Az utazás ajándék az öregedés ellen
Tudományos kutatás is igazolja, hogy az idősödésre jótékony hatással van az ismeretlen tájak felfedezése.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Skoda legnagyobb modellje sportosra vette a figurát, a modellhez kapható legújabb csomagjával a versenyzői génekkel megáldott családokat vette célba.
A Velvet névre keresztelt piros szín a lehető legjobb választás a Skoda Kodiaq SportLine felszereltségéhez, tökéletesen kiemeli a króm helyett feketére fényezett alkatrészeket. A nagyméretű szabadidő-autó sportos verziója kifejezetten dinamikus benyomást kelt. A 4700 mm hosszú autó külső megjelenése nem változott, maradt a hosszú tengelytáv és a karosszéria rövid túlnyúlásai, leszámítva azt a szemmel észrevehetetlen három millimétert, ami a módosított, egyedi tervezésű hátsó lökhárító miatt keletkezett.
Piros színe és a fekete alkatrészek látványos, egyedi megjelenéssel ruházzák fel a Kodiaq-család sportos tagját, krómdíszítés csak a hátsó lökhárító alsó részén található
Az ötletes összkerékmeghajtás rendszere teljesen automatikusan működik, egy vezérlőegység figyeli a két tengelyre eső forgatónyomatékot, alapból csak az első kerekek hajtanak
Platformjában továbbra is a könnyűszerkezetes építési mód játszik szerepet, a különösen nagy szilárdságú karosszériaszerkezet alapjául formaedzett acéllemezek szolgálnak. Az enyhén szögletes kerékjáratokat a dizájnos 19 colos Triglav nevű könnyűfém keréktárcsákon feszülő 235/50 kerekei töltik ki a rendelkezésre álló helyet. Egyedi megjelenését továbbá a fekete hűtőrács, a fűtött és behajtható visszapillantó tükrök fekete házai, az egyedi tervezésű hátsó lökhárító és a fekete színben is elérhető tetősínek, valamint a színezett hátsó üvegek együttesen adják. Piros színe jól kiadja letisztult, de határozott vonalait. Ez főleg érvényes markáns, erőteljesen kiformált vállövére. A karcsú, ékalakú fényszórók LED-technikát tartalmaznak, melyben a nappali menetfényt dinamikus indexfény váltja. A hátsó lámpák szintén hasonló megoldással működnek, de mindenféle fényjáték nélkül is a szemnek hízelgő látvánnyal kecsegtetnek.
Kényelmes pozícióban ülhetünk benne, vezetési komfortja tökéletes, az anyagminőséggel sem lehet problémánk, a 8 colos érintőképernyő remek grafikával rendelkezik
A fejtámla nem állítható, kényelmesek, de passzentosan tartanak a steppelt varrású ülések, a könyöklő magasságában és hosszában is állítható
Beülve már fizikálisan is érintkezhetünk a SportLine-felszereltség megoldásaival. Az integrált fejtámlával épített sportülései ezüst öltésekkel varrott Alcantara/bőr üléshuzatot kaptak, az ezüstszínű, rozsdamentes acélból és alumíniumból készült pedálok pedig kiemelkednek a komor fekete beltérből. Az ovális kialakítású perforált bőrborítású kormánykerék mögött, melyet a DSG-váltó miatt váltófülekkel is elláttak, hagyományos analóg műszereket találunk, melyeket fehér karimával készítettek.
A DSG-váltó remek összhangban van a 190 lóerős erőforrással, csak visszaváltásoknál tétova, a váltókar mögött a menetdinamika és az Off-Road képességek kapcsolhatók
Akár 20 colos kerekekkel is rendelhető a SportLine, állítható futóműve a sportosság mellett a kényelemre is odafigyel
Hangulatról nappal a hatalmas, nyitható üvegtető, este a tíz különböző színben variálható hangulatvilágítás gondoskodik, megtörni a csendet a Canton cég által jegyzett tíz hangszórós, 575 Watt teljesítményű hangrendszer tudja, melynek mélynyomó hangfala a csomagtérben kapott helyet. A középen elhelyezkedő, tökéletes grafikával rendelkező 8 colos kijelzőn olyan egyedi információk is megjeleníthetők, mint az olaj- és a vízhőfok vagy a turbó töltőnyomása, de felesleges információkkal is tömhetjük magunkat, mint a köridőmérő vagy a gyorsulási erők megjelenítése, melyeket némi túlzásnak érzünk egy magas építésű autóban.
A második sor helykínálatát nem érheti panasz, a fejtér pazar, akár keresztbe tett lábbal is ülhetünk, a szélső ülések fűthetők
Nem kerek a perforált bőrrel bevont kormány, fogása kényelmes, pontos visszajelzésekkel szolgál az elektromechanikus rásegítésű szervokormány
A kagylósított sportülései viszont kényelmesek, igaz az integrált fejtámla nem állítható, úgymint az ülőlap hosszúsága sem, de magas sofőrök számára is tökéletes támaszt ad, oldalsó combtámasza remek és hátunkat is passzentosan, de kényelmesen tartja. Kárpit választására sincs lehetőség, remekbe szabott, steppelt varrású, fűthető Alcantara üléseket kapunk a SportLine-csomaghoz.
