Nem egyezett meg az ügyészséggel a metróvezető és a forgalomirányító: tárgyalás jön


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Sem a metróvezető, sem a forgalomirányító nem ismerte el a felelősségét a 2016-os Pillangó utcai metróbaleset miatt indult büntetőeljárás előkészítő ülésén szerdán a Pesti Központi Kerületi Bíróságon; az ügyben novemberre tűzte ki az első tárgyalást a bíróság.

A 2016 decemberében történt metróbalesettel kapcsolatban a két férfi ellen idén januárban emelt vádat a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vasúti közlekedés tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetése, valamint közérdekű üzem működésének különösen nagy kárt okozó, gondatlan megzavarása miatt.

A vádhatóság azt indítványozta, hogy beismerésük esetén a két férfire próbaidőre felfüggesztett fogházbüntetést, pénzbírságot szabjon ki a bíróság, valamint tiltsa el őket a foglalkozásuktól. Ők azonban nem mondtak le a tárgyaláshoz való jogukról, ebben az esetben az ügyészség a vádiratában foglalkozástól eltiltást, valamint letöltendő szabadságvesztést indítványozott.

A Pillangó utcai felszíni megállóban 2016. december 5-én reggel egy álló metrószerelvénynek ütközött egy másik, és emiatt öt utas súlyosan, tizenhat pedig könnyebben megsérült.

A baleset reggelén a pályaszakaszon a legnagyobb megengedett sebesség 70 kilométer per óra volt, az idő párás, fagypont alatti volt, a pálya csúszott, a falevelek és a növényi hulladékok pedig tovább csökkentették a tapadást.

A forgalomtorlódásról és a csúszásveszélyről a forgalomirányító tájékoztatta a megállóhoz érkező metrószerelvény vezetőjét, és utasítást adott a biztonsági rendszer által vezérelt kézi üzemmód használatára. A vád szerint a forgalomirányító sebességkorlátozást azonban nem rendelt el annak ellenére sem, hogy ez a többi vezető által szolgáltatott adatok alapján szükséges és indokolt lett volna.

A vádirat rögzíti azt is, hogy a vezető az Örs vezér terétől a Pillangó utcai megálló felé a forgalmi körülményeknek megfelelő, legfeljebb 28 kilométer per órás sebesség helyett 57 kilométer per órával haladt. Emiatt fékezéskor a szerelvény megcsúszott, és a vészfékezés ellenére sem tudott időben megállni, nekiütközött a megállóban utascserére váró metrónak.

A baleset miatt a vonal egy szakaszán reggeltől a délután végéig nem járt a metró, a közlekedést negyvenöt pótlóbusz biztosította, ami mintegy kétmillió forint pluszköltséget okozott. A forgalom szünetelése körülbelül 94 ezer utast érintett, a két sérült szerelvény javíttatása pedig több mint százötven millió forintba került.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2019. szeptember 25.

A kártérítés mérséklése a munkajogban

A munka törvénykönyve szerinti kártérítés mérséklése jogintézmény alkalmazásának célja nem a ténylegesen kárt okozó és kártérítési felelősséggel tartozó munkavállaló mentesítése, hanem az, hogy a kisebb felelősséggel kirívóan nagy összegű kár okozása esetén a munkavállalót ne terhelje a kár teljes összege – a Kúria eseti döntése.Ami a tényállást illeti, a felperes az alperesnél dolgozott villamosvezetőként, egyik […]