
Hová és hogyan utazzunk? I. – Repülős kilátások
A járványok visszaszorulásával végre előtérbe kerülhet az utazás. Tippek, ötletek, irányok – repülővel.
A járványok visszaszorulásával végre előtérbe kerülhet az utazás. Tippek, ötletek, irányok – repülővel.
A szerző az Európai Unió Bíróságának az ítéletét mutatja be, ami az Y. L. és az Altenrhein Luftfahrt GmbH-ügyben[1] született.
A járvány előtt még megszokott volt, hogy cégvezetők, menedzserek egyik napról a másikra repülőre ültek, és akár kontinenseket is átszelve utaztak azért, hogy kollégáikkal, partnereikkel találkozzanak. A pandémia azonban alapjaiban változtathatja meg a hozzáállást az üzleti utakhoz.
A koronavírus-járvány alatt csökkent a légitársaságok kártérítési hajlandósága, ami valószínűleg a munkatársak otthoni munkavégzésével és a járvány miatt elhúzódó bírósági eljárásokkal magyarázható – mondta egy légiforgalmi kártérítésekkel foglalkozó cég jogásza az M1 csatornán.
A 2020-as tragikus év után ismét növekedhet a légi forgalom, de a járvány miatt bevezetett egészségügyi óvintézkedésekkel hosszabb távon kell számolnunk.
Januártól szigorú szabályozások jönnek a drónok használatával kapcsolatban.
A szerző az Európai Unió Bíróságának az L. E. kontra Transportes Aéreos Portugueses SA-ügyben hozott ítéletét[1] elemzi, mely a légi járat – egyik utas erőszakos magatartása miatti – késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanításról rendelkezik.
Az osztott napi munkaidő nem túl gyakori, bizonyos munkakörökben viszont nagyon hasznos lehetőség. Lényege, hogy a munkáltató a napi munkaidőt két részletben határozza meg, osztja be az adott napra a munkavállaló számára. A munkaidő beosztása fő szabály szerint a munkáltató jogosultsága, osztott napi munkaidő alkalmazásáról azonban a munkáltató nem dönthet egyoldalúan, tekintettel annak a munkavállalóra nézve jelentős hátrányaira.