Honda CR-V 1.5 Lifestyle AWD – Egy tünemény

Szerző: Buday Dénes
Dátum: 2018. december 27.
Címkék: , ,
Rovat:
Az 1995-ben bemutatott Honda CR-V elképesztő karriert futott be az elmúlt években, olyannyira, hogy a világ legnagyobb példányszámban értékesített szabadidő-autóját tisztelhetjük benne. Az új modell egy átfogó, minden egyes alkatrészt érintő tervezői program eredményeként látott napvilágot.

Az elődjénél szélesebb és magasabb új CR-V-én frissnek hat a dizájn, de sziluettje a kifutó modelléhez hasonlít. Az orr-rész csábítóan egyedi, amely igazodik a többi Honda-modell új arculatához a csakis LED-technikát alkalmazó lámpákkal.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Hátsó nézetből változott a legtöbbet a dizájn, a dupla kipufogóvég alap

Az arányaiban tökéletes modellnek jót tett, hogy 30 mm-rel megnövelték tengelytávját, a kerekek is közelebb kerültek a sarkokhoz és a rövidebb túlnyúlások is szépen javítják az összhatást, úgymint a dupla kipufogóvég. Az éles vonalakkal határolt, LED-es hátsó lámpák L alakot formáznak, melyek a magasan meghúzott, hátrafelé egyre szélesedő, vállszerű övvonal fölött helyezkednek el.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Szuper formaterv, látszik, hogy új, de maradt tipikus CR-V. A piros kimondottan jól áll neki

A Honda mérnökei sokat foglalkoztak az aerodinamikai szempontokkal. A gondosan formázott első lökhárító fontos szerepet játszik a légáram irányításában, úgymint a hátsó lökhárító szélein megfigyelhető mélyedések az autó középrésze felé, majd a lámpák irányába terelik a menetszelet, megakadályozva a turbulencia kialakulását. És itt nem álltak meg a tervezők, a krómozott első Honda-embléma alatt kialakított légbeömlőket úgy fejlesztették, hogy a rostélyok zárva vannak, hogy jobb legyen az aerodinamikai teljesítmény, szükség esetén viszont egy elektromos léptetőmotor kinyitja őket, hogy a menetszél bejuthasson a motortérbe, mindezt a hűtőfolyadék, a váltóolaj és a légkondicionáló hőmérsékletét figyelembe véve határozza meg a rendszer. Az már csak hab a tortán, hogy a letisztult, cápauszony-jellegű antennával ellátott tető, valamint a motor- és padlólemez-borítás csökkenti a légellenállást és a felhajtóerőt, ugyanakkor javítja az útfekvést.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Az AWD-rendszer a forgatónyomaték 60%-át is képes a hátsó tengelyre juttatni

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Full LED-lámpák és ködfényszórók, a szép rajzolatú fényszórók automata távolsági fénnyel is rendelkeznek

Gyönyörűen, de tipikusan hondás belső tér tárul elénk. Az ajtók igazi SUV-modellként tágra nyílnak és mélyen a küszöb alá érnek, hogy ne legyünk piszkosak. Fűthető ülései kényelmesek, ehhez a felszereltségi szinthez manuális ülésállítás jár, viszont a deréktámasz elektromos motort kapott. Kormánya szép rajzolatú és finom, kellemes tapintású bőrborítást kapott, míg a vízszintes díszcsíkkal kiegészített műszerfalnak köszönhetően még tágasabbnak hat a kabin.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Pörgetve túl hangos a motor, de vidám kis szerkezet és dinamikusan mozgatja az autó 1573 kg-os tömegét

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Nagyon jól használható, praktikus családi autó a CR-V, a minőségérzet sokat javult

A Honda mérnökei a műszerfal elemeit is átrendezték. A középkonzolt immáron egyetlen jól elhelyezett, nagyméretű érintőképernyő uralja, az alatta elhelyezett gombok és kapcsolók elrendezése logikus, igaz, a ventilátorfokozat és a hőmérséklet szabályzója külön gombot kapott, míg hogy hova fújja a levegőt, ahhoz egy külön gombbal kell belépnünk a központi menübe és ott tudjuk csak kiválasztani, mit is szeretnénk.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Kényelmesek az ülések

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

A CVT-váltó szépen végzi a dolgát, igaz, néha feleslegesen pörgeti a motort, érdekes, hogy stop-start rendszer nem rendelhető automataváltó esetén

A vezető előtti műszeregységet három részre osztották, szélein egy hagyományos, mutatós üzemanyagszint-, valamint egy vízhőfok-kijelző kapott helyet, középen pedig egy TFT-monitor informál minket minden olyan adatról, ami az autóval vagy utazásunkkal kapcsolatos.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

