Megváltoztak a cégnyomtatványok
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Szerdától már csak az új séma szerint elkészített nyomtatványokat lehet használni a cégeljárásban.
2015. január 1-jével az egyes igazságügyi tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 20/2014. (XII. 23.) IM rendelet módosította a cégnyomtatványokat. 2015. január 14-étől már csak az új séma szerint elkészített nyomtatványokat lehet használni a cégeljárásban.
A cégnyomtatványok esetén
-
változott a Nyilatkozat a NAV számára oldal, az a) és e) pontok módosultak és új g) pont lett;
-
a kisadózók adatainál meg kell adni a TB azonosítót és jelölni a biztosítás bejelentését;
-
a jogi képviselő e-mail címének magadása kötelező lett;
-
a közjegyzői iroda és a végrehajtói iroda esetében pedig a tagoknál a szavazati jogra 100%-ot is meg lehet adni, illetve több tizedes jegyet.
A Jogtár előfizetéssel rendelkezők a szolgáltatás Cégeditor programja segítségével már a fenti változásoknak megfelelően tudják a szükséges nyomtatványokat kitölteni.
Nagykommentár a cégtörvényhez
|
A szerzők gazdasági és cégügyekkel foglalkozó bírák, akik a joggyakorlat szemszögéből, a módosításokat objektíven, de kritikusan szemlélve segítik a jogalkalmazókat a gazdasági jog értelmezésében.
További információ és megrendelés >>
|