Honda CR-V 1.5 Lifestyle AWD – Egy tünemény

Szerző: Buday Dénes
Dátum: 2018. december 27.
Címkék: , ,
Rovat:
Az 1995-ben bemutatott Honda CR-V elképesztő karriert futott be az elmúlt években, olyannyira, hogy a világ legnagyobb példányszámban értékesített szabadidő-autóját tisztelhetjük benne. Az új modell egy átfogó, minden egyes alkatrészt érintő tervezői program eredményeként látott napvilágot.

Az elődjénél szélesebb és magasabb új CR-V-én frissnek hat a dizájn, de sziluettje a kifutó modelléhez hasonlít. Az orr-rész csábítóan egyedi, amely igazodik a többi Honda-modell új arculatához a csakis LED-technikát alkalmazó lámpákkal.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Hátsó nézetből változott a legtöbbet a dizájn, a dupla kipufogóvég alap

Az arányaiban tökéletes modellnek jót tett, hogy 30 mm-rel megnövelték tengelytávját, a kerekek is közelebb kerültek a sarkokhoz és a rövidebb túlnyúlások is szépen javítják az összhatást, úgymint a dupla kipufogóvég. Az éles vonalakkal határolt, LED-es hátsó lámpák L alakot formáznak, melyek a magasan meghúzott, hátrafelé egyre szélesedő, vállszerű övvonal fölött helyezkednek el.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Szuper formaterv, látszik, hogy új, de maradt tipikus CR-V. A piros kimondottan jól áll neki

A Honda mérnökei sokat foglalkoztak az aerodinamikai szempontokkal. A gondosan formázott első lökhárító fontos szerepet játszik a légáram irányításában, úgymint a hátsó lökhárító szélein megfigyelhető mélyedések az autó középrésze felé, majd a lámpák irányába terelik a menetszelet, megakadályozva a turbulencia kialakulását. És itt nem álltak meg a tervezők, a krómozott első Honda-embléma alatt kialakított légbeömlőket úgy fejlesztették, hogy a rostélyok zárva vannak, hogy jobb legyen az aerodinamikai teljesítmény, szükség esetén viszont egy elektromos léptetőmotor kinyitja őket, hogy a menetszél bejuthasson a motortérbe, mindezt a hűtőfolyadék, a váltóolaj és a légkondicionáló hőmérsékletét figyelembe véve határozza meg a rendszer. Az már csak hab a tortán, hogy a letisztult, cápauszony-jellegű antennával ellátott tető, valamint a motor- és padlólemez-borítás csökkenti a légellenállást és a felhajtóerőt, ugyanakkor javítja az útfekvést.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Az AWD-rendszer a forgatónyomaték 60%-át is képes a hátsó tengelyre juttatni

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Full LED-lámpák és ködfényszórók, a szép rajzolatú fényszórók automata távolsági fénnyel is rendelkeznek

Gyönyörűen, de tipikusan hondás belső tér tárul elénk. Az ajtók igazi SUV-modellként tágra nyílnak és mélyen a küszöb alá érnek, hogy ne legyünk piszkosak. Fűthető ülései kényelmesek, ehhez a felszereltségi szinthez manuális ülésállítás jár, viszont a deréktámasz elektromos motort kapott. Kormánya szép rajzolatú és finom, kellemes tapintású bőrborítást kapott, míg a vízszintes díszcsíkkal kiegészített műszerfalnak köszönhetően még tágasabbnak hat a kabin.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Pörgetve túl hangos a motor, de vidám kis szerkezet és dinamikusan mozgatja az autó 1573 kg-os tömegét

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Nagyon jól használható, praktikus családi autó a CR-V, a minőségérzet sokat javult

A Honda mérnökei a műszerfal elemeit is átrendezték. A középkonzolt immáron egyetlen jól elhelyezett, nagyméretű érintőképernyő uralja, az alatta elhelyezett gombok és kapcsolók elrendezése logikus, igaz, a ventilátorfokozat és a hőmérséklet szabályzója külön gombot kapott, míg hogy hova fújja a levegőt, ahhoz egy külön gombbal kell belépnünk a központi menübe és ott tudjuk csak kiválasztani, mit is szeretnénk.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Kényelmesek az ülések

