Újra az ókori Rómában – Itt a Gladiátor II!
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Gran Coupé megjelenésével új kategóriát nyitott magának a BMW, most először a prémium kompakt kategóriában is elérhetővé válik a magasabb gépkocsi-szegmensekben hatalmas sikernek örvendő négyajtós kupék karosszériakoncepciója.
Bravúroson sportos, érzelmekben gazdag és kiváltképp kupés vonalvezetésével, amelyhez e kategóriához hűen keret nélküli ajtóival és magabiztos kiállásával a Gran Coupé büszkén hirdeti a márkán belüli nagy testvérrel való rokonságot a 8-as sorozat négyajtós kupéjával. Mindezt ráadásul vegyítve magas szintű hétköznapi használhatósággal, remek utastéri helykínálattal és nagyméretű csomagtérrel. Az egyetlen dolog, amivel elvonatkoztatható a nagyobb testvértől, hogy a 2 Gran Coupé elsőkerékhajtású és ezzel a BMW-rajongók szívében egy világ dől össze. Nemcsak ezért új modell, mert ebben a kategóriában nem volt négyajtós modellje a BMW-nek, hanem egy olyan moduláris platformra épül, ami eddig a BMW-hez tartozó elsőkerékhajtású, négyhengeres keresztmotoros Mini-modelleknek és a BMW 1-es sorozatnak adták az alapot.
(A szerző felvételei)
A karosszériája 4526 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles, miközben a csupán 1420 milliméter magas Gran Coupét esetünkben egy másfélmillió forintos M-csomaggal tettek látványossá. A lapos tetővonal megvan, a keret nélküli ajtók látványosak, de hátulról nézve a dupla kipufogó, a csíkszerű LED-es lámpák és a csomagtér fedélbe integrált légterelő mindenképp adja magát, pont olyan, mint a nagy testvére, a 8-as Gran Coupé, csak piciben, így a Gran szó a nevében itt is mindenképp megteszi hatását.
Kényelmesen tudunk beszállni hátra, bár nem tűnik szélesnek a nyílás, de „Coupé” révén megvan az a magassága az ajtónak, hogy magasabb felnőttek is erőlködés nélkül beférnek a hátsó sorba. Lábtér is van, a térdnek is jut hely, csak a fejtér 180 cm magasság felett igencsak szűkös, valamint középre – a belógó légbefúvók miatt – nem kényszerítenék senkit, az egységes platform a négykerékhajtás lehetőségét sem vetette el, így a kardánalagút helye is megmaradt, ezért leginkább két személy számára ad felhőtlen kényelmet.
Elől valódi és ismerős a márkától megszokott élmények várnak minket. A beltéri M-csomaggal azonnal közeli kontaktusba kerülhetünk, a vaskos sportkormány, amely közvetlen és agilis kormányzási visszajelzéseket biztosít, vagy a kagylósított ülések magasított oldalpárnákkal, elektromosan állítható oldaltartással, valamint manuális combtámasszal fokozzák a hangulatot. Ergonómia tökéletes, kényelmesen ülünk, hosszú távon sem fárasztó a sportülés, sőt kimondottan jól érezzük benne magunkat. És központban, no, nemcsak a minőség kényeztetett minket, hanem a műszerfalon elhelyezett gombok mindegyike a vezető köré összpontosul, a 10 colos középső multimédia- és a digitális műszeregység is pont olyan, mint a nagyobbakban, ugyanazokkal a funkciókkal, és bizony a legfrissebb szoftverekkel. A lényeg változatlan, vagyis a kijelző érintős, az iDrive tekerője írásfelismerős, az Apple CarPlay meg lehet vezeték nélküli, csak ne felejtsük el megrendelni hozzá. A Illuminated Boston névre keresztelt díszítőelem kimondottan szép a belső térben, mintázata esti használatkor látványos belső hangulatvilágítással párosul.
A csomagtartója a gyári adatok szerint 430 literes, fedele nem elektromosan mozgatható, de okosan, láblendítésre felpattan, csak a lecsukást kell nekünk intézni. De nem is lehet minden tökéletes, mint az sem, hogy a forma rovására a csomagtér nyílása szűkös, ám szerencsékre a második sor támlái 40:20:40 arányban osztottak, így korlátozottan, de nagyobb tárgyak szállítására van lehetőség.
Használatba vétel után gyorsan megállapíthatjuk, semmi sem zavarja a tökéletes menetkomfortot, a szépen zengő dízel tökéletes kapcsolatot ápol a Steptronic Sport automata váltóval, ami kevés tökéletesebb összhangban juttatja 190 lóerejét és 400 Nm nyomatékát az első tengelyeken keresztül az aszfaltra. A sportváltó 50 ezer forintos opciós tétel, de cserébe kapunk váltófüleket a kormánykerékre és Launch Controlt, amellyel tökéletesen kidolgozott, százas tempóra 7,6 másodperces állórajtokat bírunk produkálni. Tudunk vele sportosan haladni is, megvan hozzá minden képessége, amihez az M-sportfutómű is szépen hozzátesz, de inkább tökéletes utazóautó, amely kanyarokban is jól érzi magát, a karosszéria dőlése szinte minimális, de a komfort fogalmát akkor sem felejti. Gyorsulása is elragadó, de inkább 5,5 literes átlagfogyasztására koncentráltunk a teszt alatt, hiszem mosolyra ad okot, mikor a műszer ezt az értéket mutatja és az 50 literes üzemanyagtartály töltése után pár kilométerrel kevesebb, mint 1000 kilométeres hatótávot ígér.
Pár szóban véleményezve gyors, de komfortos a kicsi Gran Coupé és mellette rendkívül takarékos is, az összeszerelés minősége természetesen hibátlan, ha padig valakinek nagyon idegen az elsőkerékhajtás, a 190 lóerős dízel változatot 600 ezer forintos felár ellenében xDrive-rendszerrel is elérheti. A Gran Coupé 136 lóerős benzinmotorral kilencmilliós alapártól elérhető, a csekély 116 lóerős alapdízelhez már tízmilliós ár dukál, míg tesztautónk 11,6 millió forintos alapáron kelleti magát. A látvány és a tökéletes kényelem érdekében még 2,9 millió forintért építettek bele extrákat.
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Imádja a világ, egyre nő iránta az igény, de a kávécserje termesztése erdőirtással is jár. Az EU új jogszabályokat tervez a környezeti károk megfékezésére.
TikTok-videók hatására a fiatalok majdnem fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel, valamint a fiatalok sok esetben hajlamosak kritikus kétely nélkül valósként elfogadni az online térben eléjük táruló, bizonytalan eredetű információkat – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!