Peugeot 5008 2.0 HDi Premium


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A márka gerincét alkotó értékek szellemében megalkotott új modell, a Peugeot 5008 újraértelmezi a kompakt egyterű fogalmát, a szegmensben elvárt tulajdonságokat, miközben hajlíthatatlan marad a kivételes úttartás tekintetében, és olyan csúcstechnikás megoldásokat vezet be, amelyek a vezetési kényelmet és a biztonságot szolgálják.


A márka törekvése az 5 és 7 üléses verzióban is megjelenő, 4,53 m hosszúságú és 1,64 m magasságú új modelljével, hogy új referenciákat állítson fel a kompakt egyterűek kategóriájában.

A jármű elején az oldalra átnyúló fényszórókat, az első kerék tengelyének vonalától induló hatalmas szélvédőt, és a folytatásában kialakított, hosszan elnyújtott motorháztetőt mintha arra tervezték volna, hogy a lehető legsimábban hatoljanak a levegőbe.

Az 5008-ból áradó természetes könnyedséget fokozzák az első hűtőrácsot díszítő krómozott elemek, amelyek felsőkategóriás jelleget és eleganciát kölcsönöznek az autónak.

A letisztult vonalvezetés nyúlánkabbá teszi az oldalsó részt, és megerősíti az autóból áradó folyamatos mozgás érzetét. A magas övvonal viszont biztonságot sugároz.

A hatalmas üvegek szinte összefüggő felületet alkotnak az autó körül. Ezt a benyomást az oldalfal hátsó részén kialakított, a hátsó szélvédőhöz megszakítás nélkül kapcsolódó, nagyméretű, háromszögletű ablak különleges rajzolata kelti, amely kivételes tágasságot és fényviszonyokat garantál az utastérben.

Oldalnézetből elegáns vonal rajzolódik ki, amely a hátsó ajtótól indul, majd a sárvédőn hangsúlyosabbá válik, aztán körbefutja az 5008 farát. Ez fokozza az oldalsó rész dinamizmusát és karakteressé teszi a csomagtér ajtaját. A hátsó lámpák különleges és jellegzetes formája, valamint a fény irányításának technikája egyedivé teszi a jármű megjelenését.

A Peugeot 5008 vezetőhelye újító és eredeti az egyterűek világában. Az egyterűekre jellemző magasított üléshelyzet kitűnő kilátást és fokozott biztonságérzetet biztosít a vezetőnek.

A tervezőknek sikerült még ergonomikusabbá tenni a vezetőhelyet, egyrészt az ülések minőségének, másrészt a kormányoszlop erősen függőleges dőlésszögének köszönhetően, amely ugyanaz, mint egy limuzinban. Így a vezetési helyzet maximális kényelmet nyújt a sofőrnek, aki magasított pozícióból uralja az utat. A méretes szélvédő a hatalmas panoráma-üvegtetőben folytatódik. Így az utasok egyszerre élvezhetik az utastér világosságát és a nem mindennapi kilátást a külvilágra.

A második sor három egyforma szélességű ülésből áll, amelyek az ideális üléshelyzet érdekében hosszanti állítást és a dőlésszög állítását teszik lehetővé. Külön-külön a padlóba süllyeszthetők, így teljesen sík felület alakítható ki a rakodóküszöbbel egy vonalban.

Motorja egy új fejlesztésű, 1997 cm³-es, Euro 5-ös motor, melynek bőséges nyomatéka – 340 Nm – 2000-es fordulatszámánál jelentkezik. A 6 fokozatú manuális sebességváltóval, 7–7,5 literes fogyasztást mértünk vegyes használat mellett. Ennek a jó eredménynek az egyik oka az Euro 5-ös szabványnak megfelelő és kivitelezésű modell, vezetőjét váltásjelző ösztönzi takarékos és környezetkímélő autózásra. Ez az elektronikus eszköz a körülményeknek megfelelően zöld vagy vörös nyilat villant fel a főműszerben, amikor eljön a sebességváltásra legalkalmasabb pillanat. Ragyogó, praktikus és gazdaságos családi autó az 5008, amely egy jó kísérlet még több családos vásárló elcsábításához.

Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Az Élet kulturális Menete

Színházi előadás, kiállítás és egy történelmi kötet révén is lehet emlékezni a holokauszt 80. évfordulójára. 

2024. május 10.

Ferihegy – Újabb útirányok és rekordok

Már 130-nál is több városba repülhetünk el közvetlenül Budapestről, 2025-ben pedig talán Észak-Amerika néhány metropoliszába is újra eljuthatunk.