Fogyasztásban hozza a gyári adatokat, 7,6 helyett nekünk 7,8 litert kért száz kilométeren

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

18 colos kerekeivel komfortosan rugózik, jó és kényelmes érzés vezetni

Amiben biztos, hogy első a CR-V, az a belső rekeszek száma és térfogata. Középső könyöklő alatti rekesze hihetetlen mennyiség befogadására képes és egy L alakú kis elválasztó fallal tudunk variálni, mit hova és hogyan helyezzünk.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

A színes, digitális műszerfal elnagyolt, ekkora helyen több információ is megjelenhetne egyszerre, kezelése sem a legegyszerűbb

Igazi újdonság a motortérben található. A CR-V modell egyelőre csak 1,5 literes, négyhengeres motorral elérhető. Manuális váltóval 173, míg tesztautónk esetében CVT-vel felszerelt modellváltozatnál 193 lóerőt kínál. A VTEC TURBO erőforrást elsőként a Civic legújabb nemzedékénél vetette be a gyártó, de itt az AWD-rendszer miatt kimondottan a CR-V modellre hangolták. A kizárólag négy kerékhajtással rendelhető CVT-váltó szépen birkózik meg 243 Nm nyomatékával, kereken tíz másodperc alatt repteti álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 200 km/órát. Az összkerékhajtás része az intelligens vezérlés, melynek során a szoftverfrissítések hozományaként a rendszer immáron a forgatónyomaték 60 százalékát is képes a hátsó tengelyre juttatni és a nyomatékelosztás arányáról a műszerfalon elhelyezett visszajelző tájékoztatja a vezetőt. De nem a terepképességek javítása volt a cél. A rendszer továbbfejlesztésével a kanyarvételi tulajdonságok javultak, az elektronika ugyanis folyamatosan figyeli a sodródás és a kormányelfordítás mértékét.

Honda CR-V 1.5 Lifestyle

A második sorban nincs gond a helykínálattal, a lábtér és a fejtér bőséges, a háttámlák dőlésszöge állítható

A futómű-konstrukció a legrosszabb minőségű utakon is kiváló menetkomfortot biztosít, az első kerekeknél alkalmazott, alsólengőkaros, MacPherson rendszerű felfüggesztés nagy oldalirányú merevséggel járul hozzá a pontos irányíthatósághoz, hátul multilink lengőkarrendszer állt szolgálatba, ami nagy sebességnél is stabillá teszi az autót, mindezt finoman hangolt kormányművel fejelték meg a fejlesztők. A Honda Sensing vigyázza az utasok testi épségét, a vezetést segítő eszközöket magába foglaló csomag olyanokat tartalmaz, mint a sávtartó asszisztens, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer vagy az ütközés erejét mérséklő fékrendszer.

Kapcsolódó cikkek:


Audi Q8 50 TDI Quattro – Sárkány és narancs
2019. május 24.

Audi Q8 50 TDI Quattro – Sárkány és narancs

Szemeknek hízelgő sárkánynarancs metálszínben pompázik Audink, ami való igaz, jól illik hozzá, de e nélkül is elég feltűnő jelenség az új Q8-as modell, amely kupés formaterve ellenére pár milliméterrel kisebb, mint Q7-es testvérmodellje.

Leonardo 500
2019. május 17.

Leonardo 500

Film, kiállítás, könyv tiszteleg a géniusz előtt, halálának 500. évfordulóján.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio – Már a neve is egy élmény
2019. május 10.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio – Már a neve is egy élmény

Megszokásból jövünk, megyünk a tesztautókért, ez egy ilyen szakma, de valahogy, ha Alfáról van szó, akkor kicsit másképp érzünk. Már a tesztnaplóba való időpont feljegyzése is mosolyt csal arcunkra, de jelen esetben soha el nem múló időnek tűnt az a pár hét, mire beleülhettem a piac egyik legerősebb SUV-modelljébe.

A kultúra 50 arca
2019. május 3.

A kultúra 50 arca

Idén már 10 kategóriában szavazták meg a jeles magyar kulturális személyiségeket.

Jeep Wrangler 2.2 CRD Sahara – Vitathatatlan negyedik generáció
2019. április 26.

Jeep Wrangler 2.2 CRD Sahara – Vitathatatlan negyedik generáció

A mindennapok során több kényelmet és komfortot garantál, jó úttartásával továbbra is vitathatatlan terepbajnok marad az új Jeep Wrangler, amely készen áll arra, hogy új fejezetet nyisson a Jeep márka 1941-ben elkezdődött legendás történelmében.