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

A CVT-váltó szépen végzi a dolgát, igaz, néha feleslegesen pörgeti a motort, érdekes, hogy stop-start rendszer nem rendelhető automataváltó esetén

A vezető előtti műszeregységet három részre osztották, szélein egy hagyományos, mutatós üzemanyagszint-, valamint egy vízhőfok-kijelző kapott helyet, középen pedig egy TFT-monitor informál minket minden olyan adatról, ami az autóval vagy utazásunkkal kapcsolatos.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Fogyasztásban hozza a gyári adatokat, 7,6 helyett nekünk 7,8 litert kért száz kilométeren

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

18 colos kerekeivel komfortosan rugózik, jó és kényelmes érzés vezetni

Amiben biztos, hogy első a CR-V, az a belső rekeszek száma és térfogata. Középső könyöklő alatti rekesze hihetetlen mennyiség befogadására képes és egy L alakú kis elválasztó fallal tudunk variálni, mit hova és hogyan helyezzünk.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

A színes, digitális műszerfal elnagyolt, ekkora helyen több információ is megjelenhetne egyszerre, kezelése sem a legegyszerűbb

Igazi újdonság a motortérben található. A CR-V modell egyelőre csak 1,5 literes, négyhengeres motorral elérhető. Manuális váltóval 173, míg tesztautónk esetében CVT-vel felszerelt modellváltozatnál 193 lóerőt kínál. A VTEC TURBO erőforrást elsőként a Civic legújabb nemzedékénél vetette be a gyártó, de itt az AWD-rendszer miatt kimondottan a CR-V modellre hangolták. A kizárólag négy kerékhajtással rendelhető CVT-váltó szépen birkózik meg 243 Nm nyomatékával, kereken tíz másodperc alatt repteti álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 200 km/órát. Az összkerékhajtás része az intelligens vezérlés, melynek során a szoftverfrissítések hozományaként a rendszer immáron a forgatónyomaték 60 százalékát is képes a hátsó tengelyre juttatni és a nyomatékelosztás arányáról a műszerfalon elhelyezett visszajelző tájékoztatja a vezetőt. De nem a terepképességek javítása volt a cél. A rendszer továbbfejlesztésével a kanyarvételi tulajdonságok javultak, az elektronika ugyanis folyamatosan figyeli a sodródás és a kormányelfordítás mértékét.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

A második sorban nincs gond a helykínálattal, a lábtér és a fejtér bőséges, a háttámlák dőlésszöge állítható

A futómű-konstrukció a legrosszabb minőségű utakon is kiváló menetkomfortot biztosít, az első kerekeknél alkalmazott, alsólengőkaros, MacPherson rendszerű felfüggesztés nagy oldalirányú merevséggel járul hozzá a pontos irányíthatósághoz, hátul multilink lengőkarrendszer állt szolgálatba, ami nagy sebességnél is stabillá teszi az autót, mindezt finoman hangolt kormányművel fejelték meg a fejlesztők. A Honda Sensing vigyázza az utasok testi épségét, a vezetést segítő eszközöket magába foglaló csomag olyanokat tartalmaz, mint a sávtartó asszisztens, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer vagy az ütközés erejét mérséklő fékrendszer.

Kapcsolódó cikkek:


A Teide tetején
2019. január 22.

A Teide tetején

Munkatársunk Tenerife és egyben Spanyolország legmagasabb pontjáról tekintett le a világra.

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line – Birkózó fürdődresszben
2019. január 11.

Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line – Birkózó fürdődresszben

Divat lett, hogy nagy testű SUV-modelleket is sportos, látványos kinézettel ruháznak fel. A 2018-ra megújult Sorento sem akart kimaradni ebből, így a frissítés során csatlakozott ama Kia-modellek közé, amelyek sportos hangulatú GT Line csomaggal is elérhetőek.

Így sportolunk mi
2019. január 4.

Így sportolunk mi

Legjobban kerékpározni szeretünk, de vágyunk arra is, hogy síelhessünk.

Attenborough figyelmeztet
2018. december 28.

Attenborough figyelmeztet

Az „emberek székéből” szólt a politikusokhoz a természettudós, akinek hangja csak részben jutott el a döntéshozókhoz.