Elfogadták a jövő évi adóváltozásokat
Elfogadta az Országgyűlés a jövő évi adóváltozásokat kedden. A jogszabály főbb rendelkezései az átalányadózást és az iparűzési adót érintik.
Elfogadta az Országgyűlés a jövő évi adóváltozásokat kedden. A jogszabály főbb rendelkezései az átalányadózást és az iparűzési adót érintik.
A magyar reklámadó és a kiskereskedelmi ágazatban kivetett lengyel adó nem sérti az állami támogatásokra vonatkozó uniós jogot – közölte döntését az Európai Unió luxemburgi székhelyű bírósága kedden.
A médiacégek, az ellenzék és a saját koalíciós partnerük kritikája után kedden a lengyel kormány bejelentette, hogy a progresszív és igazságos adózás biztosítása érdekében átdolgozzák azt a törvényjavaslatot, amely megadóztatná a médiában történő reklámok közzétételét.
Varga Judit igazságügyi miniszter “fontos és jó irányba tett lépésről” számolt be a nagy technológiai cégekkel történő törvényes és rendezett együttműködésben a Facebook-oldalán.
A magánkézben lévő lengyel tévécsatornák és rádiók közül sok elhallgatott, az online oldalak és újságok pedig fekete címlappal jelentek meg szerdán egy összehangolt tiltakozás keretében. A tiltakozás egy tervezett adó miatt robbant ki, mert a kritikusok attól tartanak, hogy az adó bevezetése egyes médiumok gyengüléséhez vagy megszűnéséhez vezet.
A magyar reklámadó nem sérti az állami támogatásokra vonatkozó uniós jogot – állapította meg az Európai Bíróság főtanácsnoka a csütörtökön ismertetett indítványában, amely szerint az állami támogatások jogával nem ellentétes a vállalkozások progresszív szerkezetű forgalmi adóval történő megadóztatása.
Az EUB aránytalannak minősítette a magyar szankciórendszert, amely alapján azon szolgáltatóval szemben, amely nem tett eleget bejelentkezési kötelezettségének néhány nap alatt, mindössze egyetlen napos időközökkel összesen 1 milliárd Ft‑os bírságot lehet kiszabni.
A magyar reklámadóhoz kapcsolódó szankciórendszer összeegyeztethetetlen az uniós joggal – állapította meg az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága a Google ügyében.
Az EUB szerint a Bizottság tévesen értelmezte az EUMSZ 107. cikkét, amikor megállapította, hogy a magyar reklámadó szelektív előnyöket nyújt a kisvállalkozások számára és ez ellentétes az EUMSZ rendelkezéseivel.
Nem sérti a magyar reklámadó az állami támogatásról szóló közösségi szabályokat – mondta ki csütörtökön az Európai Bíróság, megsemmisítve az Európai Bizottság ezzel kapcsolatos korábbi határozatát.