Tele okos megoldásokkal: dupla kesztyűtartó a kacatjaink eltüntetésére, a hátsó fejtámla kihajtható szélei alvás közben tartják a fejet, koccanásgátlók az ajtók szélein és az elmaradhatatlan esernyő a bal első ajtóban
Az elektromosan kireteszelhető vonóhorog opciós tétel, ha kell, ügyes hókuszpókusz segítségével magától rátolat a pótkocsi vonószemére, akár 2,5 tonna össztömegű utánfutót is vontathat
Az 1,5 literes benzines mellett kétféle dízelmotorral rendelhető a sportmodell, a két erőforrás közül a kisebbik kétliteres, négyhengeres 150 lóerővel, míg a tesztautóban szereplő jól ismert erőforrás 190 lóerőt és 400 Nm nyomatékot ad nekünk. Jelen esetben egy hétfokozatú DSG-automataváltó és egy összkerékhajtás-rendszer csatlakozik az erőforráshoz, mely nemcsak teljesítményszinten, hanem nevében összbenyomásként is ildomos a sport szóra. Igaz, DSG-váltója néha tétova, de sportmódban kimondottan agilisan viselkedik, kedveli a kanyargós utakat, elektromechanikus szervokormánya közvetlen, futóműve értékelhető visszajelzéseket ad. De ha kell, normál módban tud úri gyerek is lenni, szépen tünteti el az úthibákat, ennek oka az adaptív lengéscsillapításban keresendő. A komfort-/normál-/sportfunkciókon túl Off-Road-beállítással is rendelkezik, melyeket a központi kijelzőn az adott funkcióhoz adott tetszetős háttérkép megjelenítése mellett állíthatunk be magunknak.
A hatalmas üvegtetőt a második sor utasai is élvezhetik, a tető első része nyitható-csúsztatható
Természetesen nem is Skodáról beszélnénk, ha a Simply Clever szavak jelentése nem kerülne terítékre, melynek megoldásai a sportos feeling mellé rengeteg praktikus megoldással szolgálnak kívül-belül. Meg sem kell említeni az első ajtókban elhelyezett esernyőt, az üzemanyagtöltő-nyílásban elhelyezett jégkaparót vagy a lábmozdulatra nyíló elektromos csomagtérajtót, de mindenképp figyelemre méltó a tágra nyíló, hatalmas ajtók védelme. A nyitás közben előbújó műanyag lécek felkapaszkodnak az ajtó legsarkalatosabb pontjára, így védve azt a károsodástól, ez szűk parkolóhelyeken nagyon jól jön, mivel piros színe érzékeny a sérülésekre.
Lehajtott hátsó üléstámlával 650 literes csomagérből 2065 literest faraghatunk, csomagtérajtó láblendítéssel elektromosan nyitható, praktikus a négy darab sínen mozgatható kampó
Belül a rengeteg okos tárolóhely jelent megoldást kacatjainkra, de itt is találunk nem hétköznapi megoldást. Például az alváscsomag részeként az állítható háttámlájú ülések kényelme mellett a fejtámlából kihajtható fejtámasz, amely az elszenderedő utas fejét kényelmes pózban tartja. A 650 literes hatalmas csomagtérben még több az okos megoldás. A lehajtott hátsó üléstámlával 2065 literig bővíthető „térben” a rögzítőhálókon túl raktárvilágításként funkcionáló kivehető zseblámpa, mozgatható akasztók is megtalálhatók. Érdemes az opciólistáról beikszelni a dupla csomagtérpadlót, ugyanis a 40:20:40 arányban dönthető második sor üléseit lehajtásuk után csak így tudjuk síkba hozni a rakteret.
11 milliós alapárral számolhatunk egy 150 lóerős dízel esetében, majd 1,3 millió plusz, ha a tesztautóban is szereplő 190 lóerőre van szükségünk, ha ez kevés lenne, ott a kék modell RS néven, 240 lóerővel, alapból 14,5 millió forintért
Mindenképp jó választás az alapból remek Kodiaq mellé a SportLine-csomag választása, a fekete alkatrészek, hatalmas kerekek sokat javítanak a megjelenésén, sportos karaktere mellett kényelmes és praktikus modell, dízelmotorja dinamikus, de egyben takarékos is a cseh óriásnak. Bizonyítványába a sok ötös mellé cserébe a kereskedők keményen meg is kérik az árát.
Tudományos kutatás is igazolja, hogy az idősödésre jótékony hatással van az ismeretlen tájak felfedezése.
Egyre többen kapnak légúti fertőzést, a koronavírus is újra támad.
Az alkotó ismét elemében – a Brooklyni mese szórakoztató, igényes komédia, a Belvárosi Színházban, az Orlai Produkció gondozásában.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!