Agresszíven dinamikus a Toyota Verso 2.0 D-4D Lounge


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Formaterv, utastér, sokoldalúság, innováció – ezekre az értékekre építették fel a Toyota mérnökei a megújult Versót. A tervezés során nagyobb hangsúlyt fektettek arra, hogy még magasabb szintre emeljék az autó stílusát, dinamikáját, komfortját és vonzerejét, olyan modellt alkotva a C-szegmensbeli MPV-k piacára, ami semmilyen kompromisszumot nem követel használóitól.


Az autó stílusát a Franciaországban működő Toyota európai dizájnközpont munkatársai újították meg, a mérnökök mintegy 470 alkatrészt terveztek át. Az Auris ihlette lámpákat és hűtőmaszkot kapta meg így az első rész új, agresszívebb formavilága, amely a magasság helyett a jármű szélességét és hosszúságát hangsúlyozza ki. A karosszéria megőrizte az elődmodell dinamikus, az autó teljes hosszában végigfutó karakteres övvonalát, amely oldalnézetben elválasztja a motorháztetőt és a kabint az alsó résztől.

A keskenyebb és agresszívebb rajzolatú fényszórókban kapott helyet a Xenon-technológia LED nappali világítással kiegészítve. A Verso klasszikus oldalnézeti képén és hátsó részén csak olyan apró változtatásokat eszközöltek, mint a kisebb méretű, ám dinamikusabb formavilágú, behajtható külső tükrök, amelyekben az irányjelzők is helyet kaptak és az új formájú hátsó lökhárítóba épített diffúzor, ami az új modell széles és stabil kiállását hangsúlyozza – összességében viszont maradt a jól bevált forma.

Az új Verso utastér-kialakításnak legfontosabb eleme a családközpontú, rugalmas alakíthatóság, és az ergonómia. A harmonikusabb megjelenés érdekében összehangolták a műszerek és a kezelőszervek megjelenését és az új felület-kidolgozások és kárpitok nagymértékben javítják a minőségérzetet. Az új formaterv a kapcsolók ergonómiáját is javítja, nem beszélve a váltókarról, amely a lehető legközelebb került a kormánykerékhez.

A Toyota Easy Flat ülésrendszere rengeteg variáció szerint állítható be, így a kabin rugalmasan alakítható. A második-harmadik üléssorban is különálló ülések találhatók, amelyek a fejtámla eltávolítása nélkül is ledönthetők, a második sor ülései 195 mm-es úton csúsztathatók előre-hátra.

Mivel ebben a szegmensben rendkívül népszerűek a 2.0 literes dízelhajtások, a Toyota átfogó mértékben átdolgozta a 124 lóerős, 2.0 literes D-4D turbódízel motort, amely teljesíti az Euro V emissziós előírásokat, és immár alapáron Dízel Koromrészecske-szűrővel (DPF) kerül az autóba. A hatfokozatú manuális váltóhoz kapcsolt motort átalakították, így kis fordulatszám-tartományban is nagyobb nyomatékot ad le, égési zaját pedig mérsékelték. Az égési zajok mérséklésével az új 2.0 literes D-4D dízelmotor is kifejezetten halkabbá vált.
A Toyota törökországi üzemében gyártott új Verso-modellből várhatóan 50 000 darab talál majd gazdára 2013-ban, ami nem túlzó annak ismeretében, hogy az új Versóról csak pozitívan lehet nyilatkozni, hiszen vezetése kiváló, minősége igényes, felszereltsége pedig gazdag. Telitalálat! Nincs ennél jobb ajánlat!

 


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Az Élet kulturális Menete

Színházi előadás, kiállítás és egy történelmi kötet révén is lehet emlékezni a holokauszt 80. évfordulójára. 

2024. május 10.

Ferihegy – Újabb útirányok és rekordok

Már 130-nál is több városba repülhetünk el közvetlenül Budapestről, 2025-ben pedig talán Észak-Amerika néhány metropoliszába is újra eljuthatunk.