Középpontban a lézeres látásjavító műtétek
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Mély benyomást keltő menetteljesítményekkel támad a második generációs TT RS. Szíve egy teljesen újonnan fejlesztett öthengeres motor alumíniumból, amely kereken 60 lóerővel erősebb az elődjénél.
Az eredmény olyan turbófeltöltésű motor, amely változatlan, 2480 köbcentiméter összlökettérfogatából bő 17 százalékkal nagyobb teljesítményt produkál; 400 lóerős teljesítményével a motor erősebb, mint valaha. 480 newtonméteres maximális forgatónyomatéka az 1700-as és 5850-as percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig a rendelkezésünkre áll. Brutális vonóerő és semmi mással össze nem téveszthető, elképesztő hang jellemzi, amely a közvetlen szomszédos, illetve egymástól távolabbi hengerek váltakozó gyújtásának köszönhetően egészen különleges ritmusú. Álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Az Audi TT RS Végsebességét 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika, de kívánságra 280 kilométer/óráig emelhető.
Szigorú a tekintete, ettől igazi RS-modell, a Matrix-LED-fényszórók dinamikus kanyarvilágítással és irányjelzővel dolgoznak (A szerző felvételei)
A TFSI motor erejét villámgyorsan kapcsoló, hétfokozatú S-tronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amelynek lamellás tengelykapcsolója igény szerint osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Mindez hatékony vonóerő-átadási képességekről és mindenkor élvezetes vezetésről, a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás pedig még agilisabb és biztosabb irányíthatósági tulajdonságokról gondoskodik.
Oldalán aerodinamikus küszöbborítások hangsúlyozzák ezt az erőteljes formavilágot. A RS-modell hosszúsága 4,19, szélessége 1,83, magassága pedig 1,34 méter
Magnetic Ride-rendszerrel ellátott sportfutóműve adaptív lengéscsillapítókat kapott, meglepően kényelmes tud lenni
A kormányon elhelyezett drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével a vezető a quattro összkerékhajtás és más főegységek, mint például a kormányzás, az S-tronic sebességváltó, a motor és a kipufogó szelepeinek működését befolyásolhatja négy üzemmód – comfort, auto, dynamic és individual – szerint.
Tágra nyílnak az ajtók és nagyon mélyre ülünk, beszállás után egy kompresszor felfújja az oldaltámaszokat eredeti állapotukra
Középen nincs kijelző, minden információt a műszerfal ad, a lapított aljú kormány jó fogású, finom tapintású
Alapvetően sportos hangolású futóművének köszönheti kiváló irányíthatósági tulajdonságait. Közvetlen kormányzása mindenkor pontos visszajelzésekkel szolgál az útfelületről, igazi szórakozássá avatva a lendületes kanyarvételeket. A 20 colos, polírozott könnyűfém keréktárcsája rotor dizájnt kapott, melyeken szó szerint 255/30-as méretű gumik feszülnek. Elöl belsőszellőzésű, perforált acél, míg hátul monoblock acél féktárcsákat alkalmaztak a tervezők.
Teljesítménnyel kapcsolatos információkkal is ellát a műszerfal, a levegő- és ülésszabályozók kijelzői látványosan a szellőző rostély közepén kaptak helyet, a középkonzol megfelelő gombjával a kipufogórendszer szelepei is állíthatók
Hihetetlenül igényes a belső tér a magyar gyártású TT RS-ben, jól érezni, hogy minőségi anyagok vannak a fedélzeten
Az alacsony profilú gumikról azt gondolhatnánk, minden helyzetben rázós, kényelmetlen menetkomfortot biztosít, de kívánságra az RS sportfutómű plusz technika, a Magnetic Ride adaptív csillapítás-szabályozással kiegészített rendszer meglepő kényelemmel is tud szolgálni. A lengéscsillapítók karakterisztikája itt elektronikus úton változtatható, a rendszer a drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működik.
Érdekes látvány, hogy a tolatókamera képét a vezető előtti műszerfal jeleníti meg, természetesen tűéles képpel
Alacsony fordulaton kimondottan libabőröztető a hangja, de szeret még durrogni, hörögni, fújtatni
Menetdinamikájához mérten külső látványosságban sem szenved hiányt az Audi TT, a mérges tekintet már az alapmodellnél is megvan, de az RS intelligens szabályzású Matrix-LED-lámpái és a hatalmas méhsejtmintázatú, rácsozattal ellátott légbeömlő nyílások mindenképp a legmorcosabb tekintet, amivel találkozhatunk.
Az öthengeres blokkot újratervezte az Audi, kapott plusz 60 lóerőt, mellyel már 3,7 másodperc alatt repülhetünk százas tempóra
Hatalmas, 20 colos kerekei mögé vörös, lakkozott féknyergeket rendelhetünk
Hátul is nagyon vad a helyzet, a rögzített hátsó szárny és a két nagyméretű, ovális kipufogó-végcső már megjelenésében is hatalmas erőről tesz tanúbizonyságot. Nem is beszélve az OLED-technikájú hátsó lámpákról, amelyek fénye rendkívül egyenletes és kontrasztos, fényük fokozatmentesen tompítható, s mivel nem vet árnyékot és semmilyen tükörrendszert nem igényel, a háromdimenziós hatású OLED-egységek különösen hatékonyak és látványosak.
Az alapára 21 millió forint körül mozog, számos extrával megspékelve majd’ 29 millió a tesztautó ára
A beltér közvetlen és minőségi, de a kényelem sem bukott el a kagylóülések oltárán. Kellő határozottsággal tartják a testet, de hosszú távon is kényelmesen érezzük benne magunkat. A kezelőelemek rendszere teljes egészében a vezetőre összpontosít, minden fontos információ a digitális virtual cockpit 12,3 colos képátlójú kijelző felületén jelenik meg. Igény szerint háromféle nézet közül választhatunk, köztük egy RS-specifikus képernyővel, amelynek középpontjában a fordulatszámmérő áll, és egyebek mellett a gumiabroncsok légnyomásáról, a pillanatnyi forgatónyomatékról és a nehézségi gyorsulással kifejezett, éppen ható erőkről is tájékoztatást ad.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Imádja a világ, egyre nő iránta az igény, de a kávécserje termesztése erdőirtással is jár. Az EU új jogszabályokat tervez a környezeti károk megfékezésére.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!