Középpontban a lézeres látásjavító műtétek
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Kevés olyan kupémodell van a piacon, ami erőforrások területén ennyire a szélsőségek határait feszegeti. Az RC erősebbik verziója öt literes V8-as 464 lóerővel kecsegtet, míg tesztalanyunk 6,5 literes átlagfogyasztásával kápráztat el és mindkettő őrjítően jól néz ki.
Kevés alkalom adódik, hogy egy márkától egymás után hozzunk el tesztelési lehetőséggel modelleket. Úgy, hogy először az ES személyében egy vadonatúj modellt próbálhatunk, utána – gondolhatnánk – visszalépésként jött az RC, amely mégis öt éve (2014 óta) van piacon. A lehetőség adott volt, így éltem vele, lelkem mélyén az előzetes információkat tanulmányozva egyből elvarázsolt Meteorit kék színe, határozott élekkel szabdalt vonalai, meg persze az arányosan megrajzolt kupéfazon két hatalmas ajtóval, erőteljes sárvédőkkel. Lelkesedésemet picit lankította, hogy a hibrid hajtás talán kevés lesz egy ilyen határozott megjelenésű modellhez, egy ilyen autót az ember mégsem a spórolás kedvéért vesz, arra ott a Lexus IS, CT vagy a frissen megjelent felfedező, az UX modellje, amelynek szintén a hibrid rendszer a fő erőssége.
Egyedi, stílusos megoldásokkal gyönyörködtet a megújult RC, izmos kiállása mögött gazdaságos hajtáslánc rejtőzik (A szerző felvételei)
Az L-alakban világító hátsó lámpák alkalmazása tipikus Lexus márkajegy, a modellfrissítéssel még szélesebbre húzták őket
Elsősorban formai elemekkel okoz igazán meglepetéseket. Nehéz betelni olyan egyszerű, de mégis látványos megoldásokkal, mint az oldalsó tükrök formája, amelyeknek kétszínű festéssel, apró króm csíkban elhelyezett LED-es indexeivel még tovább fokozzák megjelenését. Lámpáiban – melyekben természetesen szintén modern technikát alkalmaznak – függőlegesen elhelyezve három darab fényforrás található és a modellfrissítésnek köszönhetően az egykor külön álló pipaalakú nappali fény már egy búra alá került a többi egységgel, ölében a sok kis diódából álló index fénye kapott helyet. A hűtőrács mintázata is egészen egyedi, a lámpák magasságában a szűkülő rács fentről lefelé haladva egyre más alakzatot ölt. Oldalról tekintve rá a japán tervezők tökéletesen alkották meg a kupé jellegét, arányait. Elöl, hátul rövid túlnyúlások jellemzik a 4,7 méteres kupét, a vaskos C-oszlop finom krómberakással tovább erősítik jellegét, továbbá a csomagtérajtóba integrált kacsafarok légterelő vonzó a szem számára. Az élére vasalt övvonal az aerodinamikai elemként is szolgáló, szintén jellegzetes hátsó lámpákba torkollik, melyek az eddigieknél is hangsúlyosabb L-alakú formát mutatnak. Az erőteljesen kidomborodó sárvédők hozzájárulnak a 1840 mm széles, mélyre ültetett, 1395 mm magas karosszériához, melynek megmunkálása és illesztési kidolgozottsága példamutató.
4,7 méteres hosszával és tökéletes arányaival igazi kupéformát alkot, hatalmas ajtókkal, testes sárvédőkkel
Sajnálatos, hogy fekete a belső tér, egy világosabb szín jobban illene ebbe a környezetbe, az anyagminőséggel és a komfortérzettel természetesen nincs gond
Határozott éleket tartalmaz a karosszériája, így árnyékos képen jól látszik az övvonal és a küszöb erőteljes vonala
A belső tér feketében olyan semmilyen benne, pedig vannak szép kárpitok hozzá, érdemes átlapozgatni a katalógusát vásárlás előtt. De a minőséggel nincs gond, igényes anyagokkal bélelték, kényelmes, elektromos állítású ülésekben foglalhatunk helyet, melyek a memóriafunkciók mellett elektromos deréktámasszal, valamint fűthetőek és szellőztethetőek is. A 10,3 colos központi kijelzőt csak a középkonzolon furfangosan használható érintőpaddal kezelhetjük. Még állóhelyzetben is sok figyelmet igényel használata, vezetés közben még több gondot okoz, hogy ujjunk hegyét mozgatva a megfelelő helyre kattintsunk. Szerencsére a multimédiás kijelzőtől függetlenül kezelhető a légkondi és a tökéletes hangzásával megáldott 17 hangszórós Mark Lavinson hangrendszer; 835 wattos teljesítményére nem lehet panasz, ami a Luxury-felszereltség alapját képezi. Szintén a tökéletes kontaktusra pályázik a nem csak szép kidolgozású, remek fogású, finom bőrrel bevont kormánykerék. Vastagsága jó fogást eredményez, jól passzol közvetlen kormányzásához. Tökéletes kupéként hátsókerék-hajtású, de kissé lágy futóműve nem hozza a tőle elvárható viselkedést, ám hosszú utakra, korzózásra kiváló a kényelme. Persze nincs is benne az a kirobbanó teljesítmény, amitől ezt el is várhatnánk, 2,5 literes, négyhengeres erőforrásától 181 lóerőt kapunk, míg az elektromotor 143 lóerőt add hozzá, rendszerteljesítményként 223 lóerővel kell megelégednünk.
