Mi is az a Time Out Market?
Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Érkeznek útjainkra a hidrogénüzemanyag-cellás járművek, a Hyundai az ix35 Fuel Cell szabadidőjármű bevezetésével annak idején az autóiparban elsőként kínált sorozatgyártásban hidrogéntechnológiát. A NEXO bemutatásával a vállalat újfent vezető szerepet vállal a szegmensben.
Az új NEXO a legjobb hatótávolsággal büszkélkedhet az üzemanyagcellás és akkumulátoros elektromos járművek között, 666 kilométeres táv a WLTP-mérés szerint, ami a belsőégésű motorral szerelt járművekéhez mérhető. A Nexo nem új modell, a gépjárműpiacon már 2018-ban bemutatkozott, a dél-koreai eladások 2020-ra meghaladták a 10000 járművet, ennek a fejlődésnek keretében a vállalat 2025-ig további 18 környezetbarát gépkocsit vezet be világszerte.
A szerző felvételei
A Nexo letisztult, nyugalmat sugárzó formaterve, áramvonalas sziluettje és lebegő tetővonala révén külső megjelenése zökkenőmentesen egyesíti magában a funkcionalitást és a dizájnt. A homogén, széles orrkialakítás a letisztult kompozit fényszórókkal rendkívül lényegre törő megjelenést eredményez. A teljes LED-es nappali fények és helyzetjelzők elkülönülnek egymástól, a nappali fényeket egyetlen vékony, folytonos fénysáv köti össze, kihangsúlyozva az elegáns, vízszintes tagolású orrkialakítást. A nappali fények alatt elhelyezett háromszögletű fényszórók egyedi stíluselemként jelennek meg, de ezt a formát követi a hátsó lámpatestek szintén háromszögletű kialakítása, amely LED-technológia alkalmazásával színtelen, és ezáltal tökéletesen harmonizál a selyemfényű, matt külső karosszéria színével.
A Nexo az első olyan Hyundai-modell, amely az ajtók síkjába simuló külső kilincseket kapott. Ez a különleges kialakítás letisztult megjelenést kölcsönöz az oldalfalaknak és egyben javítja a légáramlást. Beállítás kérdése, hogy nyitásra a kilincsek automatikusan kiemelkedjenek rejtekükből, csak a vezető oldalán vagy mind a négy oldalajtó esetében. A mechanizmus az autó beindítása után öt másodperccel visszahúzza a kilincset. Amint a gépkocsi sebessége meghaladja a 3 km/órát, a kilincsek automatikusan visszasimulnak a felületbe. De talán a legfontosabb, mint minden környezettudatos autó esetében, így itt is az aerodinamikailag optimalizált formaterven van a hangsúly.
Az autó orrán, farán és oldalán számos, diszkréten elhelyezett aerodinamikai célú megoldással találkozhatunk. Az első lökhárító alsó felén például mindkét oldalon légfüggönyt alakítottak ki. Az utascella körüli légáramlatokat a D-oszlop részét képező légcsatornákon vezetik át. A légellenállást olyan további részletek javítják, mint a visszahúzható külső kilincsek, a rejtett hátsó ablaktörlő, a teljesen burkolt fenéklemez vagy a D-oszlop részét képező, nagyméretű csatornák. De ezek mellett a hajtáslánc oxigénellátásáról a hűtőmaszk nagyméretű légbevezető rostélya mellett hátul kialakított, kisebb méretű légbeömlők gondoskodnak. Hogy mire elég ez a sok kacatolás a karosszérián? A WLTP-mérés szerint 666 kilométeres hatótávra. Úgy, hogy mellette még jól is mozog, álló helyzetből 9,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára és a végsebessége az elvárt eredményt hozza, ami 179 km/óra. Tesztutunk alatt még nem volt lehetőség a fogyasztás mérésére, így ha hiszünk a gyári adatoknak, 0,95 kg hidrogént használ el száz kilométerenként.
