.
Az MTÜ a NAIH többszöri felszólítására sem tájékoztatta a kérelmezőt a pályázati rendszeren kívül benyújtott támogatási kérelmek elbírálásában részt vevő személyekről.
A köztársasági elnök sérelmezte, hogy a jogszabályt nem nem véleményezte a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.
Az Alkotmánybíróság döntése értelmében magáncégektől is kiperelhetőnek kell lenniük a közérdekű adatoknak.
Alábbi cikkünkben a 2020/104–112. számú Magyar Közlönyök újdonságai közül válogattunk.
Az infokommunikációs világban az adatvédelem sokkal nagyobb deficitet halmozott fel, mint gondolnánk, megoldatlan problémái összekapcsolódhatnak a társterületek szabályozási konfliktusaival. Adataink védelme változatlanul a jogrendszer alakulásának próbaköve, különösen, ha a digitális adatok kiterjednek az igazságszolgáltatás adataira.
A közérdekű és közérdekből nyilvános adatok megismerésének korlátozása nem lehet általános –azaz nem vonatkozhat a lezárt közbeszerzési eljárás valamennyi dokumentumára, adatára.
A közéletben való részvétel, illetve az azokkal kapcsolatos vélemény kialakítása és kinyilvánítása elképzelhetetlen lenne akkor, ha az érintett szervek eltitkolhatnák, vagy a saját belátásuk szerint tehetnék hozzáférhetővé a közérdekű adatokat.