Sokküllős, 19 colos felnikkel mutatja magát a Luxury-csomag, elöl 235/40, hátul 265/35-ös gumikkal
A központi kijelzőt csak a váltó mögötti érintőpaddal tudjuk kezelni, ami nem egyszerű. Az amúgy hibátlan belső térben talán a tároló rekesz lehetne több
A LED-es nappali fény egy búra alá került a fényszóróval, a három részre osztott főfényforrások ékszerként ragyognak az autó elején, a motorházfedél gyalogos ütközéskor automatikusan felpattan
Szóval zúzásra nem jó az RC, de kaphatunk sportos karakterből: a váltókar melletti forgókapcsoló jobbrafordításával a vezető előtt piros hátterű fordulatszámmérő jelenik meg, de továbbra sem érezni benne azt a feszületet, amit sportkocsitól várnánk, hangja továbbra sincs, de látványosan hagyja a piros mezőig forgatni a motort. A váltásokat tudjuk kézi beavatkozással kapcsolgatni, de irányítani nem, ha soknak érzi a kapcsolást, van, hogy a kijelzőn a szám változik, de a fordulatszámmérő meg sem mozdul és érzetre sem történik semmi. A kapcsolgatást még játékosabbá teheti, ha a váltókart magunk felé húzva azt is Sport-módba tesszük, de az az igazság ekkor sem érünk el több sikert, eredménytelenül minimálisak a változások, maximális teljesítményét 6000/perc fordulaton adja le, ha akarjuk, ha nem. A gyár sem henceg adatokkal, reálisnak tűnő 8,6 másodperces gyorsulást ígér nulláról százas tempóra, míg végsebességét 190 km/h-ban limitálják a szakemberek. A fogyasztási adatok is rendben vannak, nyugodt, országúti tempónál 5,1 literes fogyasztással számolhatunk. Az akkumulátorban lévő energia gyorsan fogy az 1775 kg-os súlya mellett, 50 km-es sebességig tudunk haladni EV-módban, utána a négyhengeres erőforrás is besegít a haladásba. Ezt az eredményt is csak nagyon, szinte már fájóan lassú indulással tudjuk csak elérni, az útjainkon megszokott, feleslegesen intenzív indulásokkal nem tud mit kezdeni, itt már szinte azonnal a hibrid rendszer minden tagja mozgolódásba kezd.
A CD-lejátszó nyílása és a belső tér hangulata nem mai tervezésről árulkodik, az amerikai stílusú, taposós rögzítőféket pedig szívesen kihagynánk belőle. A váltókar előtt az ülésfűtés-hűtés és a kormányfűtés gombja található
A modell alapára 17 milliónál kezdődik, a Luxury-csomagért még kétmilliót kérnek, amely teljes körű biztonsági és kényelmi funkciókat tartalmaz, így lett belőle igazi luxus kupé
Mindezek ellenére remek autó az RC, vagány kinézete mellett spórolós, nyugodt technika rejtőzik, hibrid rendszere nem a legfrissebb fejlesztés, mint az ES-ben, de bátran állíthatjuk, vezetési élménye, komfortja kimagasló, és ahogy a cikk elején említettem, formavilága stílusos, önmagáért beszél, annak ellenére, hogy „régebbi” modellről beszélünk. Ugyanolyan lehengerlő a használata, mint a friss ES esetében.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Imádja a világ, egyre nő iránta az igény, de a kávécserje termesztése erdőirtással is jár. Az EU új jogszabályokat tervez a környezeti károk megfékezésére.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!