Megszokást igénylő adat ez. Ha a Magyarországon frissen átadott egyetlen, de még a nyilvánosság előtt lezárt hidrogéntöltő-állomásra betévedünk, a 700 bar nyomáson tartott hidrogénből mindössze 5 perc alatt teljesen feltölthető a Nexo, amelynek tartályai hat kilogramm befogadására alkalmasak.
Kuriózuma miatt a hidrogén egyelőre nem olcsó üzemanyag, hozzánk legközelebb Bécsben tudunk „tankolni”, ahol egy kilogramm hidrogén-üzemanyag ára 9 euró körül mozog, ami nagyjából 19 ezer forintos vásárlási összeget jelent a Nexo esetében, amivel 660 kilométert tudunk füstmentesen autókázni. De ennél fontosabb, hogy üzemanyagcellás járműként egyáltalán nem bocsát ki koromrészecskéket, sőt, használat közben megszűri és tisztítja a levegőt. A Nexo rendkívül tartós membrán-elektróda katalizátorára és új hajtásvezérlő technológiájára kiemelkedő, soha nem látott mértékű, mérnökök szerint legalább 10 éves és 160000 kilométeres élettartamot ígér. Vezethetősége teljesen steril, olyan, mint egy elektromos autó, csak a hajtásból adódó elektromos motorok hangja nélkül, ha megtörnénk a végtelen csendet, akkor felső kategóriás Krell-audiorendszer gondoskodik a koncerttermet idéző, nagyszerű hangzásról.
A belső tér is teljesen egyedi megjelenésre hajaz, az ultramodern technológia a purizmussal alkot harmóniát. A jármű jellegzetesen purista természetét a belső felületeknél alkalmazott bioanyagok fokozzák. Az utastér leglátványosabb eleme a két nagyméretű LCD-képernyővel felszerelt, széles műszerfal. A frissen integrált monitorok teljes mértékben átalakítják a műszerfal felépítését. A műszerfal optikai tömege jelentősen csökkent és ezzel párhuzamosan javult a belső térérzet, köszönhetően a szellős, világos, csaknem panorámakép-szerű kialakításnak. A kétküllős kormánykerék kéttónusú színvilága jól egészíti ki a belső tér modern, letisztult stílusát. A fedélzeten található két nagyméretű LCD-képernyő – egy 12,3 colos, ami a navigációs kijelző és egy 7 colos, amely a vezető előtti műszeregység – grafikája tökéletes, látványosan járul hozzá a belső tér modern hangulatához.
A belső tér másik látványos eleme az az emelt pozíciójú, hídszerkezetű középkonzol, amely ultramodern megjelenése mellett ösztönös kezelhetőséget tesz lehetővé. Az elektronikus sebességváltó, az üzemmódok és a klímaberendezés kezelésére nyomógombok szolgálnak, szintén kézzel fogható a navigációs rendszer központi kezelőszerve. Az emelt padlókonzol alatt személyes tárgyak elhelyezésére alkalmas tárolórekesz található. Ezen a tágas tálcán alakították ki a vezeték nélküli telefontöltőt, valamint két USB-csatlakozót is elhelyeztek ugyanitt.
A három, egyenként 52 literes kisméretű hidrogéntartályoknak köszönhetően jobb helykihasználást tesz lehetővé az utastérben, ezért a szabadidő-járművektől elvárt tágasságot nyújtja, míg a teljesen sík padlójú csomagtartó kapacitása 461 liter, az üléseket előre döntve 1466 liter. A Nexo is rendelkezik a Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetőtámogató rendszerével, amely olyan technológiákat tartalmaz, mint az ütközésmegelőző funkciók vagy a sávkövető asszisztens, a holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer vagy a hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer. De autonóm mobilitási funkciókkal is rendelkezik, mint például az automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a jármű önállóan leparkoljon vagy kiálljon a parkolóhelyről, akár vezetővel, akár anélkül.
Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.
A világhírű filozófus-közgazdász új munkájában összefoglalja az eszme lényegét, több évszázados útját és mai próbatételeit.
A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!